Knieoperatie

Hoi iedereen,

Ik krijg binnenkort een kijkoperatie aan mijn buitenste meniscus. Nu moet ik op de dag van de operatie nuchter zijn, dat betekent dat ik na 00:00 niks meer mag eten. Mijn arts heeft daarom geadviseerd om de avond voor de operatie iets extra`s te nemen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verder moet ik besluiten of ik onder algehele narcose wil worden gebracht of een ruggenprik wil krijgen. Bij een algehele narcose zijn de bijwerkingen heviger, maar een ruggenprik lijkt me zo pijnlijk… Zijn er mensen die ervaring hebben met een narcose en/of ruggenprik?

Alvast bedankt!

Gewoon iets nemen wat goed vult, maakt niet veel uit wat het is maar ik zou niet hele vette dingen oid nemen. Is niet prettig als je misselijk word.

Ik heb geen ervaring met een ruggenprik, wel met narcose. Afgaande op wat jij zegt, zou ik voor een ruggenprik gaan. Een algehele narcose blijft vaak wel 2 dagen in je lichaam zitten voor het er helemaal uit is. Als je daarvan dus meer last krijgt na de operatie dan bij een ruggenprik, zou ik dus voor de prik gaan. Even doorbijten maar de eerste dagen herstel zijn wel vele malen fijner!

Een ruggenprik doet nauwelijks pijn :slightly_smiling_face: Je voelt het eigenlijk hetzelfde als een normale prik. Als de prik in je ruggenmerg gaat, dan gaan je zenuwvezels een soort van opzij voor de naald, het komt zelden voor dat je echt in een zenuw wordt geraakt. Het nadeel kan alleen zijn dan je dus wakker bent tijdens de operatie en dat vinden sommige mensen nogal eng, maar je herstelt wel veel beter dan na een narcose.

En kwa eten, ik zou iets met langzame koolhydraten en eiwitten nemen, deze zorgen ervoor dat je langer vol zit en dus ook niet gelijk weer zin hebt in iets anders

Bedankt voor jullie reacties!