knieën niet belasten

Heyy,

Ik heb een knieblessure en eigenlijk mag ik mijn knieën helemaal niet belasten, ik korfbal al heel lang en vaak in de week, maar door mijn blessure kan ik dat nu niet meer doen. Ook mag ik niet meer fietsen. Zonder sport kan ik eigenlijk niet, dus mijn vraag aan jullie is, weten jullie heel toevallig een sport waarbij je je knieën niet of nauwelijks belast? Ik weet dat dit bijna onmogelijk is maar ik dacht, ik probeer het toch!

Wat heb je precies voor een blessure als ik vragen mag?
Misschien is fitness een idee, aangezien je dan zelf kan bepalen wat je traint. En bijvoorbeeld crosstrainer is bijna niet belastend dus dat kun je proberen, maar hardlopen is bijvoorbeeld wel echt belastend.

Ja dat wordt een lange uitleg :slightly_smiling_face:, mijn kraakbeen tussen mijn knieschijf en mijn knie zelf loopt scheef waardoor het elkaar gaat irriteren. Het lijkt een beetje op patellofemoraal, maar dan een tikkeltje ernstiger.

Oei dat is wel vervelend ja. Kan daar ook niks aan gedaan worden met een operatie eventueel?

Je kunt misschien trouwens ook zwemmen proberen!

kun je hiervoor niet beter je huisarts/fysio vragen?
Zo loop je ook geen onnodig risico.

Zwemmen misschien? Maar sowieso even een belletje doen naar de huisarts oid zodat je inderdaad geen risico loopt. Een knieblessure kan namelijk heel lang aanhouden.

Ai, dat is vervelend! Ik snap je helemaal, ik kan nu ook al een paar maanden niet voetballen doordat ik mijn voorste kruisband heb gescheurd. Misschien dat tafeltennis nog een optie is? Daar ben ik sinds vorige week mee begonnen! Verder doe ik ook aan fitness, dan kan je zelf bepalen wat je precies traint.