kleine hondenrassen

(hier ben ik weer met mijn honden-topics, haha)

Wel, ik wil dus een hondje, maar een grote hond mag ik nooooit. Dus;
weten jullie een klein hondje dat lief, energiek en trouw is (ongeveer)? foto bij asjeblief ^-^ die je ook niet téveel moet uitlaten maar wel gemakklijk overal mee naartoe kunt nemen (bv; mijn ouders zijn gescheiden)

x

HA! Ik weet er één! Wij krijgen een dwerg Schnauzer. Check het maar na op internet, maar dat zijn lieve, trouwe en brave hondjes, leergierig en gehoorzaam ook. Ze worden ong. tussen de 30 en de 35 cm (schofthoogte) ik zoek even een foto van de mama van ons hondje. (die is nog niet geboren, vandaar. Als je nog een naam weet?)

O. De camera is foetsie. Ik post wel een foto uit m’n shoplog -.-’

Awh heb even gegoogled; is echt lief

http://www.girlscene.nl/images/library/albums/123301/img_6680_resized.jpg

Btw, volgens mij moet je ALLE honden drie of vier keer per dag uitlaten, welk ras je ook neemt. Als je daar geen zin in hebt moet je een kat nemen ¬¬ dat raad ik je ook aan hoor! Kattten zijn veel leuker [A]

haha, niet waar hoor. Heb gelezen dat een Shih tzu blij is als je hem gewoon in de tuin zet (we hebben nogal een grote tuin, dus dat is nu het probleem niet) en dat bv. (maar dat wil ik niet) een chihuahua zijn plasje in een kattenbak doet. En van een kat heb je niet veel liefde; mijn moeder heeft 2 katten, en als je ze roept lopen ze gewoon door ofzo, en ze zijn altijd met hunzelf bezig

Dat laatste ben ik niet met je eens. Een jaar geleden kwamen m’n ouders thuis met een poesje, dat beest gedroeg zich vanaf dag één alsof ze hier altijd al thuis had gehoord en het was geen schootpoes maar ze was wel echt een lieverd, ze vloog bijna uit de bocht soms, zo snel wou ze bij me komen als ik haar riep en ze kwam altijd naar me toe om even een kopje te geven, ze miauwde altijd als ze binnen kwam lopen, niet om te zeuren ofzo, meer als een soort begroeting… Ze sliep ook altijd bij me en dan miauwde ze me midden in de nacht wakker omdat ze even wou knuffelen, ik kan nog wel veel meer dingen vertellen maar het is je denk ik wel duidelijk… [A] het ligt natuurlijk ook aan de kat zelf maar Twiggy was een heel bijzonder en lief beestje en ze hield duidelijk net zo veel van mij als ik van haar, dus dat katten geen liefde geven is niet waar…

Haha, heel verhaal over een kat terwijl je wat over honden wil weten, sorry. Twiggy is doodgereden de dag voor we terug kwamen van vakantie en ik kan je werkelijkwaar niet met woorden beschrijven hoe erg ik haar mis…

Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn kat komt ook altijd bij me. Ik ben ook met katten opgegroeid dus ik vind hun eigenzinnigheid juist zo leuk.

Trouwens over de chihuahua: die denken meestal dat ze alles zijn, dus in de buurt van katten is die niet zo handig lijkt me.

Nouja… ik heb vroeger een kat gehad, waarvan ik echt superveel hield… ze was perfect, kwam aangerend enzo… maar die is gestorven aan kattenaids :frowning_face: daarna heb ik ook altijd katten gehad, maar geen enkele was zoals prop (ja prop :p…) nouja

Ik snap hoe je je voelt… Sorry
(btw; twiggy is een heel leuke naam)

ik heb een dwerg pincher…
ze is echt superklein! 18 cm laag dacht ik?? ik neem haar echt overal mee naar toe en als ze niet in een winkel mag dan stop ik haar in mn tas haha niemand die het ziet!! verder hoef ik dr nooit uit te laten want daar heeft ze zelf een hekel aan meestal zet ik dr s’ochtends en s’avond ff buiten en that’ s it…
dwerg pincher en chihuahua zijn bijna dezelfde beestjes maar wij hebben een dwerg pincher genomen omdat ze iets groter zijn dus ook sterker
chihuahau is wel slimmer zeggen ze… maar ik vind een dwerg pincher mooier omdat die niet zn dik kopje hebben en van die uitpuilende ogen

naja als je nog wat wil weten hoor ik het wel…
X

Maar weet iemand nog een leuke hondennaam voor het hondje op die foto hierboven? [A] voor haar puppy iig dan.

Dat laatste is dus niet waar :wink: Mijn ouders zijn hondenfokkers en wij hebben chihuahua’s.Een tíjd geleden (3 jaar terug?) hebben wij ook héél veel katten gehad,een echte beestenboerderij dus!Maar onze chihuahua’s gingen altijd lief met ze spelen,en hadden nooit ruzie.Dus het is maar hoe je ze opvoed :wink:

Wij hebben thui een kruising van een Chihuahua en een dwergpincher hihi :stuck_out_tongue: Ziet er echt niet uit,ik zal el een foto plaatsen.

http://img238.imageshack.us/img238/7144/vanallesennogwat001ar6.jpg

Tadaa,dit is ze :wink: Ze heeft adhd dus soms best moeilijk op de foto te krijgen hihi.Ze is héél dus,maar daar kunnen wij echt niets aan doen,dat zit in het hondje,we geven haar dikmakend voer,extra eten maar dikker word ze echt niet.

jack russell
teckel
boston terrier
franse bulldog
cairn terrier
maltezer
vlinderhondje
west highland white terrier
australische terrier
cesky terrier
engelse toyterrier (Een volwassen Engelse toyterriër is ongeveer 28 centimeter hoog. Het gewicht ligt tussen de 2,7 en 3,6 kilogram; lol, kun je makkelijk overal mee naartoe nemen hehe)
keeshondje
chow chow
chineese naakthond
havanezer
pekingees
genoeg? hier zit vast wel wat tussen

Heetie daarom ook Toyterrier?

http://img238.imageshack.us/img238/2518/akirametjamie003hx6.jpg

Haha,onze hondjes zijn beste vrienden :slightly_smiling_face:

[i]Ik heb engelse toy terrier ingetypt op google en als ik dan bij afbeeldingen kijk zie ik ook een plaatje van de engelse toy spaniel of ookwel de cavalier king charles ofzoiets :open_mouth: die is lief! net als dat hondje van Charlotte in SATC!

http://home.hetnet.nl/~bokhorst-polhuis/images\cavalier_jong.jpg
[/i]

TENZIJ je een grote tuin of dakterras hb ;’)dan kan je je hondje daar zijn behoefte laten doen.Ikzelf hb een super groot dakterras ;’)