Kleurverschil na beugel

Heeey!
Volgende maand mag mijn beugel eruitgehaald worden! Daar ben ik suuuper blij om, maar ik maak me stiekem wel wat zorgen…
Ik heb namelijk een tijdje gehad dat ik wat “lui” was met poetsen, dus niet op de manier zoals de ortho zei (boven onder zijkant etc ect). Nu ben ik super bang dat ik straks als mijn beugel eruit is van die blokjes op mijn tanden krijg omdat de kleur verschillend is geworden! Kunnen ze hier nog wat aan doen? (of doen z dat nog?) Volgensmij is dat namelijk een heel stom gezicht!

Heeft één van jullie trouwens zoiets gehad? Van die “blokjes kleurverschil” ?

Ik in ieder geval niet?

ze gaan het toch helemaal polijsten enzo? Volgens mij zie je dat dan niet hoor.

volgensmij worden je tanden heel mooi wit gemaakt, zodat je daar niks meer van ziet, bij een vriendin van mij deden ze dat iig wel,
naja, veel succes.

Bij mij was het een heel klein beetje, maar ze polijsten het en m’n tandarts had het nog gebleekt (:

Je zou de resterende tijd een whitening tandpasta kunnen gebruiken, bijvoorbeeld die van Sensodine.
Ik heb deze ook, en bij mij werkt ie echt.
Ik was ook bang voor kleurverschil toen mn beugel er uit mocht, maar dat viel echt reuze mee.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik best wel geluk heb gehad wat mijn tanden betreft, maar echt een ster in poetsen was ik ook totaal niet.
De komende tijd dus gewoon goed poetsen en eventueel een whitening tandpasta!

Lijkt me sterk dat je zoveel verschil ziet. Ik had er iig geen last van toen mijn beugel eruit werd gehaald (4 jaar geleden).

Ik was er inderdaad ook een beetje bang voor, maar zoals al gezegd is, ze polijsten het.
Je moet meer bang zijn voor gaatjes die op de randjes van de blokjes kunnen zijn ontstaan wanneer je slecht gepoetst hebt, denk ik.

Bij mij zag je het een heel klein beetje, maar dan moest ik wel heel dicht voor de spiegel gaan staan. Waarschijnlijk zal het niemand opvallen.

Ik heb ook nooit zo goed gepoetst. heb 2 jaar een beugel gehad, en nadat ze het gepolijst hadden zag je het echt niet. :slightly_smiling_face:

Haha, ik heb noooit zo gepoetst, de eerste week misschien :'D
Maar, heb geen verschil :'D

Ik heb ook tijden gehad dat ik helemaal niet geweldig heb gepoetst met die beugel, veel te veel werk. Mijn tanden zijn ook gewoon heel mooi! Ik denk dat dat alleen gebeurt als je maar één keer in de week poetst ofzoiets.

Zoals hier boven al wordt gezegd, je ziet er waarschijnlijk niks van!
En anders kan je het altijd nog laten bleken bij de tandarts :wink:

ik hoop dat mijn beugel er binnenkort ook uit mag xd ik heb echt alleen de eerste week ofz goed gepoest, en het eerste jaar fluoride gespoelt (moet eigenlijk nogsteeds :x )
hoop dat t er een beetje fatsoenlijk uit komt te zien xd

ik heb precies hetzelfde, luiheid. en mijn vader is nog wel tandarts!!

Daar was ik zoooooo bang voor. Ik poets ontzettend slecht, heb al iets van 6x poetsles gehad bij de tandarts maar ik ben er gewoon te lui voor.

MAAR mijn tanden zijn helemaal perfect wit hoor! Geen gekleurde vierkantjes op de plek waar mijn beugel zat. Ik zou er dan ook niet bang voor zijn, en áls je het hebt dan kan het vast wel gebleekt worden.

Ken wel iemand die dat had, maar die rookte heel veel dus dat zal daar wel aan liggen ;p normaal gesproken krijg je dat niet zomaar hoor :wink: