Kleine kerst cadeautjes.

Heee meiden!!

Ik vind het altijd erg leuk om mensen blij te maken en daarom wil ik dit jaar aan m’n beste vrienden en vriendinnen een klein (zelfgemaakt < hoeft niet) kerstcadeautje geven. Hebben jullie misschien leuke ideetjes? Prijs, of hoeveel werk erin moet maakt niet zoveel uit.

x

Vorig jaar had mijn moeder voor iedereen iets met een hartje gekocht (wij vierden toen kerst met m’n oom, 2 tantes, m’n ouders en ik (6 mensen dus)). En ze had toen het volgende gekocht (wat ik me herinner dan):
hartvormige kerstverlichting
hartjes voor in de kerstboom (soort kussentjes)
een fluitje met daarop een hartje
hartvormige kerstballen

Mijn tante geeft ook regelmatig aan mij dingen die vroeger van m’n neef of nicht zijn geweest (vooral spullen die vroeger van m’n nichtje zijn geweest vind ik leuk om te krijgen omdat zij een paar maanden na mijn geboorte op haar 18e is overleden). Kost niks, maar is wel heel leuk om te krijgen.

Het leukste cadeau dat ik tot nu toe heb gegeven zal denk ik een blikje zijn met daarin de helft van mijn kerstgeld (ik loop een krantenwijk en in december krijg ik dan de mogelijkheid om te “bedelen”). Was voor m’n moeder omdat zij de helft van mijn wijk doet.

Wat ook leuk is om te doen is kijken wat mensen nodig hebben. Voor die vriendin die graag op kamers wilt gaan is een studentenkookboek of een set glazen leuk, maar voor je broer die de hele dag door aan het gamen is, is een nieuwe muismat of een muis misschien veel leuker (om maar een paar dingen te noemen).

Dankjewel!! Erg leuke tips :wink:

up!
ik doe dit ook vaak dat ik allemaal kleine cadeautjes maak voor kerst en die maken we dan ook allemaal volledig zelf, soms maak ik dan bijvoorbeeld dingen in fimoklei, ik ga dit topic zeker volgen voor extra inspiratie

weckpotje met lekkere snoepjes erin wordt ook altijd gewaardeerd. Die kan je dan leuk versieren met linten of zoiets

Wat ik altijd leuk vind, is een armbandje met jouw naam en de naam van je vriendin ofzo. :slightly_smiling_face:

oh jee. wij doen sinterklaas dus ik wil iets voor mn oma en moeder maar ik weet ech niks…

wat ook leuk is om in zo’n potje ipv snoep een mix om chocolade melk te maken of (zelfgemaakte) bruisballen etc.