Knobbeltje in borst

Ik heb sinds een paar maanden een knobbetlje in mijn borst, en de laatste tijd doet hij ook zeer. Ik vind het eerlijk gezegd doodeng. Ik ga zo de huisarts bellen voor een afspraak, maar ik ben ook bang dat hij me niet serieus neemt omdat ik 19 ben. Van wat ik heb gehoord nemen ze het dan niet zo serieus omdat borstkanker bijna niet voor komt bij jonge meiden.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en is er al voor naar de dokter geweest? Wat zeiden ze? En verder wilde ik het gewoon even van me af typen omdat ik er best wel mee zit.

Goed dat je naar de dokter gaat! Verder weet ik er niet echt veel van af…

Mijn vriendin had dit laatst ook! Ze zei dat het een melkklier ontsteking was ofzo? blijkbaar had ze het vaker gehad, en het voelt net aan als borstkanker maar bij haar was het dus zo’n onsteking… misschien is dat het wel?

Je moet gewoon naar de dokter gaan! Je kan er beter op tijd bij zijn dan dat het al uitgezaaid is.
De dokter zou je trouwens gewoon serieus moeten nemen, borstkanker is niet iets om niet serieus mee om te gaan.
Succes!

het kan ook zo’n steending zijn *kannietopnaamkomen* :grinning:

Heel goed van je dat jij er in ieder geval wel serieus mee om gaat en gewoon ermee naar de dokter gaat. Hij zou het ook serieus moeten nemen, want hoewel borstkanker bij jonge meiden inderdaad niet veel voorkomt, is er toch altijd een kleine kans. Daarnaast las ik hier net ook iets over een ontstoken melkkliertje, lijkt me dat je daar ook gewoon voor naar de dokter kunt. Dus ik hoop dat het allemaal goed komt :grinning:

Ik heb ook zoiets, al sinds ik twaalf ben ofzo. toen hebben ze ook een echo van mijn borst gemaakt, en het was waarschijnlijk gewoon een opgezette melkklier. maar ik zou inderdaad even naar de dokter gaan!

Thanks iedereen voor de reacties=) Ik heb net de huisarts gebelt en ik mag gelukkig morgenmiddag al komen!
@SupergirlX ja ik neem het heel serieus, mijn oma, stiefoma en stiefmoeder hebben alledrie borstkanker gehad, dus ik weet, beter 100x te veel dan 1x niet laten checken. Ik hoop dat het niks is, laat het morgen wel weten!

sterkte!!
ik hoop voor je dat het niks is.

Slim! ik wens je veel succes bij de dokter! o: en hoop ook dat het niks is

Een vriendin van mij kreeg op er 16 of 17 borstkanker denk niet dat je arts het raar vind hoor. Nu kan het natuurlijk gewoon iets heel simpels zijn.

Succes!

Ik had, nouja heb eigenlijk nog steeds, een knobbeltje in mijn borst. Ik ben net paar dagen 17, was toen nog 16. Ben gewoon naar spreekuur gegaan, daar heeft de dokter gewoon even gevoelt, maar hij zei dat het gewoon een opgezet melkkliertje was. Ik had er ook pijn, maar dat is gelukkig al weg, knobbeltje moet ook vanzelf verdwijnen.

Ze nemen je echt wel serieus, dat deed die van mij in ieder geval gelukkig wel.
Succes!

Als het zeer doet is het vaak geen borstkanker/niks ernstigs.
het klinkt inderdaad als een ontstoken/opgezet melkkliertje.

succes morgen hopen dat het niks ernstig is

Heel veel succes bij de dokter.

Goed dat je naar de dokter gaat! Idd beter tig keer te veel dan één keer niet heen gaan en dan uitzaaiingen krijgen…

Succes morgen!

cyste? :wink:

OT; Heel veel succes morgen! Laat je weten hoe het gegaan is?

Ik ben ook echt doodbang voor borstkanker. Ik voel ook minstens 1x in de maand of ik wat anders voel aan m’n borst, meestal voel ik alleen klieren. Mijn moeder is gelukkig assistente van de dokter dus bij elk kwaaltje geef ik al een gil. Ze zegt ook dat je dan echt een erwt, bij wijze van spreken voelt zitten.

Ik loop mezelf helemaal gek te maken omdat ik van alles aan het lezen ben op internet. Nu hebben mijn oma en haar zus allebei borstkanker gehad, en ben ik dus ‘risicogroep’ brr. Gelukkig heb ik een afspraak om 2uur, en dan hoor ik het wel. Ik laat weten hoe het is gegaan!

Het kan inderdaad net zo goed een ontstoken melkkliertje zijn.
Maar op je 19e komt het wel vaker voor hoor, ik zat vorig jaar bij een meisje in de klas die borstkanker had.
Gelukkig was het niet kwaadaardig, dus als je al borstkanker zou hebben hoeft het niet eens kwaadaardig te zijn (:
Nouja, heel veel succes straks bij de dokter!