Knabbelvisjes

Misschien kennen jullie het wel,
die behandelingen voor je voeten en handen
waarbij visjes je dode huidcellen opeten ofsoiets.
Ik wil dat dus gaan doen,
maar heeft iemand ervaring?
Hoe voelt het?
Ik vind die Garra Rufa visjes er nogal groot uitzien
X

Ik ken wel iemand die dat gedaan had, het kriebelde heel erg zei ze, en ze is eerder uit het bad gegaan omdat ze het niet erg prettig vond.

Het lijkt mij erg raar :’) Ik vind het al niet fijn als een hond me likt, laat staan dat er allemaal visjes aan me knabbelen. Maar het lijkt me wel grappig om een keer mee te maken!

Mij lijkt het heel leuk om het een keer te laten doen. Maar ik heb geen idee waar je dat kan laten doen

ik heb dat ooit gehad haha, het kriebelt echt onwijs, maar het is niet vervelend of iets dergelijks.

Dokter Fish op het Museumplein heeft dat. Ik zal dat ooit eens gaan doen met mijn moeder maar hebben we uiteindelijk niet gedaan. (We konden nooit tegelijk afspreken en toen hebben we het maar gelaten.)

Vriendinnen van mij hadden het wel gedaan. Het kriebelt wel maar vonden het echt super om te doen.

In het begin vond ik het irritant. Maar als je ontspant is het top.

Haha ik wil dat nog met vriendinnen gaan doen, staat op de planning. Waarschijnlijk kan ik daar niet echt tegen maar het is leuk eens geprobeerd te hebben.

Haha, ik heb het zelf nog nooit gedaan, ik heb het een keer in een film gezien en toen dacht ik dat dat onzin was (: Ik wist niet dat dat echt kon ;p
maar in ieder geval lijkt het me wel fijn, ik denk in het begin dat het wel kietelt maar dat het daarna fijn is, dan hoef je niks te doen en zijn je pootjes weer lekker fris ;O XX

ik heb het gedaan met dokter fish.
op het begin voelt het wel een beetje raar maar daarna raak je er wel aan gewend.
heb kriebelt wel maar niet dat het irritant is ofzo.
je voeten worden er wel zacht van maar ik vond het eigenlijk niet veel bijzonders.

Let er wel goed mee op…

Ik zag een keer bij On Tour of zoiets op Nickelodeon dat ze dat deden & dan werden ze er heel erg ziek van. :'D

Neen, doe het alleen met professionele begeleiding, niet op jezelf met vissen die je besteld ofzo. De vissen waarmee dit in professionele zaken gedaan wordt, bevatten goede schimmels/slijm, maar hier is dus heel erg veel verschil in. Informeer je dus goed.

die vissen of de mensen?

De mensen… Volgens mij valt het bij een vis minder te zien als ie misselijk is… :’)

Ik heb ook zo’n vissen maar dan echt 20x zo groot aan mijn voeten gehad :stuck_out_tongue:
Het voelt gewoon grappig, maar niet bepaald fijn. Maar het zal wel anders zijn bij kleine visjes.

Haha op nickelodeon? Was dat niet met victorious ofzo? Volgens mij heb ik dat ook gezien namelijk :stuck_out_tongue: Dat die zus het eerst deed en toen had ze zachte voeten en later vrienden ofzo en 2 dagen later werden ze ziek :’)

Dat lijkt me zo eng
Ik zou echt gillend wegrennen

Ik heb dat al gedaan :grinning: In het begin is het een beetje eng, maar ik vond het echt superleuk. Het kietelt heel erg in het begin, maar na een halve minuut ben je het gewoon en voelt het gewoon leuk aan. Het voelt een beetje alsof je je voeten voor zo’n verluchtingsgat in het zwembad houdt (je weet wel, er is dan zo’n stroming). Ik vind het zeker een aanrader.

Maar let idd wel op dat je bij een professionele zaak gaat, waar de hygiëne belangrijk is. Normaal gezien moet je op voorhand je voeten uitgebreid wassen. En wondjes en littekentjes e.d. moeten afgeplakt worden. En nog belangrijk: zorg dat je de dag op voorhand en de dag zelf géén zonnecrème, bodylotion of voetcrème op hebt, dan komen de visjes minder naar je toe.

Ik heb het wel is gedaan, eerst gaan die visjes als je met je hand/voet in badje gaat allemaal daar op af, dat kietelt ook wel een beetje. Maar het helpt wel!

ik heb het een keer gedaan in lanzarote, het was echt heel raar :’)
ik heb het gedaan op een marktje voor 7 euro per ‘‘keer’’ volgens mij, je kon het alleen doen op je voeten daar. we moesten eerst onze voeten wassen met water en zeep en vervolgens moesten we op zo’n bankje zitten en daar 10 minuten ofzo met onze voeten in dat vissenbadje zitten. Ik had heel veel eelt, dus er kwamen allemaal vissen aan mn voeten zitten. Ik vond het wel een beetje eng, zo al die vissen, maar ze bijten voor de rest niet echt in je voet ofzo en ze zijn heel klein. het kietelt alleen een beetje. na afloop waren mn voeten suuuuper zacht, echt heel fijn :'D en ik had helemaal geen eelt meer.

ik heb dit gedaan, bij doctor fish.
Ik vond het echt heel fijn. Normaal kan ik er niet tegen als er iets aan mijn voeten zit, of gekietel bij mijn voeten. Dit vond ik eigenlijk alleen ontspannend.
Bij mij werkte het wel, ongeveer 5 a 6 dagen bleven mijn voeten heerlijk zacht.

bovendien is het leuk om met een paar vriendinnen te doen.
Xx