Knobbel in hals

Is er iemand die misschien het zelfde heeft gehad en me misschien gerust kan stellen?

1 week geleden heb ik een knobbel in mijn hals ontdekt. Ik had die dag de griep dus ik dacht dat het daar aan zou liggen. Nu 1 week later zit die knobbel er nog… ik voel me verder gewoon goed, alleen heb ik de laatste dagen snachts veel slijm in mijn keel wat ik niet kan ophoesten…
Vandaag heb ik ook opeens diaree gekregen… misschien is dit gewoon toeval of heb ik een virus of infectie opgelopen, zou alleen niet weten waarvan en ik voel me niet ziek ofzo.

Volgende week heb ik een afspraak bij de dokter maar ik ben zo zenuwachtig dat het me te langs duurt. Ik ben namelijk bang dat het misschien kwaadaardig is.

Op internet lees ik verschillende verhalen, op de ene site staat dat het 50% kans is en ergens anders staat weer dat het weinig voor komt bij jongeren…

Iemand die misschien het zelfde heeft gehad?

Stoppen met Googelen. Het kan zijn dat je een gezwollen lymfeklier hebt, omdat je een buikgriepje of zo hebt

Ik heb ook een knobbel in mijn hals en die heb ik al heel lang. Kan ook goed een vetbultje zijn wat je misschien eerder niet is opgevallen. Niet te druk maken en gewoon afwachten, goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts.

Heb jij ook het gevoel dat er iets in je keel zit? Het gevoel alsof er slijm in zit wat vast blijft zitten, en niet weg te spoelen is met water of iets anders…

Je geeft ook aan dat je niet helemaal fit bent. Dan is een opgezwollen lymfklier het meest waarschijnlijk. Daar zitten veel witte bloedcellen in die actief worden bij ziekte, dus dan kunnen ze opzwellen. Deze kan tot best wel lang na ziekte vergroot blijven en bij sommige mensen hebben gewoon een permanent vergrootte lymfklier. Ik heb er ook één, althans ik ben er nooit voor naar de dokter geweest, maar hij wordt groter als ik verkouden ben en wordt dan ook gevoeliger en wordt weer kleiner als ik beter ben, maar hij is altijd voelbaar. Zolang hij niet groter wordt en ik geen lang aanhoudende symptomen krijg maak ik me er niet druk over

Google voor de grap het lymfkliersysteem en kijk of het bobbeltje op de plek van een lymfknoop zit, dan heb je je antwoord.

Nee, want bij mij zit hij wat meer aan de zijkant van mn hals. Maar als je verkouden bent kan het goed zijn dat dat slijm/vastzitten daardoor komt ipv dat knobbeltje. Helemaal logisch zou het verhaal van Idae zijn, een opgezette lymfeklier.