Knappe beste vriendin

Hii,
Er zit me dus een tijdje iets dwars. Ik heb een super mooie knappe vriendin, en ik voel me dan altijd zo lelijk bij haar. En altijd als we met een groepje afspreken met jongens erbij, merk ik dat ze haar complimetjes geven en naar d’r lachen terwijl ik d’r awkward bij staat. Ik ben gewoon niet zelfverzekerd als ik bij d’r ben.

Vandaag bijvoorbeeld gingen we zwemmen. En ik had al aan m’n vriendin verteld dat ik met een jongen snapte (snapchat) en ik zag hem vandaag bij het zwembad en god wat was hij mooi. En m’n andere vriendin kwam naar ons toe van: ja ze zeggen die middelste is het mooist. (Dat was dus m’n beste vriendin) en ik voelde me gelijk rot en ik ging ook gelijk weg. En toem vroeg m’n beste vriendin aan mn andere vriendin wat die jongens insta en alles was terwijl ik d’r net nog had verteld.

Lang verhaal, maar ik weet gewoon niet wat te doen. Voel me rot en lelijk. Help.

Je mag jezelf niet met anderen gaan vergelijken. Dat deed (doe) ik soms ook en dat is nergens goed voor. Er zal altijd wel iemand zijn (die in jouw ogen) mooier, slanker, etc. is. Je bent zelf je ergste criticus.
Het klinkt enorm cliché, maar iedereen heeft iets moois. Jij vindt misschien dat je ‘lelijk’ bent, maar anderen zien jou niet zoals jij jezelf ziet. Er zijn inderdaad mensen die door iedereen standaard als ‘mooi’ worden beschouwd, maar dit heeft ook veel te maken met je zelfverzekerdheid. Iemand die zelfverzekerd is, straalt dit ook uit en wordt ook door meer mensen aantrekkelijker gevonden.
Trek je er ook alsjeblieft niets aan van dat hele ‘wie-is-de-mooiste’ gezeik. Dit is zo ontzettend kinderachtig en laag. Wat jij nu voelt heeft dus vooral met je lage zelfvertrouwen en onzekerheid te maken: als jij jezelf niet kunt waarderen/mooi vindt, wie zal dat dan wel doen?

Hii, Er zit me dus een tijdje iets dwars. Ik heb een super mooie knappe vriendin, en ik voel me dan altijd zo lelijk bij haar. En altijd als we met een groepje afspreken met jongens erbij, merk ik dat ze haar complimetjes geven en naar d'r lachen terwijl ik d'r awkward bij staat. Ik ben gewoon niet zelfverzekerd als ik bij d'r ben.

Vandaag bijvoorbeeld gingen we zwemmen. En ik had al aan m’n vriendin verteld dat ik met een jongen snapte (snapchat) en ik zag hem vandaag bij het zwembad en god wat was hij mooi. En m’n andere vriendin kwam naar ons toe van: ja ze zeggen die middelste is het mooist. (Dat was dus m’n beste vriendin) en ik voelde me gelijk rot en ik ging ook gelijk weg. En toem vroeg m’n beste vriendin aan mn andere vriendin wat die jongens insta en alles was terwijl ik d’r net nog had verteld.

Lang verhaal, maar ik weet gewoon niet wat te doen. Voel me rot en lelijk. Help.

Wist je vriendin dat je in hem geïnteresseerd was?

Ik ben niet echt geïnteresseerd in hem, alleen ik voelde me natuurlijk rot dat hij mij niet zag staan en m’n beste vriendin wel.

Je hebt gelijk maar 't is nou eenmaal moeilijk om jezelf mooi te vinden. Ik vind het heel moeilijk om mezelf zo te zien, en ik kan mezelf ook niet knap noemen als ik naast m’n vriendin sta. Als ik zonder d’r ben ben ik stukke zelfverzekerder.

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, heb het zelf namelijk ook een tijdje gehad. Jezelf vergelijken met anderen is inderdaad één van de dingen die je jezelf echt niet moet aandoen. Iedereen is mooi op zijn of haar manier. Al zie je jezelf niet zo, zijn er sowieso mensen die dit wel zien. Bovendien is uiterlijk niet alles, innerlijk telt uiteindelijk veel meer mee en je bent zo veel meer waard dan alleen je uiterlijk! Hopelijk ga je je dit realiseren en voel je je niet meer slecht naast je vriendin.

Jezelf nooit vergelijken met iemand anders!