Klusjes dag

Echt geen flauw idee waar het moest, maar ik wilde toch graag jullie mening horen.

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een eigen paard. Dat ik daar de stalling kwam bespreken werd er toegezegd dat in het stalgeld een ruime stal en zadelkamer zat. Op 3 en 4 augustus hebben ze altijd een dag waarop alles schoon word gemaakt. Alle spullen worden er uit gehaald, alles word afgespoten en de stallen worden weer gevuld en de spullen worden weer terug gezet. Afgelopen zaterdag zei de eigenaar dat ik niet hoefde mee te helpen, omdat ik er net stond en omdat ik lichamelijke klachten heb: lees zwakke rug en knieën.

Vanochtend krijg ik dus te horen van een stalgenoot dat ik morgen om 9:00 word verwacht en dat het tot 22:00 duurt. Ze gaan er dus vanuit dat ik help. Dit vind ik erg vreemd aangezien mij is toegezegd dat ik de zadelkamer mocht gebruiken, maar waar geen ruimte meer bleek te zijn waardoor ik nu elke keer eerst naar huis moet voor mijn spullen (ik woon op vijf minuten lopen van stal) en mijn paard heeft nog niet op stal gestaan omdat iedereen graag deze stal blijkt te willen hebben.

Ik vind het erg vreemd dat mij nu opeens verplicht word gesteld, om andermans troep op te gaan ruimen. Met de werkzaamheden zou ik zelf zo’n drie uur bezig zijn en ik snap ook niet waar die hele dag goed voor is. Daarnaast heb ik dus lichamelijke klachten en kan ik geen eens langer bezig zijn. Mijn moeder heeft al plannen gemaakt en we zitten met een pup die niet alleen thuis kan achterblijven.

Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen. Wat denken jullie over de situatie en wat zouden jullie doen?

Heel erg bedankt als je de moeite hebt genomen alles te lezen. Ik probeerde alles zo kort mogelijk op te schrijven, maar het is een heel verhaal geworden. :’)

Lastig… Heb jullie geen stalbeheerder ofzo? Dat je misschien diegene kan bellen?

Ik zou het er over hebben met de ‘baas’ (de eigenaar van de stal volgens mij?). Hij/zij zei al dat je niet hoefde te komen dus dit zal wel kloppen, anders had ie jou toch aangesproken? Misschien is je stalgenoot niet op de hoogte dat je niet hoefde te komen en ging die daar gewoon van uit.

De eigenaar van het hele erf gaat niet over de stal. Hij zegt dat we dat zelf onderling met elkaar moeten regelen. Er staan daar enkel vrouwen van 30 tot 60 jaar, maar er is niet echt iemand de ‘baas’.

Nee, helaas niet. Mijn opa heeft de stalling geregeld dus ik zal hem zo even bellen om te overleggen. Ik had namelijk gerust mee willen helpen, maar het komt momenteel niet uit qua tijd en mijn lichamelijke conditie.

Misschien zijn je stalgenoten ook niet op de hoogte van je klachten?

En zijn die vrouwen/stalgenoten op de hoogte dat de eigenaar tegen jou afgelopen zaterdag zei dat je niet hoefde te komen?

Nee, ik denk inderdaad niet dat hun dat weten. Ik heb het er enkel met de erf eigenaar over gehad.

Misschien even de andere stalgenoten op de hoogte brengen daarvan? Dat het moeilijk gaat zijn om mee te helpen die dag.

Er moet toch iemand zijn die een soort van die opruimdag regelt ofzo? Die zou ik op de hoogte brengen. Of degene die jou ‘verwacht’ ofzo, of die ene stalgenoot die jou had verteld hoe laat je aanwezig moet zijn. Misschien kan je aanbieden om deze week ofzo als het jou wel uitkomt nog een stukje schoon te maken? Aan de ene kant heeft je paard er niet gestaan, maar denk dat die mensen dat wel kunnen waarderen. :slightly_smiling_face:

Het probleem is dat ik al meer doe dan dat ik hoef te doen. Iemand kon maandag niet mesten dus heb ik voor haar ingevallen. Vrijdag is mijn mestdag en in het weekend wisselen we elkaar af. Dat viel net dit weekend op mij, dus mest ik straks ook. Het mesten bestaat uit het hele weiland met vijf paarden waar ik zo’n twee uur mee bezig ben inclusief de waterbakken en het voer. Ik heb vandaag voor het eerst op mijn eigen paard gereden en heb hierdoor weer erg last van m’n knie.

Hmmm als dat zo is vind ik dat je dat niet per se hoeft te doen! Ik zou gewoon zoveel mogelijk mensen een berichtje sturen dat het je echt niet gaat lukken en dat jou is toegezegd dat je niet hoeft te komen. Mocht er achteraf verwarring ontstaan zou ik die eigenaar van het erf er nog bijhalen.

Ik zou als je ergens een uurtje tijd hebt gewoon gaan en kijken of je wat licht werk kunt doen. Jij gaat je paard er binnenkort ook stallen, dan moet je ook helpen.

ik las ‘‘kusjes dag’’
:’)

Dit idd. Je weet van te voren dat er schoongemaakt moet worden, zeker wanneer er dieren betrokken zijn, dan is een schone omgeving belangrijk. Je kunt er niet vanuit gaan dat je niets hoeft te doen. De eerste keer zou ik dan niet gaan omdat je het momenteel ook niet gaat redden o.a met de pup, maar met de volgende keren wel gewoon. Ook al doe jij alleen het lichte werk.

Je reactie slaat nergens op. Ten eerste geef ik aan dat ik het dus niet van te voren wist en ten tweede ga ik er absoluut niet vanuit dat ik niets hoef te doen. :s