Kleine dingen waaraan jij je irriteert

• Als iemand heel vaak ‘uhhhhh’ zegt. Dan ga ik 't bijhouden en dan erger ik me er nóg meer aan.
  • Als ik iets niet vinden kan
  • Als mensen mij/me huis etc zeggen. (normaal erger ik me niet aan spelfouten en corrigeer ik ook niet, maar dit klinkt gewoon zo boers. ;x )

Hier nog een.

jou briljante antwoord op een vraag die er zomaar even uitfloept en dat dan zo’n leeghoofdje aan de andere klas dat hoort en je gewoon letterlijk na praat met een schijnheilig gezicht en dan haar punt maakt

-.-

*spelfouten en grammaticale fouten
*mensen die zo nodig willen kletsen in het openbaar vervoer (ja als je een leuk gesprek hebt is het leuk, maar niet als mensen maar DOORGAAN zelfs als je alweer je iPod oortjes indoet of je krant leest)
*mensen die in jouw viertje komen zitten in de trein als er nog andere plekken open zijn
*domme mensen

Aan mensen die in de ochtendspits alle tijd nemen om de trein uit te stappen en de trap af te lopen terwijl er mensen zijn zoals ik die hun metro moeten halen en dus heeel gehaast zijn!

Mensen die naief zijn en denken dat de wereld gerund wordt door elfjes met toverpoeder die alle zorgen voor iedereen wegneemt.

Ik erger me aan mensen die ‘irriteren aan’ zeggen.

Het is: het irriteert me of ik erger me aan.

Dubbel

• Mensen die het nodig vinden om keiharde gesprekken met hun mobiel te voeren.
  • Zilvervisjes, kom die beessies echt overal tegen

Ik erger me aan mensen die hard ademen :’).

Spelfouten en grammaticale fouten
Mensen die met hun mond open kauwen/lawaai maken bij het kauwen
Rotzooi

@hoebluebenjijdan

ik erger me aan mensen zoals jij, omdat als iemand je fout opmerkt je gaat zeiken inplaats van dankbaar te zijn. En dat is ook domheid. (A)

Oh god ja! ik ook. spelfouten e.d. sowieso
(het is ook “kleine dingen waaraan je je ergert”, officieel. ) en geluid bij kauwen… URGH.
Soms haalt dat echt bloed onder mijn nagels vandaan. Sommige mensen slagen erin toch smak-geluiden te maken met hun mond dicht. :pensive:

Mensen die met hun bestek over het bord krassen vind ik ook zo naar.

ik irriteer me aan ALLES

• mensen die woorden fout schrijven, allebij ipv allebei bijv
  • mensen die jou/jouw verkeerd schrijven
  • mensen waarvan je de muziek kan horen in de bus
  • als mn tandpasta op is, dat ik dat zilvere dingetje van de nieuwe tube los moet maken
  • pakken drinken niet open krijgen
  • de toeters op het wk
  • als mn vader het geluid van de tv uit zet :stuck_out_tongue:

Niet iets kleins meer onderhand. Het WK en al die gekte eromheen. Nee het maakt niks uit of je (en hoeveel) vlaggetjes je in je tuin/auto/tas/huis hebt hangen, de spelers zitten in Afrika, die zien dat toch niet. Kom op zeg. En het lijkt alsof iiiiedereen ineens van voetbal houdt, terwijl dat anders toch nooit zo is. Stelletje schapen. :rage:

vuvuzela’s, for sure. :face_vomiting:

Ik vindt het verschríkkelijk dat wanneer ik eventjes stil ben, een vriendin van me me aankijkt alsof ze alles weet en dan heel zorgelijk vraagt: Wat is er Paul? Er is namelijk niets…

En ik vind het niet leuk als ik met m’n vriendje op de bank zit en hij bijt zijn nagels. Dat geeft zo’n vervelend tikkend geluid.

je bent niet de enige, verschrikkelijk gewoon :hammer:

Aan spelfouten erger ik me ook. En wat ik helemaal vreselijk vind is als iemand zegt / typt: me moeder, ofzo, mensen het is mijn moeder! Oh dat vind ik echt een van de vreselijkste taalfouten!
En inderdaad als mensen hun muziek zo hard hebben staan dat je ongeveer mee kan luisteren, en als ik merk dat mensen mijn gesprekken in de trein mee volgen (hoewel ik dat zelf eigenlijk ook doe, haha).
En mensen die altijd aandacht nodig hebben vind ik ook vreselijk.
En er zijn nog wel meer dingen waaraan ik me erger denk ik. Poeh nu lijk ik ook zo’n chagrijnig type!

idd :’)

maar ja wat kan je er aan doen, taal leeft.