Over die V-hals bestaan blijkbaar nogal verschillende meningen, maar de rationale erachter is:
als je met grote borsten een hooggesloten shirtje (of nog erger, een coltrui) aandoet denk je mss dat je op deze manier je grote borsten camoufleert, maar in werkelijkheid vallen ze hierdoor extra hard op en lijkt het alsof je in plaats van 2 aparte borsten 1 groot ‘balkon’ hebt.
Beter is dus eerst en vooral te zorgen dat je de goede BH draagt, en een wikkelshirt of V-hals die uiteraard niet zó diep komt dat je je er ongemakkelijk bij voelt, maar die wel je 2 borsten optisch van elkaar scheidt, zo krijg je meer de indruk van 2 aparte borsten dan zo’n gigantisch front en lijken ze minder opvallend. Als je je ongemakkelijk voelt met het tonen van te veel cleavage, kan je er altijd nog een mooi recht (met kant afgeboord) topje onderaan doen.
Ik weet zeker dat dit klopt, zelfs met mijn kleine borsten, omdat de omgekeerde regels voor mij gelden: ik sta goed met hooggesloten shirts en coltruitjes, maar als ik een wikkelkleedje wil dragen moet ik er een push-up onder dragen omdat het er anders niet uitziet en het lijkt alsof ik niets van borsten heb.
Van Trinny and Susannah:
* Avoid high and round necklines on tops and T-shirts which provide no break between your neck and bust, making them appear unified and therefore even bigger. Go for a scoop, plunge or sweetheart-neck which “will stop your breasts appearing as if they are an extension of your chin.”
* V-necks are wonderfully flattering as they elongate the body and act to separate your cleavage. Low, draw-string-necklines are also fine. Any neck style which provides an expanse of flesh from the neck and chest will give you a sleeker figure.