…
ze verkopen overal toch wel kleurpotloden?
jawel, maar de ene zijn beter of tekenen lekkerder dan de ander! ik vraag alleen wat jullie fijn vinden en mij aanraden.
volgens mij is bruynzeel wel goed
maar heb er niet veel verstand van
Ja maar dan moet je de duurdere bruynzeel potloden nemen.
Mijn moeder had een heel groot blik vol met allemaal verschillende kleuren en ik herinner me nog dat ik die heel fijn vond kleuren.
Ik heb zelf karisma color potloden maar die worden niet meer gemaakt :<
Ik heb hele fijne kleurpotloden, maar die zijn van mijn moeder geweest en dus al best wel oud…
Maar je kunt toch gewoon gaan kijken bij zaakjes die kleurpotloden verkopen? Ik zou gewoon een doos nemen die niet al te goedkoop is en er niet al te slecht uitziet.
okee bedankt voor de reacties
ik ga dan denk ik maar bruynzeel potloden zoeken haha!
voor betere kwaliteit kleurpotloden: probeer eens kleinere hobbyzaken (swaak in utrecht en van der linde in amsterdam )
Ga inderdaad naar een hobbywinkel. Bij pipoos hebben ze dit soort dingen ook wel.
Er zijn ook wel goedkopere bruynzeel te koop bij de speelgoedwinkel maar die zijn niet zo goed, en niet echt wat jij bedoelt denk ik.
Verder zijn die van derwent goed, staedtler dat soort potloden…
bruynzeel zeker weten, ik had zelf een klein blikje met bruynzeel potloden en een hele grote doos met potloden van een andermerk en heb die grote doos nu helemaal weggegooid want zeker in vergelijking met bruynzeel waren ze zo slecht, echt frustrerend
als ik dingen inkleur, doe ik dat meestal digitaal.
Bruynzeel vind ik wel het fijnst om te schetsen, maar je moet het eig gewoon uitproberen. Goedkope potloden kunnen ook erg fijn zijn. Ik heb eens een redelijk uitgebreide set gekocht en telkens als een kleur op is of ik wil gewoon een bijzondere kleur, dan kan je in de hobbywinkel wel die ene kleur erbij kopen. Maar de basiskleuren van Bruynzeel zijn gewoon bij de Bruna te koop. Je kan ook kiezen voor Illustrator en alles daarmee inkleuren. Ik probeer dat nu ook uit en het is wel aardig, al blijf ik wat betreft schetsen vooral houden van traditioneel pen en papier.
Uitkleur? Ze wil toch dingen inkleuren?
ja, bedoel ik. typfoutje
Je dacht zeker aan iets anders, dat overkomt mij ook weleens
JaJanneke heeft het over Derwent, ik heb ontdekt dat die overeenkomen met mijn Karisma color potloden, met name Derwent coloursoft.
Deze potloden zijn een beetje vettig waardoor je hele mooie dichte kleuren krijgt.
Ik gebruik het liefste aquarel potloden, want die vind ik over het algemeen makkelijk mengen + je kan het nat maken en het dan een beetje laten uitvloeien, wat ook wel een mooi effect heeft.
Geen idee van welk merk ze zijn, maar ik heb ze wel eens gehad van de action en als je goedkope potloden van redelijke kwaliteit wil hebben, kan je die wel gebruiken. Zitten geloof ik 12 kleuren in een doosje.
Maar binnenkort ga ik ook maar eens een duurdere set aanschaffen in de teken- en schilderwinkel hier bij ons Ik wil naar de kunstacademie, dus dan zou ik toch allemaal materiaal aan moeten gaan schaffen over een jaar xD
caran d’ache!
Ik dacht eerder ook altijd dat Bruynzeel geweldig was, maar nu heb ik Steadtler potloden en die hebben absoluut het tegendeel bewezen. Nu ik deze heb ervaar ik hoe grof Bruynzeel potloden zijn.