Kleurlenzen

Omdat ik wil beginnen met cosplayen wil ik graag wat info over kleurlenzen in onrealistische kleuren, aangezien ik daar helemaal geen ervaring mee heb.

~Ik heb gewoon een normaal zicht, wat voor soort lenzen moet ik dan nemen?
~Is er een of andere ‘houdbaarheidsdatum’ voor kleurlenzen en hoe lang is deze dan?
~Verkopen ze deze in carnavalswinkels en hoe duur zijn ze dan?

Denk dat het dat wel was ^^

-

bij de Hema en sommige opticiens verkopen ze ook kleur lenzen. Zelfs op sterkte!

~Gewoon kleurlenzen. Je hoef nergens rekening mee te houden als je normaal zicht heb :wink:
~Soms staat er op de verpakking een houdbaarheidsdatum. Deze geeft aan hoelang de lenzen goed blijven als de verpakking dicht blijft. Daarnaast heb je ook nog de houdbaarheid van de lenzen als je ze gaat dragen. Je hebt zo bijvoorbeeld dag (vaak zijn dit geen kleurlenzen), 3 maanden en 1 jaar. Dus stel je hebt 3 maanden lenzen en je draagt ze 3 maanden. Dan zullen ongeveer na die tijd steeds slechter er door heen kunnen kijken omdat de lens is beschadigt. Jaar lenzen zijn iets steviger. Als je ze niet zo heel vaak draagt kan je ze iets langer houden dan aangegeven. Ten minsten als je netjes ze verzorgt met nieuwe vloeistof in de zoveel tijd etc.
~Niet alle carnavalswinkels verkopen ze. Vaak zijn ze in de winkel iets prijziger dan op internet. Soms kan je lenzen scoren voor 20 euro en soms voor 40. Hangt er van af wat je precies zoekt.