Klitten in het haar

Hee,

Ik vroeg me af, ik heb nu zo’n Tangle teezer borstel en ik krijg daar heel snel klitten van, net of borstelt hij er niet goed doorheen.

En nu zit ik dus met een klit in mijn haar, (jullie zullen wel denken; borstel het gewoon uit), maar daarna heb ik altijd plukken eruit en best veel haar wat loslaat, hoe kan ik dit zo mild mogelijk doen?

En hebben meer mnesen hier last van sinds ze zo’n borstel bij de kapperszaak weg hebben?

Groetjes!

Ik heb altijd klitten en veel haaruitval…

Klitten krijg je vrijwel met geen enkele borstel uit je haar, sterker nog je borstel kan zelfs in je haar verstrikt raken (zie het andere topic hierover).

Ik gebruik zelf altijd een grove (houten) kan, of een zachte borstel van echt zwijnenhaar. Bij de kam doe ik altijd wat jojoba olie of haarolie erin zodat hij makkelijker door mijn haar gaat, en je moet ALTIJD van onderaf beginnen te kammen en zo langzaam naar boven toewerken.

Ik vind zelf de Tangle Teezer veel makkelijker en pijnlozer door mijn haar heengaan dan andere borstels, maar nu je het zegt, het lijkt wel alsof ik misschien meer klitten heb. Ik lette daar niet echt op eigenlijk. Als ik weer klitten had ging ik gewoon weer opnieuw borstelen omdat het toch zo makkelijk gaat.
Maar de tangle teezer heeft natuurlijk wel beweegbare (euhm hoe noem je die dingen, die “stekeltjes” die door je haar gaan). Daardoor gaan ze misschien ook niet zo goed door een klit heen.

Je kan het ook eerst voorzichtig met je vingers proberen ontwarren.