Kluissleutel kwijt, wat nu?

Oké, bij ons op school hebben we een reservesleutel en een ‘echte’ sleutel. Ik ben m’n reservesleutel dus kwijt geraakt (ik kijk de komende dagen nog wel in het gevonden voorwerpen bakje hoor, wie weet heeft iemand 'm gevonden). Wat moet ik nu doen? Want, om er nou gelijk een nieuw slot op te laten zetten is ook nogal wat. Kun je een kluissleutel bij laten maken? Voor het geval ik m’n ‘echte’ sleutel vergeet.

Bij ons op school hebben ze je sleutelnummer ergens geregistreerd staan, zodat ze sleutels kunnen bijmaken als ze kwijt zijn. Dan moet je een paar euro betalen en dan krijg je een nieuwe.

Naar de slotenmaker gaan ofzo? Maar dat kost ook wel wat. Als ik jou was zou ik gewoon voorzichtig zijn met de sleutel die je nu nog hebt.

Omg, ga gewoon naar school en ga het vragen aan de conciërge ofzo, ga dan niet hier hopeloos lopen posten wat je moet doen… sorry hoor, maar vind het nogal bull shit dat er hier meiden zijn die om de meest kleine dingen gaan huilen :confused:

laat hem gewoon openknippen en dan krijg je gelijk een nieuw slot.

Dat dus.

Je kunt toch gewoon een nieuwe sleutel laten maken?
Kost toch niet zoveel?

Morgen naar de congierge gaan en daar vragen wat je moet doen?

Hoe bedoel je ‘huilen’? Ik vraag het toch gewoon. Ik heb nou eenmaal niet zo veel verstand van dat soort dingen en ik kwam er net achter dat ik die sleutel kwijt was. Lijkt me best normaal dat ik gewoon wil weten wat ik er aan kan doen, en wat de kosten zijn.

Zal ik idd doen. Want ik twijfelde of je kluissleutels wel bij kan laten maken omdat ik ergens vaag heb gehoord dat slotenmakers dat niet doen omdat dan iedereen in je kluis kan zitten of zoiets. Daarom dacht ik, laat ik het eens vragen ;’)

Dat verschilt per school toch. Ga óf zelf naar een sleutelmaker of vraag het op school wat je moet doen. Een beetje initiatief tonen hoor, jeetje.

Ik heb het dus van iemand op school gehoord. Alsjeblieft zeg, een forum is toch o.a. om vragen te stellen? Ik heb gewoon een vraag, da’s alles.

Dat is waar, maar zoiets als dit kunnen wij ook niet weten. Daar is niet voor niets een concierge voor.

Ja, ik ga morgen ook naar de conciërge, maar ik dacht: een beetje informatie over de kosten en zo is wel handig. Want als het echt heel duur is (ik heb dus echt geen idee) kan ik ook kijken of er andere oplossingen zijn.

een sleutel bij laten maken is 6euro als je een voorbeeld hebt

bij mij op school moet je dat doorgeven, betalen voor de kosten van de sleutel omdat je het kwijtgeraakt bent en weer een nieuwe kopen. maar we hebben geen reservesleutels ofzo. volgens mij is dat op elke school anders. wij huren onze kluissleutels. 5 euro in het begin van de brugklas en als je van school af gaat krijg je die 5 euro weer terug. wat idd ook slim is: even wachten om te kijken of de sleutel misschien gevonden is en anders een sleutel laten maken.

Gelukkig denkt niet iedereen van: “Goh, het is een forum, laat ik daar mijn vragen eens dumpen en kijken of er chicks zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden.” Ben eens even realistisch en ga hier toch niet dom een topic voor openen terwijl je morgen op school het aan de conciërge kan vragen, eventueel bel je er even heen… maar goed, als jij er gelukkig van word, why not.

Bij ons ook.

Ik vraag het toch gewoon netjes? Ik snap echt niet waarom sommigen zo kattig reageren. Het is me gewoon nog nooit overkomen en ook nog nooit iemand die ik ken, dus dan vraag ik het gewoon.

Ja, gelukkig dat je het netjes vraagt. Maar misschien komt het wel omdat je veertien bent en niet inziet dat zulke vragen gewoon hopeloos zijn, want je kunt het gewoon op school vragen… ook kan het per school toch verschillen hoe het zit met verloren kluissleutels? Dan heb je alsnog niks aan de antwoorden van andere meiden… maar ja, het gaat meer om het principe en niet perse om jouw vraag.