Knobbeltje op het hoofd, geruststelling nodig!

Hoi meiden
Ik heb zo iets engs, ik heb een knobbeltje op mijn achterhoofd. Hij is heel klein paar milimeter, voelt hard aan, en hij doet pijn. Als ik er steeds aan ga zitten word die groter, maar als ik er niet aan zit is die klein. 'S ochtends bijvoorbeeld is die heel klein. Ik vind het zooo eng :frowning_face:

Zit me helemaal zorgen te maken. Wie heeft dit ook wel is gehad? Ik heb wel is een keer een cyste gehad, 1 op me voorhoofd, achter op me oor, op me arm, en die dokter zij dat als ik ouder werd ze terug konden komen achter mijn oor, in me liezen, en oksels. Maar nu zit er dus een klein knobbeltje op me achterhoofd! :frowning_face:

Iemand? Ben echt jan paniek op het moment haha
xx

Vetbultje misschien?

Ik zag pas bij genante lijven iemand die een knobbeltje op haar hoofd had, dat bleek een cyste te zijn en met een kleine operatie hebben ze die toen weggehaald. Je zag erna geen kale plekken of iets op het hoofd : ) Maak je niet druk, zolang je er niet ziek van bent is het vast iets oppervlakkigs! Bel morgen eventjes de huisartsenpost en die kunnen je dan verder helpen, maak je geen zorgen!

Misschien een domme vraag, maar wat is een cyste?

Dat is een bultje met allemaal troep en zo erin!

Kan best een cyste zijn. Mijn moeder heeft er een paar laten weghalen, ook op haar hoofd,het was maar een mini operatie. Ze heeft er nog een paar. Volgens mij kan het geen kwaad hoor. Soms verdwijnt het vanzelf weer anders kan je ff een afspraak maken bij de huisarts. :slightly_smiling_face:

puist?

Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs de huisarts gaan, maar ik heb ook wel vaker zo’n bultje dat na een tijdje vanzelf weggaat :slightly_smiling_face:

ooooo! dat heb ik zo vaak! dat is opgeblazen klier. als je heel verkouden bent, dan gaat iets in je lichaam die bacterien inkapselen. en dan word zo’n klier steeds groter door alle vieze bacterien die er in zitten, die jou ziek kunnen maken. gewoon ff opgezwollen lymfeklieren opzoeken op google. is niks ergs :grinning:

Mijn moeder heeft ook zoiets ik wou ook een topic openen maar dat is dus niet nodig. Die van haar is altijd even groot en ze is er pas 3 dagen geleden achter gekomenn.

• Hij is hard.
  • Op haar hoofd
  • Ze heeft het gevoel als ze er aan zit dat het dan binnen zeg maar beweegt.
  • Het doet geen pijn.

Moet ze hier mee naar de dokter ?

nooit nooit nooit iets opzoeken over ziektes op google! je maakt jezelf alleen maar banger en dat is als ik het hier lees juist wat dat meisje niet wilt :’) ga even langs bij de huisart, het is vast niks ernstigs!

@emela, okee jullie hebben echt opgezwollen lymfeklieren. ik heb het ook vaak in de winter. ik zou het ff uitleggen. er zitten allemaal lymfeklieren in je nek, en bij je hoof, (ook bij benen en borsten) en als jij bacterien hebt die je ziek kunnen maken (griep enz.) dan kapselen ze die bacterien in. ze zorgen ervoor dat die barcterien niet weg kunnen. komt door witte bloedplaatjes, heel onschuldig, lees dit maar even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lymfeklier

dude, die zitten niet op je achterhoofd.

Jaa dit zou het kunnen zijn super THNX =) ga m,n moeder effe gerust stellen.

jawel hoor :slightly_smiling_face:.
Dat kan het idd zijn, of een cyste, of een vetbult, maar dat weten wij niet. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, die kan je het best gerust stellen. :wink: