kleurlenzen!

Haai :slightly_smiling_face:
Ik wil dus heel graag kleurlenzen, maar ik heb daar een aantal vraagjes over. Ik heb best wel donkere ogen en ze zijn bruin.

• Is het slecht voor je ogen?
  • Als ik naar de opticien ga voor advies, kost dat dan geld en moet je een afspraak maken?
  • Welke winkel/merk is het beste?
  • Zie je mijn donkere bruine ogen door de lichtblauw kleur (die ik zooo graag wil) heen?

Ervaringen en tips zijn altijd welkom!

up

Ik heb eergister voor het eerst kleurlenzen ingehad en ik heb ook hele donkere ogen net als jij. Dat is juist beter denk ik, want er zit zeg maar een doorzichtig stukje in die lens voor je pupil en als je blauwe ogen hebt dan zou je soms dat blauw nog kunnen zien. Ik heb lenzen van de kruidvat gekocht zonder sterkte, deze zien er wel best onnatuurlijk uit dus misschien kan je inderdaad beter naar de opticiën gaan als je ze graag gewoon alledaags wil dragen. Want ik heb ze alleen voor de lol.

up

Mag ik vragen waarom je zo graag blauwe ogen wilt?

het is niet schadelijk en een afspraak maken kost geen geld en kleuren lenzen kan je bij de betere opticien halen. ik heb ze zelf ook gehad maar dan op sterkte. ik had groene en paarse. je hebt er geen last van met kijken en ze doen ook geen pijn. :slightly_smiling_face:

Tegenwoordig zijn lenzen zo goed gemaakt dat het me niet slecht meer voor je ogen lijkt. Weet ook niet of je ze dagelijks wil gaan dragen of alleen maar af en toe? Mocht je dit zeker willen weten kun je je altijd laten informeren bij de opticien. Hier kun je altijd heen gaan voor advies en vragen, nee dat kost dus niets.
Ik denk wel dat je geen hele lichte kleur blauw kunt bereiken met donkere ogen. Omdat de lenzen vaak toch wel enigsinds doorzichtig zijn.
Verder heb ik alleen ervaring met echte funlenzen die ik droeg met carnaval. Dus kattenogen e.d. Een goed merk voor gewone kleurlenzen kan ik je dus niet geven.

hahaha leuke vraag;p
ik vind bruin haar(wat ik heb) met blauwe ogen zooooo mooi!
net zoals hier (rechter foto)
http://www.hm.com/nl/printed-perfection?cm_mmc=Newsletter--20120913--printed-perfection-_-NL#path=1.1.2&transition=10&duration=500

ik heb die van de hema gekocht!

^en hoe bevallen ze?
ik zit zelf te twijfelen of ik ze zou kopen :3

Gebruik nooit, maar dan ook NOOIT dagelijks de lenzen van Kruidvat, Hema of weet ik het wat. Voor de lol kan het wel een dagje, maar ze zijn echt heel erg schadelijk als je ze iedere dag in doet.
Ga liever naar een goede opticien. Je kunt er gewoon binnenlopen en je vraag stellen. Het bestellen van lenzen zal wel wat geld kosten.

Je moet alleen uitkijken met het te veel dragen van cirkellenzen. Want Doordat ze zo groot zijn krijgen je ogen minder lucht en daarvan kunnen je ogen beschadigen. Maar gewone lenzen zijn wel OK :3

ik vind fun-kleurlenzen die ik heb echt voor geen meter zitten… t zijn net plastic hoesjes op je ogen. ik geloof ook niet dat die niet slecht zijn voor je ogen op lange termijn… ik draag ze gelukkig maar 1 keer per jaar aan 1 oog :stuck_out_tongue:

Ik vind kleurlenzen ook gaaf! (:
maar ik heb +8/-2.25 rechts en +7.50/-2.25 links, dus denk niet dat ze dat hebben.

Ik heb er ook vorig jaar gedragen, in het begin viel het allemaal mee, kreeg ik er veel complimenten over enzo, maar toen we op een dag met school wegwaren begonnen mijn ogen te pikken en kon ik ze natuurlijk ook niet uitdoen, want we zaten aan de andere kant van belgie, mijn oog is helemaal beginnen ontsteken, en toen ik die savonds dan uitdeed kreeg ik mijn rechteroog nog amper open, ik ben er dus mee naar de dokter enzo geweest, mijn ontsteking is na een paar dagen weggegaan, maar nu kan ik zelfs geen gewone lenzen meer dragen of die beginnen ook te ontsteken… dus voor mij nooit meer kleurlenzen. maarja moet je natuurlijk zelf weten.

Ja voila : )

www.y-hairshop.nl verkoopt kleurlenzen