Kloosterdagen

hoi,

ik heb me opgegeven voor de kloosterdagen met school. het lijkt me echt een super ervaring om te zien hoe die mensen daar leven in het klooster en om er zelf in mee te draaien. nu was mijn vraag dus: heeft iemand al ervaring met kloosterdagen? zoja, vertel hier hoe het was!

nee, ik ben alleen een klooster in geweest in griekenland

baaah nee dat lijkt me dus echt net niks

Nee maar ik kwam wel eens in het klooster (Geloof zelf TOTAAAAL nergens in)
Maar toen was ik ook nog jonger, gingen we voetballen met de nonnetjes :'3

Ja bij ons was t verplicht!
Was hartstikke leuk, ook al ben je niet gelovig.
Zeer leerzaam en toch ook gezellig met klasgenoten.
Ik zat wel in een klooster waar je 6 x per dag ofzo een mis moest bijwonen maar heb t echt leuk gehad.

Nee ik heb wel een tijdje in een boeddhistisch klooster gezeten, niet voor school maar gewoon voor op vakantie. Dat was echt geweldig.
Naar een christelijk klooster zou ik denk ik niet heen gaan, al was het alleen al omdat ik me dood zou ergeren tijdens de missen. Geef mij maar een dharma talk : )

oke, leuk om te horen!
bij ons is het dus echt niet verplicht en je moet ook een goede motivatie hebben + je cijfers moeten het toelaten, aangezien je ook gewoon 3 dagen school mist.
moesten jullie ook van die jurken aan en stil zijn tijdens het eten etc?

up!

Dat lijkt me echt helemaal niets…

Nog nooit geweest, maar lijkt me echt wel heel leuk.

uppp

Het doet me denken aan dat programma van Annemie Struyf (?), “In Godsnaam”. Die aflevering over het kloosterleven is zeker de moeite waard, leek me leuk wat zij meegemaakt had :grinning: Veel plezier iig.

upje =)

Het idee alleen al om een paar dagen lang gewoon niet mezelf te mogen zijn. Bah.