kleurlenzen

weet iemand of als je 15 ( byna 16 ) of je dan ook al kleurlenzen mag dragen? Ik heb er namelijk hele leuke gevonden, een vriendin heeft ze ook vandaar ze werken een jaar lang & voor maar 20¤ zou ik het doen? ik heb nog nooit lenzen gedragen dus … Alvast bedankt =d ! hier (:

je hebt ze ook bij de hema :grinning:

daar mag je zelf weten hoe oud je moet zijn.
daar heb je: blauw, groen, grijs, violet en nog een paar standaard.

alsje

x

ja,mag

maar haal ze niet bij de hema
alsjeblieft;
ga naar pearl ofzo.

Zijn die van de hema zo slecht ?

Een vraaagje.
Ik heb uberhaupt al lezen.
Kan ik dan ook nog kleurlenzen een keer indoen of ben ik dan volkomen blindd :3?
Up.

dat niet,maar ze neemt ze voor het eerst;
misschien zijn haar ogen er niet geschikt voor of heeft ze wat wijdere lenzen nodig,de opticien die weet dat,
het zijn wel je ogen.

dat kan,maar dat gaat pijn doen en is heeeeeeeel slecht voor je ogen; trouwens
er zijn kleurlenzen met sterkte :wink:

Goh dat wist ik ook helemaal niet! Kan je die bij de opticien krijgen? Zal es ff informeren… met mn -8 … :stuck_out_tongue:

Wáárom wil je kleurlenzen? Het is echt gedoe, mijn ogen brandden soms uit m’n hoofd met m’n lenzen on a bad day.

woooow -8
ik heb -4.5 en ben al bijna blind O.o

nee hoor die zijn wel chill
heb ze zelf ook een keer gehad maar je kan die maar een maand bewaren in zo’n vloeistofje.
Was ook mijn eerste keer met lenzen toen ik die had hoor. zit ja geen sterkte ofzo aan dus maakt niet uit. + je moet er niet mee gaan slapen

die site ziet er niet echt professioneel uit xD
dus als je het heel graag wilt, zou ik gewoon naar een echte opticien gaan
ook omdat je zegt nog nooit lenzen te hebben gehad, dus je weet helemaal niet of je ogen uberhaupt geschikt zijn voor lenzen :wink:

haha ja ik heb links -8 en rechts +4
Dus stel ik kryg een ongeluk en verlies mijn linker oogbal,
ben ik dus eigenlyk blind, want zie met mn rechter goeie oog 80% en met die linker maar 20%…
Maar ik rook niet.

Ik had ze al sinds mn 12e,
en PLEASE PLEASE PLEASE haal ze niet
bij de hema/kruidvat/etos/etc. !
ga naar een goede opticien en haal ze daar (:

Ik zou niet snappen waarom je een leeftijdsgrens voor lenzen moet hebben. :")

als k jou was zal k gwn naar een opticien gaan.
k heb gwn lenzen, heb -10.25&-9.75, en nou heb k al best vaak last van m’n lenzen. een opticien weet wat goed voor je ogen is enzo, en geeft je advies.
maar ik denk niet dat er een leeftijd aan zit, van wanneer je kleurlenzen mag, denk vanaf je 12e ofsow…

ik heb ook kleurlenzen gehad en ik was toen 13.
ik heb verder geen slechte ogen maar leek me keer leuk om een andere kleur te hebben
xxx

er zijn hier al duizend topics over en ik elk topic heb ik al verteld dat kleurlenzen super slecht voor je zijn. je mag ze de eerste dag maar een uur in en dan elke dag een uur langer. je moet ze super goed verzorgen en schoonmaken en die dingen kosten ook weer geld. je weet niet hoe je lenzen in moet doen, hoe je ze moet verzorgen etc. je weet niet of je een goede oogsterkte en oogvorm hebben dus het kan zo zijn dat die lenzen niet goed op je oog passen, zo laten ze niet genoeg lucht en vocht door en drogen je ogen uit. dan gaan ze irriteren en krijg je ontstoken ogen en het kan zelfs zo zijn datj je ogen beschadigen. je leeftijd maakt niet uit. je moet wel boven de 12 zijn ong. dat is beter voor je ogen. voor de goedkope prijs zou ik al helemaaal niet gaan. die lenzen zijn met ‘lopende band werk’ gemaakt en van slechte kwaliteit.

een andere kleur ogen is wel leuk voor een keer, maar heb je dit er voor over?

Ja maar je mag ze niet langer als 8uur in hebben