knieschijf uit de kom?

Heej!
Twee jaar geleden is mijn knieschijf twee keer uit de kom gegaan, maar het was direct weer terug geschoten op zijn plaats, ik had er dus geen opgezwollen knie aan over gehouden ofzo. Wel deed het op het moment zelf enorm veel pijn… Ik ben nooit naar de dokter geweest hiervoor, maar ik heb erna wel altijd een gevoelige linkerknie gehad. Enkele dagen geleden gebeurde dit weer. Ik schrok enorm, want ik was gewoon aan het stappen en het kwam echt onverwacht. De pijn die je dan voelt gaat dan echt door je hele lichaam heen… Het schoot gelukkig meteen weer op zijn plaats, en het doet geen pijn. Nu twijfel ik of ik naar de dokter moet of niet. Wat denken jullie? Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad?

Alvast bedankt! x

geen ervaring mee, maar ik denk dat je toch beter naar de dokter kan gaan het is mogelijk dat iets niet helemaal goed meegroeit en dat drm je knieschijf er uit schiet.

Ik denk dat de dokter er ook niet veel aan kan doen!

Ik ken iemand die het heeft gehad, en die moest van de dokter 6 weken een brace dragen.
Zou het dus maar wel even doen, voor de zekerheid…

moet je wel doen, als een gewricht oid een aantal keer uit de kom is geweest, heb je kans dat dat vaker gebeurt. En hoe vaker bij uit de kom gaat, hoe vaker het weer zal gebeuren (snap je hem nog :'D)

Idd.

Een vriendin van me is geoppereerd aan haar schouder omdat hij steeds uit de kom ging… Nu is dat niet meer. Maar bij haar gebeurde het wel heeeeeel erg vaak.

je moet er wel mee naar de dokter mee gaan als t vaker gebeurd. Ze kunnen dan een soort braces erom heen doen.

Ik heb zelf ook iets aan mijn knie gehad. Ook iets aan mijn knieschijf. Weet niet precies wat. Het deed wel pijn & er zat veel vocht in. Een half jaar bij de fysio ermee gelopen…

Ik zou echt wel naar de dokter gaan, want misschien dat je knieschijf hierdoor ook beschadigd is. Dus ja, echt gaan!

Het kan idd zeker geen kwaad om even langs de huisarts te gaan. Het kan ook zijn dat die banden dan wat uitgerekt zijn en dat je een tijd oefeningen moet doen om het te verstevingen.

Dankje voor al jullie reacties!
Dan denk ik toch dat ik inderdaad een afspraak ga maken… Rustiger aan doen kan niet want ik sport helemaal niet, wat dit dus heel vreemd maakt… Ik las op het internet dat ze er niet veel aan kunnen doen, en dat als het gebeurd het niet altijd terugschiet, dus ik ben echt blij dat het bij mij vanzelf terug op zijn plek ging!

Hup, naar de dokter jij!

ik zou zeker naar de dokter gaan, kan zeker geen kwaad.
ik zou twee jaar geleden al zijn gegaan

Heb ik ook es gehad, ben er mee naar de huisarts geweest en zei dat er een stukje van me knieschijf niet was ofzo.

Ja, maar ik ben niet iemand die snel weent of klaagt omdat die pijn heeft ofzo… En ik zeg niet graag tegen mijn ouders: “Hé, ik denk dat ik naar de dokter moet”… Twee jaar geleden toen het gebeurde heb ik het niet eens tegen mijn L.O. leerkracht verteld toen het gebeurde xD Ik ben denk ik gewoon raar :stuck_out_tongue:

Ik heb dat ook!

Ik ben er dus nadat het twee keer gebeurd was mee naar het ziekenhuis gegaan; ik dans en dat is echt mijn grootste passie, dus dan wil ik natuurlijk niet dat mijn knie me daarin belemmert.
Op de röntgenfoto was te zien dat het richeltje waar de knieschijf in ligt bij mijn rechterknie veel smaller is dan bij een ‘normale’ knie. Daardoor kan die er bij mij veel makkelijker uitschieten (zelfs als ik gewoon een stukje ren of eventjes de lucht in spring, niet erg handig dus).

Mijn advies is dus om toch even naar de dokter te gaan of om naar het ziekenhuis te gaan voor een röntgenfoto.

Zelf heb ik nu een knieband om bij het sporten, en als ik een lang stuk moet lopen (bijvoorbeeld bij een excursie) moet ik die knieband ook om. Ook heb ik fysiotherapie gehad maar ik had het gevoel dat die oefeningen niet werkten en dat mijn knie er alleen maar meer pijn van ging doen.