Kleurspoeling

Ik verf mijn haar al bijna 5 jaar (permanent) lichtblond. Maar ik wil wel eens een kleurspoeling proberen, dus dat er na 10 wasbeurten ofzo uit is. Maar nu weet ik niet zeker of dat wel kan op al geverfd haar. Iemand ervaring mee?

Ja, volgens mij kan dat wel gewoon hoor. Maar het pakt wel minder snel, als je zegmaar van blond naar bruin gaat omdat het niet permanet is (:

Hmm okay. Maar het gaat er wel echt helemaal goed uit na 10 wasbeurten?

Als je juist niet wilt dat het eruit gaat moet je een kleurspoeling bij de kapper laten doen.
Tenminste, ik deed dat altijd met zwart en dan elke maand opnieuw [maar alleen voor de uitgroei, het ging er niet uit]
En toen heb ik m’n haar laten ontkleuren en heb ik er een bruine kleurspoeling over laten verfen om het uit te kunnen laten groeien.
Dat was voor de zomervakantie en het zit er nu nog steeds in.

Heyhey GaGaLoo,

jah je KAN een spoeling in je haar aanbrengen MAAR je moet wel heel voorzichtig zijn, zeker omdat je haar altijd heel licht maakt heb je grote kans dat je met een donkere spoeling je haar heel raar uitkomt te zien. Je kan het ook altijd bij een kapper navragen maar als je dat niet wilt en toch een spoeling koopt zou ik eerst op een plek waar je haar het volste is een pluk spoelen en dan kijken wat de kleur van die plek wordt, voor de zekerheid. Want ik heb niet een goede uitleg waarom het zo is, maar met licht geblondeerd haar heb je het meeste kans dat er iets mis gaat.

Naja hopelijk heb je er iets aan en succes ermee!

Groejtes Eefje

als je een donkere spoeling erover wil doen dan moet je het eerst voorpigmenteren… en daarna pas de kleur doen die je wilt. anders word het bagger.

Okay, dankjulliewel :slightly_smiling_face: maarja, ik was toch niet van plan om een heel donkere kleur te doen. Ik wou eerder licht oranje/donkerblond ofzo proberen. En sowieso maar een paar plukjes ;p