Kleine kamer groter laten lijken

De titel spreekt voor zich, haha. Ik heb een vrij kleine kamer en wil hem graag groter laten lijken. Ik weet dat er allerlei manieren voor zijn (ik weet ze zelf niet!) maar ik ben niet zo goed met inrichting enzo, hebben jullie tips? x

Gebruik:

• Lichte kleuren (+ een licht plafond doet je kamer hoger lijken)
  • Lichte dekens
  • Grote spiegels
  • Probeer niet te veel kleine prutsjes neer te stallen en in opbergdozen te steken ofzo :wink:

Mijn kamer is 2,70 bij 2,40 en er staat nu alleen een bed en kastje in. Eerst had ik een oranje kamer (knal oranje, don’t ask me why…), maar nu heb ik lichte kleuren en het lijkt nu veel ruimer. Naja, zie dit maar als een up. :slight_smile:

Ik heb zelf ook een hele kleine kamer dus hier wat tips:
Gebruik
-lichte kleuren voor de muren
-lichte kleur vloer
-een grote spiegel, het laat je kamer groter lijken
-witte meubelen passen goed in een kleine kamer om het groter te laten lijken
-berg spulletjes op in dozen/kistjes en berg het op onder je bed
Succes!

Handig!

Thanks! Ik wacht nog wat meer reacties af, ik zie nu al veel lichte kleuren en spiegels wat ook wel logisch is eigenlijk :slightly_smiling_face: Helaas heb ik een donkerblauw tapijt/vloer in mijn kamer wat ik niet kan veranderen…

Ik heb eigenlijk wel veel prulletjes enzo, vind het heerlijk om ze uit te stallen ;p Maar misschien moet ik sommige dingen toch maar eens weg doen of in dozen opbergen, ziet is hopelijk wat netter uit.

up

Verticale strepen op 1 muur werken ook vaak erg goed!

En ipv 100 kleine prulletjes kun je beter 1 of 2 grotere dingen in je kamer zetten als blikvangers.
Zo heb ik in mijn kamer een grote riverdale lantaarn staan met kaarsen en bloemen erin.

Zorg ook dat dingen zoals snoeren goed weggewerkt zijn en berg spullen goed op. Een boekenkast is leuk, maar door alle verschillende kaften wordt het al snel druk en vol.

Hoogslaper 8D
Inklap bureau -zodat als je er niet aan werkt meer ruimte kan creëren.
Goed opgeruimd houden.
Spiegels :3
Genoeg daglicht
Openkast (geen deurtjes enzo) ipv van een gesloten dichte kast.
Als je geen hoogslaper heb, maar een normaal bed kijk dan voor bedladens. Dat kan een stuk kast schelen.