Kleurstof mengen?

Ik wil met mijn verjaardag graag zo’n regenboog taart maken, maar ik had dus een vraagje. Ik moet dus ook kleurstof hebben (als iemand nog weet waar je dat goedkoop kan halen, tell me!) en ik dacht dus dat je kleurstof gewoon kunt mengen. Dus dat je alleen maar rood, geel en blauw nodig hebt en je geel en blauw kunt mengen om groen te krijgen. Maar mijn vriend (met wie ik de taart ga maken) is er van overtuigd dat het niet kan.
Dus, kan je kleurstof mengen of niet?

Volgens mij kan dat wel hoor! :slightly_smiling_face:

Ja, ik zie het hier nu ook op een site staan. http://www.taartendecoratie.nl/product.php?id_product=4175
Setje van vier basis kleuren.
Volgens mij wel goed, of niet?

Maar hoe moet je dat dan mengen? Gewoon van beiden wat drupjes in het beslag doen? Of eerst mengen en dan erbij doen?

Ja die lijkt me wel goed ja! Ik zou eerst mengen, en dan bij elkaar doen! Dat kan niet misgaan lijkt me .

Oké.
M’n vriend is nog steeds niet overtuigd :stuck_out_tongue: Zegt dat het dan hele lelijke kleuren worden. Maar let maar op :3

Ik meng vaak kleuren om bijv paarse glazuur te krijgen. werkt prima! gewoon eerst een paar rode drupjes erdoor en dan 1 blauwe ofzo :slightly_smiling_face: Ik koop het trouwens altijd in duitsland maar ik woon daar toevallig dichtbij :stuck_out_tongue:

Dat kan echt gewoon hoor!

Ik heb het ook gewoon gemengd toen ik een rainbowcake bakte, ik had alleen geel/blauw/rood. Je kan het kopen bij de toko/jamin of de cook&co

Trouwens, gewoon voor bijvoorbeeld oranje, eerst 4 drupjes geel en dan eentje rood, gewoon net zo lang doorgaan tot het oranje is

Echt? Ik kon het altijd nergens vinden, maar als ze het daar hebben :grinning:

^Zelf heb ik het er nooit gezien, maar ik heb in het algemene baking topic gelezen dat ze het daar zouden verkopen.

Daar kan deze vraag trouwens ook mooi!

bij de boerenbond hebben ze het ook!

kan wel ik heb het ook gedaan :slightly_smiling_face: