Klote werk.

Van de week is een super goede kennis van mij overleden, dus ik bel naar me werk ( Zaterdag begrafenis) of ik Zaterdag vrij kan krijgen…

Bellen ze op dat ze niemand kunnen vinden voor inval , en dat ik toch zou moeten werken…

Dit vind ik belachelijk… :face_vomiting:

Woah, dat is wel erg.
Dreig dat je anders ontslag neemt?

Ja, ik ga dat denk ik ook doen… ik weet het niet. Ik voel me echt kut, die persoon was heel belangrijk.

En plotseling overleden…

Wel erg dan, als iemand waar je close mee bent plotseling overlijdt.
Wat was er gebeurd? (als je het wilt vertellen dan)

Wel echt gecondoleerd.

TJa das heel kut maarja ontslag lijkt me ook wel irritant want het is echt een rot tijd om werk te vinden nu. Kan ja anders niet naar de avondwake gaan?

Nog Gecondoleerd.

Ze had kanker… en ineens overleden. Ik loop hier echt te janken als een gek… nu kan ik niet eens afscheid nemen.

Maar ik vind dat echt niet kunnen, je moet gewoon daarbij kunnen zijn en als jouw baas dat niet begrijpt, dan vind ik dat echt heel vreemd.
Hij begrijpt de ernst toch wel?

Ja ik weet niet, hij zei ik snap het want als ik ergens heen wil dan wil ik dat ook echt… ik weet het niet. Ik kan bellen om te zeggen dat het mij niet lukt om te werken…

Dat zou ik dan doen, want het is wel iets waar je gewoon bij moet zijn en het geeft wel een grote emotionele aanslag, waar je van bij moet komen.
Weet niet watvoor werk je hebt, maar aangezien je op gs zit, zal het waarschijnlijk een baantje in een winkel zijn, dus ook niet heel ‘belangrijk’ om het maar even zo te zeggen (werk zelf ook in een winkel)
Weten de mensen die anders voor je zouden kunnen invallen (en die dus nu niet kunnen) wat bij jou de reden is dat je niet kan?

Ik werk bij de TNT, en dan denk ik sowieso veel na tijdens het lopen. Heel TNT kan de tyfus krijgen.

Ik weet niet of mijn collega’s het weten, hij zei dat hij rond gebeld had maar niemand kon. Volgens mij zijn er genoeg …

Waarom bel je zelf niet rond dan?

Omdat ze echt volgens rooster werken, en ik ook niemand ken die vrij is… zou ik het werk bellen dat het mij niet lukt om te werken? Of komt dat zo dom over? Ben bang dat ze me ontslaan

Wat ze ook nog zeiden, maar het is ook niet echt familie he… dus ik zo nee maar soms voelt het wel aan als familie. Wat weten hun nou ervan wat voor band ik met zo iemand had. :yawning_face:

Ja de meeste werkgevers zeggen dat je zelf een invaller moet zoeken, dus je zult toch een vervanger moeten zoeken. Je kunt toch aan collegas vragen of ze voor je kunnen invallen omdat je naar een begrafenis moet. :slightly_smiling_face:

Maar bij TNT is dat anders, iedereen heeft vaste wijken. De werkgever moet dat zelf rond bellen omdat ik hoogstens 1 iemand ken en die loopt die dag zelf al 2 wijken.

Er werken er zoveel bij de TNT, maar ik ken natuurlijk niet iedereen. En ik mag niet zelf een vervanger zoeken omdat het allemaal is ingepland.

Bel je werk en vraag om telefoon nummer van collega’s.

Die heeft me baas allemaal al gebeld, dat gaf die aan. Maar niemand kon… ik bel over een uur wel dat het mij niet gaat lukken om te werken

meld je ziek.

Maar ze weten al van de begrafenis. ik zeg wel dat ik niet kan werken op deze manier