Kleine meiden, grotere borsten

Hoi

Ik ben benieuwd hoe de meiden met flinke rondingen hier op Girlscene zich kleden. Zelf ben ik “gezegend” met een cup D, wat in verhouding met mijn 1.65 best flink is. Jurkjes met ritsen krijg ik vaak niet dicht, tenzij ik een veel ste grote maat pas. Shirtjes trekken vaak rond mijn borsten als ze mooi aangesloten bij mijn buik zitten. Wijde shirts vallen door mijn grote borsten vaak als tenten om me heen. En laten we het maar niet over blousjes hebben, trauma’s haha :stuck_out_tongue:

Dus hebben de meiden met grote borsten (omg hoevaak kan je borsten in een bericht zetten) hier nog tips welke winkels rondingvriendelijke kleding verkoopt of wat jullie absoluut niet vinden kunnen qua kleding bij een grotere cupmaat. Dan kunnen we hier misschien onze ervaringen enzo hier met elkaar delen :wink:

x

Ik heb zelf kleine borsten dus niet veel ervaring mee, maar van allerlei styling programma’s meen ik onthouden te hebben dat je met grote borsten heel mooi staat in wikkelkleedjes en V-hals truitjes, zeker geen hooggesloten shirtjes. Vroeger had je op de site van trinny and susannah heel veel goede tips, met prentjes, maar ze hebben onlangs hun site vernieuwd en dat is nu allemaal weg jammer genoeg.
Ik heb dit nog gevonden, maar het is zonder prentjes:
http://womensfashion.suit…ashion_tips_for_big_busts

Uhm, sorry ik weet niet wat jij klein noemt, ik bedoel wtf, ik zou als ik jou was, me normaal noemen… ik bedoel ik ben 1.50, ik heb problemen met broeken kopen, ik heb een dikke kont, en gewoon cupmaat C gelukkig… wel brede heupen.
Ik koop meestal de laatste tijd gewoon normale kleren, gewoon basic dingen… eerst was het heel veel kleurtjes maar dat valt zo op…

Gewoon basic, maar zeik asjeblieft niet dat je klein bent, ik kan daar zo niet tegen…

Ze klaagt toch niet zozeer dat ze klein is, eerder dat haar borsten in verhouding tot haar lengte nogal groot zijn.
Wat is je exacte maat trouwens (cijfer+letter)? Want de cup (dus de letter) alleen zegt ons eigenlijk niet hoe groot ze juist zijn. Zo heeft mijn mama B en ik C terwijl zij grotere borsten heeft als ik (maar mijn rugmaat is veel kleiner).

ik ben 1.62 en heb 75D. ik heb dus helemaal geen problemen met shirtjes? (ik heb wel wijde kleding aan dankzij mijn buik’je’.)

Nou sorry, maar ik hoor het altijd aan, mensen die klein zijn, maar zo klein ben je niet zeur asjeblieft niet oke? ik zou zelf die lengte graag willen overnemen… maar over je borsten, gewoon veel zwart, niet te veel V hals, maar zie het zo, veel jongens vinden het mooi hoor! ik bedoel wees blij dat je vormen hebt en niet zo’n plankje bent…

Als je klein bent en grote borsten hebt, zou ik geen shirtjes aan doen met een kol.

Als je klein bent en grote borsten hebt, zou ik geen shirtjes aan doen met een kol.

Over die V-hals bestaan blijkbaar nogal verschillende meningen, maar de rationale erachter is:
als je met grote borsten een hooggesloten shirtje (of nog erger, een coltrui) aandoet denk je mss dat je op deze manier je grote borsten camoufleert, maar in werkelijkheid vallen ze hierdoor extra hard op en lijkt het alsof je in plaats van 2 aparte borsten 1 groot ‘balkon’ hebt.
Beter is dus eerst en vooral te zorgen dat je de goede BH draagt, en een wikkelshirt of V-hals die uiteraard niet zó diep komt dat je je er ongemakkelijk bij voelt, maar die wel je 2 borsten optisch van elkaar scheidt, zo krijg je meer de indruk van 2 aparte borsten dan zo’n gigantisch front en lijken ze minder opvallend. Als je je ongemakkelijk voelt met het tonen van te veel cleavage, kan je er altijd nog een mooi recht (met kant afgeboord) topje onderaan doen.

Ik weet zeker dat dit klopt, zelfs met mijn kleine borsten, omdat de omgekeerde regels voor mij gelden: ik sta goed met hooggesloten shirts en coltruitjes, maar als ik een wikkelkleedje wil dragen moet ik er een push-up onder dragen omdat het er anders niet uitziet en het lijkt alsof ik niets van borsten heb.

Van Trinny and Susannah:
* Avoid high and round necklines on tops and T-shirts which provide no break between your neck and bust, making them appear unified and therefore even bigger. Go for a scoop, plunge or sweetheart-neck which “will stop your breasts appearing as if they are an extension of your chin.”
* V-necks are wonderfully flattering as they elongate the body and act to separate your cleavage. Low, draw-string-necklines are also fine. Any neck style which provides an expanse of flesh from the neck and chest will give you a sleeker figure.

Eh ik ben ook 1,65 en heb ook cup D, en ik heb nergens problemen mee? Ja met BHs vinden want ze hebben maar heel weinig 70D

D’r word snel gereageerd, leuk!
Ik zeur niet over mijn lengte hoor, alleen de combi met een 75/80D cup. Ik ben bijzonder trots op mijn zandloperfiguur! Maar shirtjes kopen is gewoon lastig met mijn smaak. V halsjes staan idd wel mooi. Maar lage decolete’s vind ik niks, dat trekt zo de aandacht naar m’n voorgevel. Veel zwart dragen is natuurlijk een oplossing.
En iemand maakte een opmerking over dat jongens het mooi vinden, dat merk ik vaak ook. Het enige wat de aandacht schijnt te trekken :flushed:

waar ik trouwens wel ziek van word, zal jij waarschijnlijk ook hebbe, is dat ik nooit leuke bh’s kan vinden, omdat alle bh’s nu voorgevormd zijn (weetjewel?) waardoor je borsten nog groter worden. dat vind ik wel kut.

Kunnen we geen topic starten over relatief grote meisjes (1m72) en kleine borsten? (75B). Man wat zou ik graag ruilen met een C of D cup!

Ik ben 1.61cm en heb cupmaat 75F.
Eigenlijk heb ik niet zoveel problemen met shirtjes die te strak zitten!
Tuurlijk heb ik er wel eens last van, maar het valt eigenlijk wel mee

Haha ik heb dezelfde als jij.
Maarja meiden zijn bijna nooit blij met wat ze hebben weetje. Dat is gewoon hoe we zijn ingesteld denk ik xD

Geloof me dat wil je niet ;3 Tenminste geen D cup of groter. Kleding kopen word een stuk moeilijker en je moet oppassen dat het niet ordinair word.

Ik ben zelf 178 en heb een cup E/F, gelukkig staat het bij mij wel redelijk in verhouding. Maar ik heb wel problemen met kleding kopen. Vooral met blousen en jurkjes. Maarja ik draag meestal kleding met een V-hals en in laagjes te werken. Proberen dat het niet zo heel erg opvalt, dus niet shirts met enorme inkijk of wat dan ook ;3 En ik draag veel zwart.

En ja jongens kijken er vaak naar, maar ik geloof niet dat je zulke aandacht van een jongen wilt.

Tsjee dat is helemaal wat, krijg je geen last van je rug?
Bh’s kopen is idd niet erg leuk, veel bh’s geven amper steun. Vaak ben je best veel geld kwijt voor een goede bh en dan mag je hopen dat die nog een leuk printje/stofje heeft. En even snel een sprintje trekken naar het station/bushalte is best pijnlijk <_<

hmm nee dat valt eigenlijk wel mee!
Ik moet wel ECHT met sporten een sportbeha aan, anders doet het aardig zeer:p net als dat sprintje naar de bushalte :stuck_out_tongue:

Ik ben zelf wel groter maar ik weet iniedergeval dat je weg moet blijven van strapless spul.

Dat klopt als een trein, ik vind het met een hoog gesloten truitje echt lelijk, maar met onder andere een v-hals staat het juist wat leuker!
Ik heb daarom ook niet zo veel coltruien xd