Kleurspoeling

Hee! Ik heb een even een vraagje, ik verf al een tijdje mijn haar blonder, maar nu mag ik het niet meer verven. Alleen ik heb heel erg uitgroei (donker/midden blond) en dat vind ik niet bepaald mooi staan. Dus ik wil er graag een donkerblonde kleurspoeling overheen doen, zodat het mijn eigen kleur weer is. Maar is die kleurspoeling ook net zo slecht voor je haar ? En wordt dat wel mooi, niet dat de bovenkant donkerder is als de onderkant (waar dus geen uitgroei is)?
Alvast bedankt, en ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam niets uit dat mij meer informatie kon geven.

up

Ik heb best wel wat ervaring met kleurspoelingen, maar ik denk dat je in jouw geval het best bij de kapper laat doen want ik weet niet hoe kleurspoelingen reageren op geverfd haar.
Je kapper zou normaal gezien perfect moeten weten welke kleur je nodig hebt om het goed in elkaar te laten overgaan. Zelf zou ik het niet proberen.

Maar mijn ouders weigeren nog geld uit te geven aan de kapper, dat is ook best wel een probleem. En zelf betalen gaat niet lukken, want ik ben echt heel erg blut…
Mijn tante is trouwens kapper, en die zegt dat ik alleen m’n uitgroei blond moet laten verven, maar ik wil juist van die blonde kleur af…

up!

Die haarspoeling van Creme gloss ofzo van Loreal is heel goed… Bij mij laat dat me haar er echt beter uitzien. helemaal niet dof ofzo…

Ooh oke, ik ga wel even naar de drogist dan :slightly_smiling_face:

Deze valt bij mij wel altijd een tint donkerder

Volgens mij is een kleurspoeling niet of in ieder geval minder schadelijk voor je haar. Blonderen is schadelijk omdat je het pigment uit je haar haalt.

Ga asjeblieft niet zelf aan de gang met die uitgroei(A).
Loop dan liever een aantal weken rond met een vreselijke uitgroei en spaar voor de kapper

kleurspoeling is beter voor je haar.

Een haarkleuring opent eerst de haarschubben zodat de kleur je haar kan binnen dringen.
De cremespoeling die je er dan meestal bij krijgt zorgt ervoor dat de haarschubben zich weer gedeeltelijk sluiten.

Bij een kleurspoeling maakt de kleur alleen maar een laagje om je haar heen aan waar dus de kleur in zit.
Hierbij sluiten de meeste haarschubben.
Door wassen slijt de kleur van je haar af.

Voor jouw haar kan je inderdaad het beste een kleurspoeling doen, ook kan je er weinig aan verpesten.

Ik had ook creme gloss van L’oreal die is heel fijn. En volgens mij kon ook het ook bij gekleurd haar. Dat moest wel op een andere manier stond in de gebruiksaanwijzing.

Ik ga gewoon geen geld uitgeven aan de kapper, dus dat is echt geen optie :’)

Gewoon proberen xd?