Knobbel in borst.

Omdat bij mij de familie borstkanker voor komt controleer ik mijn borsten altijd elke week.
Gewoon voor de zekerheid,
Nu heb ik net weer de controle gedaan en ik voel een grote knobbel in mijn linkerborst.
Hij is hard maar doet verder geen pijn.

Mijn vriend denkt dat dit een vetbult is ofzo, zijn moeder heeft borstkanker en hij denkt dus dat het niks is omdat hij weet hoe dat voelt…
Zal ik toch maar langs de dokter gaan of gewoon afwachten?

Het kan inderdaad gewoon een vetbultje of vocht zijn, maar zou toch even voor de zekerheid naar de huisarts!

Beter voorkomen dan genezen zeg ik dan. Een bezoekje kan nooit kwaad, afwachten misschien wel …

Heb het er ook met mijn moeder over gehad net en die heeft ook even gevoelt, maar ze neemt me eigenlijk nooit serieus door mijn angststoornis en ik vaak al denk dat er iets mis is.
Plus ze vind de dokter maar duur worden met mij…
Vind het moeilijk om dus toch te gaan, want als er niks is krijg ik weer te horen dat ik altijd maar te snel ga etc.

Ja, maar anders zit je in onzekerheid en stress. Misschien wel voor niks inderdaad, maar misschien is er wel degelijk iets mis.

Zal even kijken of ik morgen een afspraak kan maken.
Stel dat er iets mis is, ben ik dalijk te laat.

Ik ben ook niet iemand die voor alles naar de dokter rent, maar voor zoiets zou ik ook wel gaan. Ik hoop voor je het niet erg is, succes!

Beter een afspraak maken bij de dokter ivp topic openen hierover.

huh maar de dokter zit toch gewoon in je basisverzekering?

ik zou het niet weten, ik heb VGZ en mijn moeder zegt dat het 60euro per keer is ofzo?

ik vroeg me gewoon af of er misschien meerdere geweest zijn en ik niet beter gewoon kan aankijken of het weg gaat voor ik naar de dokter ga voor iets wat wss niks is.

Hoi Patricia,
Waarschijnlijk is het niets, bijvoorbeeld een cyste (voelt aan als een ronde knikker) of een fibro-adenoom (wildgroei bindweefsel, goedaardig). Deze aandoeningen gaan vaak vanzelf weg, en soms blijven ze zitten, en heel soms worden ze weggehaald als ze in de weg zitten. Ze zijn soms ook gekoppeld aan je cyclus, dus je hormoonhuishouding, en groeien en krimpen.

Ik vertel dit niet om je te ontraden om naar de huisarts te gaan, ik denk dat het verstandig is om hier mee naar de huisarts te gaan en haar/hem het te laten beoordelen. Dan kan ze je ook meer vertellen over wat je in het vervolg er mee moet doen. Het kan ook zijn dat de assistente je vraagt om een paar weken te wachten.

Succes ermee!

(Ik heb ook onder controle gestaan bij de radioloog voor verschillende knobbels in mijn borst, en op een gegeven moment hebben ze wat weefsel genomen om te beoordelen (en gelukkig was het niets).)

Dat is onzin, huisarts zit volgens mij bij die 370 per jaar of zo

Waar voel je de knobbel? in het gebied bij je tepel of ergens anders? want bij je tepel kunnen het melkklieren zijn

Huisarts consult valt buiten je eigen risico, huisartsenpost en eerste hulp daarentegen moet je wel geld bijleggen. Eigen risico is inderdaad iets van 370 euro per jaar, maar daar valt het dus niet onder.

Ik zou het gewoon na laten kijken.

Ja het voelt wel rond, maar ik kan het niet bewegen dus het zit vast, heb ook gehoord dat je knobbels kunt krijgen als je ongesteld bent of moet worden, maar dit is dus ook niet het geval bij mij, ik denk dat ik morgen even de assistent bel en om advies vraag en het uitleg.

Dankjewel.

Nee rechtsonder in mijn borst, best ver van mijn tepel.

Maar je hoeft volgens mij geen 60 euro per huisartsenbezoek neerleggen, anders zou ik echt een andere zorgverzekering afsluiten.

Nee sowieso niet. Wacht ik ga even kijken