Kleurencombinatie.

Ik mag binnenkort mijn kamer veranderen en ik heb al wel wat ideetjes. De muren worden gewoon wit. En ik neem witte verduisterende rolgordijnen. Mijn meubels zijn ook wit. Ik wil gaan werken met zilver aangezien dit ook in de ‘poot’ van mijn nachtlamp zit. En misschien nog wat roze/witte/transparante accessoires hier en daar!? Ik heb wat geknutseld in paint haha, en wat vinden jullie de mooiste combinatie qua vloer + gordijnen? Ik weet het gewoon echt niet. Ik wil een luxe, maar ook vrouwelijk en volwassen uitstraling. Dus iemand leuke suggesties, ook sowieso over de aankleding verder? :slightly_smiling_face:

En wat voor kleuren voor accessoires vinden jullie mooi bij jullie keuze? :grinning:

#1 Paars - #2 Beige - #3 Bruin

Paarse gordijnen en de 2e of 5e vloer :slightly_smiling_face:
ik vind vloer 3 en 4 daar wat te donker bij.

Ik zou voor 2 of 3 gaan qua gordijnen. Vloer vind ik lastig om het zo te zien :stuck_out_tongue:

Haha, ik heb ergens een donkerbruine vloer gezien met beige gordijnen. Perfecte combinatie!
Maar paars vind ik ook weer mooi haha. Aiaiai.

Dankjewel voor je mening :slightly_smiling_face:

Ik vind bruintinten niet zo’n supercombinatie met zilver (en eventuele roze accessoires). Daarom geef ik de voorkeur aan #1 voor de gordijnen. Verder denk ik dat een lichte vloer daar het mooiste bijstaat (1, 2, 5). Nog beter is misschien een lichtgrijze kleur, zoals dit:

Heb het geheel nog even bij elkaar gezet met wat plaatjes van internet erbij voor het idee:

^ Ik heb nu een lichtgrijze vloer maar ik wil echt een bruintint haha :slightly_smiling_face:

Ik zou vloer 2 of 5 doen dat komt beter uit als je zilver wilt gaan gebruiken.
Gordijn 3 leuk voor wat diepte en het kan goed met zilver/roze tinten, de paarse kan ook dat word dan kleurrijker, en als je de beige doet dan brengt het netzoals bij de bruine wat diepte maar toch in een lichtere wijze het licht er dan wel aan wat voor roze je wilt gebruiken (staat soms niet mooi samen/ licht er aan waar je van houd) en valt de beige rordijn wat meer weg samen met de vloer.

Uiteindelijk ligt het allemaal aan wat je zelf voor resultaat wilt :wink:

Arrrrgh ik twijfel gewoon teveel. Ik heb nu witwitwitwit met een beetje perzik en witte accessoires en een lichtgrijze vloer. Maaaaar ik wil heel graag een bruine vloer, licht-donker. Maakt niet uit, gewoon een bruintint. Ik wil het liefste wel zilver want dat staat luxe vind ik haha, en roze ja. Ik denk dat ik dan toch voor lichtroze kies. Dit vind ik wat lieflijker denk ik!? Of juist hardroze/donkerroze? Ik heb geen flauw idee haha.

Gordijnen hoeven niet persé, ik dacht dat het wel iets leuks was om het luxer te laten ogen?
Anders wordt het gewoon een verduisterend rolgordijn, wit of een kleur.

ik zou bij allebei #3 doen. Wit en roze is supermooi met donkerbruin.

Ik vind de combinatie van beige gordijnen met donkere vloer, #3, erg mooi. Zou ook wel bij het wit van de rest van je kamer staan denk ik. Maar ik zou er absoluut geen zilver bij doen, echt absoluut niet gewoon. Ik zou of grijs en zilver tinten doen, of bruin en goud tinten. Maar geen combinatie van dat. Vreselijk.

Ik zit sowieso aan zilver vast want ik wil mijn nachtlampje niet kwijt, I luvvvv it haha :’) Deze trouwens:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQyqiH4y9lP4tmIE6UzdpdXNiG_n3mLZ08Npx1bMXzhfYvuDBZ7

Ik vind de bruine gordijnen het mooist en vloer 4.

Ik wil heel graag donkerbruin! Maar ik denk dat dat mijn kamer wel klein doet lijken!

Zo ziet mijn kamer er nu uit. De plankjes, zwarte barok lijstjes en die sidetable zijn weg en ik heb de kallax/expedit kast daar staan. 2x4 vakken en dan op de zijkant. Mijn bed staat nog wel op dezelfde manier en ik heb nu een nachtkastje. De kledingkast en schoenenrek staan op een andere kamer. Ik zit eraan te denken om in die hoek bij het raam (vensterbank wordt gelijk gemaakt met 't kozijn) een lekkere ikea stoel neer te zetten en dan achter mijn deur/naast die stoel een kaptafel. Ik weet niet of dat iets is?

Doordat nu de kledingkast weg is lijkt mijn kamer wel groter haha!
Zou een donkerbruine vloer mijn kamer dan niet (nog) klein(er) maken?

NIET DE FOTOS CITEREN. IK HAAL ZE ZO WEG.

misschien is het handig om een aantal boards te maken (gewoon in paint ofzo) met alle combinaties en kleuren waarmee je twijfelt. Dan zie je het voor je en is het makkelijker om te kiezen!

Ik weet nu helemaal niet meer wat ik wil :’) Ik kwam net op het idee om een Ektorp stoel via MP te fixen en dan zelf te kijken voor een hoes eromheen maar ik weet niet meer welke kleur/stijl ik wil hahaha.

Ik zou gewoon eens wat termen in typen op pinterest, daar kun je echt superveel inspiratie vandaan halen :slightly_smiling_face:

Inderdaad, meest mooie kamers ooit daar haha :flushed: