Kleren kopen terwijl mijn stijl iedere maand veranderd.

hee meiden (:

Ik word nogal moe van mezelf, mijn halve kast hangt namelijk vol met kleren die ik bijv. vorige zomer gekocht heb, maar die ik nu alweer superlelijk vind. Het ene moment wil ik graag alternatieve kleding, het andere moment moet het allemaal schattig zijn, het ene moment oversized dingen, het andere moment weer iets heel anders. Nu de zomer eraan komt begin ik te twijfelen wat ik zou moeten kopen. Ik zou het namelijk jammer vinden als ik nu veel geld uitgeef aan kleding die ik over een paar maanden al niet meer aanwil. Hebben jullie ook zo’n ‘periode’ gehad en hebben jullie misschien tips zodat ik niet allemaal miskopen doe?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je heel goed een combinatie kan maken tussen al die ‘stijlen’, en zo je eigen stijl creëren. Laat al die stijltjes eens los en ga eens een dag voor je kleding kast zitten en mix en match eens wat, want schattig hoort niet perse bij schattig. Je kan het bijvoorbeeld heel goed combineren met stoer oid.

Ah dit topic is ook wel handig voor mij.

Voor diegene die dit probleem hebben: gooi je kleding dan niet weg!
Als je die kleding bewaart, en een beetje dezelfde maat houdt, past het na een tijd nog en kun je het na een tijd weer aandoen, als je er weer zin in hebt.
En anders: Het is zonde om kleding weg te gooien, als je het ook kunt restylen / verknippen tot iets anders. Ben je bijvoorbeeld zat van dat roze shirtje, en wil je hem wat stoerder hebben? Bleek hem en maak er studs op. Genoeg do it your own dingen van kleding zijn te vinden op internet. Textielverf (ik heb spuitbussen) is trouwens ook leuk om eens te proberen.

Kun je anders niet allemaal basics kopen, met dan accesoires en een paar kledingstukken in de stijen die je leuk vind?

Ik heb ook wel dat ik dingen die ik nog gewoon pas en die nog goed zijn (omdat ik niet meer groei en zuinig ben) niet meer leuk vind. Dan probeer ik ze op een andere manier te dragen en als dat echt niet gaat probeer ik het te verkopen of geef ik het weg. Voornamelijk verkopen aangezien ik het geld ook goed kan gebruiken. Probeer gewoon goede basics te kopen waar je lang mee door kunt, en dan items in echt ‘stijlen’ bij goedkopere winkels zoals Primark zodat je het nog wel een keer kunt vervangen en het minder erg is als het kapot gaat.

Je kan dingen toch combineren?
t is juist leuk als je vanalles in je kast hebt hangen, en niet dingen van een stijl.

Ik had het eerst ook, en nu heb ik heel veel bewaard van 2/3 jaar geleden, en nu kijk ik daarnaar en denk ik “wauw, tof, ik ga dit nu heel anders combineren dan toen” dat is echt heel leuk! Om een oude aankoop weer te herondekken haha.

Je kan voor jezelf kijken wat jij allemaal leuk vind, en bijvoorbeeld wat langer over dingen denken voordat je het koopt, en niet impulsief. Zo zorg je ook dat je niet teveel aan dingen uitgeeft die je toch snel weer zat bent.
En anders naar goedkopere winkels gaan zoals primark, en daar leuke dingen aanschaffen, als je dat zat bent dan heb je iig niet heel veel geld eraan uitgegeven.

precies wat ik wilde reageren

Misschien kan je dingen die je niet meer leuk vind verkopen? Als ze natuurlijk nog in goede staat zijn.

Geen kleding weggooien wat je later misschien weer leuk kan vinden. Ik had het ook (en soms nog), maar ik was afhankelijk van mijn moeder (geen kleedgeld) en moest doen met de dingen die ik had. Dus ik combineerde het anders, accessoires erbij etc.
En investeer in basics.

Als je nieuwe kleding wilt kopen kan je misschien een poging bij vintage wagen? Is vaak veel minder duur en dus niet zo zonde als je het niet meer aan wilt.

Heb ik ook. Ik lees ook mee.

Dat wou ik ook zeggen haha!

Hey, ook mijn probleem!

Stel je bent nu van het stoere, dan combineer je je ballerina’s met boots ipv ballerina’s oid. Je kan een outfit vaak wel laten veranderen van stijl met accessoires!

Jurkjes *

Je hoeft toch niet perse een bepaalde soort stijl te hebben? Creeër je eigen stijl!

Koop gewoon kleding die je echt heel erg leuk vind. Denk er goed overna of je het echt graag wil hebben en ook gaat dragen, of dat je het een keertje leuk vind om 2 x te dragen. Misschien als je daarop let dat je dan minder kleren koopt die je weinig gaat dragen.

En nog 1 tip: iedereen vindt kleren na een jaar wat minder leuk. Ik heb dat ook heel erg. Maar wat bij mij werkt is om het weer met andere, misschien wel kleren die je ondertussen nieuw hebt gekocht, te combineren. Dus nieuwe setjes maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
xxxx

Ik was vroeger heel meisjesachtig, droeg jurkjes en roze dingetjes en noem maar op, het meeste heb ik weg gegeven of verkocht, nu draag ik juist compleet het tegenovergestelde: jeans, sneakers, baseball jacks, leren jasjes enz.

Het is heel normaal dat je van smaak verandert. Waarschijnlijk ben je nog niet zo oud en vind je dat nu lastig, maar je moet gewoon je draai even vinden.

Desnoods doneer je de kleding aan een fonds ofzo… ik moet zeggen dat bij mij verkopen echt goed gaat en dat ik zelfs al dingen verkoop van vriendinnen en familie leden van mij. Meer als de helft van mijn topic is bv. niet van mij.

Het is nu even lastig, maar ik zou me er niet te druk om maken.
xxxx

Basic kleding inderdaad en dan bij de stijl aanpassen met accessoires.
Ik heb juist dat ik heel erg van blousjes hou, heb er net weer 2 besteld terwijl ik er al minstens 16 heb :’) Dus ik loop er vet vaak een beetje hetzelfde bij.

Ik ken het. Ik schommel ook continue tussen lief en schattig en alternatief. Zelf doe ik zorgen dat er genoeg basic kleding stukken in mijn kast heb liggen. Deze combineer ik dan met zo’n lekker opvallend kleding stuk. Hierdoor hoef ik niet steeds heel mijn kast te vervangen.