Knarsentanden bitje (nachtbeugel)

Hey iedereen!

Ik heb een vraagje. Ik heb namelijk blijkbaar last van knarsentanden, zelf merk ik dat niet omdat ik slaap maar sochtends stond ik altijd op met kaakpijn en toen ik naar de tandarts ging zag hij dat mijn glazuur aan het aantasten is door het knarsentanden, dus doe ik dat blijkbaar.

Ik heb nu een bitje gekregen die ik dus over mijn bovenste tanden moet klikken en dat zit er dus tussen. Alleen kan ik er dus 's nachts niet mee slapen omdat het heel vervelend zit: het doet pijn alsof ik een slag heb gekregen tegen mijn voortanden maar het bitje heeft wel de juiste maat lijkt mij want anders zou het te los zijn en dan valt het af dus dat mag niet. Ik moet hem nu dus altijd uitdoen omdat het pijn doet en ik maar niet in slaapval daardoor, dus heb er nog niet echt mee kunnen slapen.
Vind het ook moeilijk om ermee te slapen omdat ik het gevoel heb dat ik niet genoeg lucht krijg (dat het zegmaar een beetje mijn mond verhinderd als ik inadem via mijn mond) en heb ook nogal schrik dat ik het zou inslikken snachts. Zou dat kunnen? Ben daar echt bang van.

Hebben jullie tips hoe ik ermee in slaap kan geraken? Wil het zo graag indoen, niet alleen omdat anders mijn tanden naar de vaantjes gaan maar ook omdat dat ding 130 euro heeft gekost wat echt belachelijk duur is.

groetjes

Ik zou hier toch mee teruggaan want het klinkt niet echt goed? Logisch dat het niet supercomfortabel is maar als het jou echt uit je slaap houdt, zou je misschien toch eerst moeten uitsluiten dat er niet gewoon iets aan dat ding mankeert of niet goed zit.

http://www.shenandoahortho.com/wp-content/uploads/2012/06/retainer2.jpg

is het zo’n ding?

Nou het is dus echt zo’n kliksysteem dat op maat gemaakt is dus het is niet aanpasbaar lijkt me :frowning_face:
@7am: ja precies! alleen dat het niet zo hoog is, het is dus ook zo plastic maar slechts een klein randje om de voorste tanden juist goed om te klikken dus niet dat mijn volledige tanden er in passen. Het is als het ware die kleine rand wat het zo pijnlijk maakt omdat het mijn voortanden onderaan precies naar achteren duwt, zo’n gevoel geeft dat. Ongeveer aan de achterkant aan mijn kiezen zitten mijn tanden er volledig in.

Volgens mij is het echt niet de bedoeling dat het pijn doet! Toen ik hem kreeg had ik in het begin wel een beetje last omdat het echt strak zat maar dat hoort niet aan te houden… Kan je niet terug gaan en dit uitleggen? Misschien dat ze dan een andere oplossing hebben?

Ik moet wel zeggen dat ik hem nog niet zo lang heb: heb hem maar sinds woensdag dan heb ik hem proberen indoen heb ik er een paar uur mee gelegen in bed maar deed het pijn en kon niet slapen dus deed hem uit en dan gisteren weer geprobeerd maar weer zelfde verhaal en evenlang aangehouden dus weet niet of het echt gewenning vraagt? probleem is dus echt dat ik het in mijn slaap doe dus heeft zelfs geen nut om het in te proberen doen als ik toch niet slaap :confused:
hoeveel dagen duurde het normaal om eraan te wennen?

Ik ga dit topic even volgen, ik krijg er namelijk ook een!

Ik zou het echt niet weten, misschien kan je het nog een paar nachten indoen en checken of de pijn minder wordt, zo niet, dat je dan toch teruggaat? Ik weet nog heel goed dat ik toen ik het de eerste nacht inhad, ik wakker werd en moest huilen :grinning_face_with_smiling_eyes: Nu is het echt jaaaren later, maar als ik het 2 nachten of zo niet indoe, heb ik de derde nacht wel echt last van dat ding… Iig het zou kunnen zijn dat je er gewoon aan moet wennen?

@7am: ik hoop echt dat het gewoon wennen is, zou het echt verschrikkelijk vinden als het nooit went :’( zeker nu met stress voor tentamens, denk dat dat wel een rol speelt met dat knarsentanden, wordt dan ook altijd wakker met barstende koppijn…

@Farah: wanneer krijg je er een? zou graag weten of het bij jou dan ook zo verschrikkelijk voelt ahaha :stuck_out_tongue:

Over een lange tijd pas… Maar volgens mij is dit zeker niet de bedoeling.
Heb je ook last van je kaakgewrichten/spieren of dat niet?

@Farah: ja meestal als ik sochtends mijn mond open doe dat ik nogal last heb met hem open te doen, dus dat zou met dat bitje ook moeten verbeteren dan maar kan het niet inhouden. :s

Ik zou wel teruggaan, het lijkt me niet dat het zoveel pijn hoort te doen!
Ik heb zo’n ding als op het plaatje hierboven voor 's nachts. Ik heb een beugel gehad en moet dat ding nog in om ervoor te zorgen dat mijn tanden niet weer scheef gaan staan. Als ik hem regelmatig draag zit hij strak, maar doet het zeker geen pijn. Als ik hem twee weken niet in heb, zit hij extreem strak en doet het echt veel pijn. Dat is dus niet goed haha. Het lijkt me dat dit vergelijkbaar is, hij zou moeten passen maar geen pijn moeten doen.