Echt geen flauw idee waar het moest, maar ik wilde toch graag jullie mening horen.
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een eigen paard. Dat ik daar de stalling kwam bespreken werd er toegezegd dat in het stalgeld een ruime stal en zadelkamer zat. Op 3 en 4 augustus hebben ze altijd een dag waarop alles schoon word gemaakt. Alle spullen worden er uit gehaald, alles word afgespoten en de stallen worden weer gevuld en de spullen worden weer terug gezet. Afgelopen zaterdag zei de eigenaar dat ik niet hoefde mee te helpen, omdat ik er net stond en omdat ik lichamelijke klachten heb: lees zwakke rug en knieën.
Vanochtend krijg ik dus te horen van een stalgenoot dat ik morgen om 9:00 word verwacht en dat het tot 22:00 duurt. Ze gaan er dus vanuit dat ik help. Dit vind ik erg vreemd aangezien mij is toegezegd dat ik de zadelkamer mocht gebruiken, maar waar geen ruimte meer bleek te zijn waardoor ik nu elke keer eerst naar huis moet voor mijn spullen (ik woon op vijf minuten lopen van stal) en mijn paard heeft nog niet op stal gestaan omdat iedereen graag deze stal blijkt te willen hebben.
Ik vind het erg vreemd dat mij nu opeens verplicht word gesteld, om andermans troep op te gaan ruimen. Met de werkzaamheden zou ik zelf zo’n drie uur bezig zijn en ik snap ook niet waar die hele dag goed voor is. Daarnaast heb ik dus lichamelijke klachten en kan ik geen eens langer bezig zijn. Mijn moeder heeft al plannen gemaakt en we zitten met een pup die niet alleen thuis kan achterblijven.
Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Wat denken jullie over de situatie en wat zouden jullie doen?
Heel erg bedankt als je de moeite hebt genomen alles te lezen. Ik probeerde alles zo kort mogelijk op te schrijven, maar het is een heel verhaal geworden. :’)