Klusjes!

ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar er staan alleen maar al een half jaar niet gebruikte topics.
Heei n.n,
Ik wil graag een Nikon D3000 kopen, die best wel duur is.
Ik moet de helft zelf betalen, en ik heb bedacht om het geld bij elkaar te sparen door klusjes in huis te doen. Ik ben namelijk 13, en kan niet zo heel veel werk doen.
Het enige probleem is, ik heb geen idee wát ik zou moeten doen.
Weten jullie misschien iets?
ps. Vaatwasser of kameropruimen is geen optie!

Blaadjes opvegen voor je huis.
De auto stofzuigen.
De ramen zemen.
De hond uitlaten elke dag.
Eten koken 2 x in de week.
De tafel dekken en afruimen.
Strijken.
Het huis stofzuigen.
De badkamer schoonmaken.
De schuur opruimen.

up!

sneeuw voor je deur opgevegen? bij een bejaardentehuis langsgaan en vragen of ze hulp kunnen gebruiken?

boodschapjes doen voor je ouders op de fiets kan, maar anders kun je ook de badkamer schoon maken ofzo!

xx

Mag dat al op je 13e, bij een bejaardenhuis?

Kan ze altijd na vragen (: mss bij de activeitenbegeleiding helpen. (erg leuk!)

Eventueel dingetjes verkopen?

Ik deed altijd voor 2¤ de was opvouwen elke week bij ons thuis, de ramen zemen voor 8¤. Eh alle keukenkastjes bij ons (was een grote chaos) mocht ik opruimen en schoonmaken voor geld. En ik stofzuigde het hele huis voor ¤5, en dan ook nog is voor wat geld de badkamer schoonmaken+de wc.
Achja ik verdiende zo wat lekker geld erbij, maar mn zusje wilde ook altijd meedoen dus elke week deden we allebei de helft :stuck_out_tongue:

O of zoek een krantenbaan! Aangezien oud&nieuw bijna voorbij is, is het bijna wel zeker dat je dan wel aan een wijk kan komen :slightly_smiling_face: