kleine bultjes, op hoofdhuid en HEEEL veel kriebel

haai,

ik heb een probleem, want heb de laatse tijd
HEEL VEEL KRIEBEL op mijn hoofd, het is niet normaal meer, nu k dit zit te typen, moet k best veel krabben, k heb al gekeken of k luizen had, maar nee.
en k heb de laatse 2 weken harde bultjes die best klein zijn. wat is dit

IK WORD ECHT GEK!!!
Alvast bedankt :grinning:

Allergische reactie op een bepaalde zeep of reinigings milk?

Waarschijnlijk een allergische reactie of eczeem.

oo, maar ik ben al paar x afgewisseld van shampoo? en het blijft hetzelfde

ik had ook bultjes toen heb ik anti roos gebruikt en dat hielp

Dat is niet iets wat in 1 dag weg gaat he?
Je moet echt een aantal dagen 1 andere shampoo gebruiken, helpt dat niet wat anders. Maargoed, het kan ook aan heel veel andere dingen liggen dus ga gewoon even langs de huisarts?

luizen?

Lieve Elinefashion, leer lezen. De TS geeft zelf aan dat ze daarop al heeft gecontroleerd.

Enfin, zelf heb ik een hele droge hoofdhuid waardoor het vaak ook jeukt. Meestal doet het gewoon pijn. Nu heb ik een hele fijne shampoo van Lush en is het weg! Denk dat chemische shampoo/conditioner voor mijn hoofdhuid te agressief was.

okee, bedankt allemaal, het zijn echt kleine harde bultjes, van een halve cm denk ik?

ga anders naar de huisarts, trouwens.
Je betaald niet voor niks veel te veel voor je zorgverzekering :wink:.

Zoiets zag ik vandaag ook bij de herhaling van Dit is mijn lijf, die man had allemaal kapotte plekken op zijn hoofd en schilfertjes. Hij had volgens mij eczeem, dus misschien moet jij ook even langs je huisarts gaan?

Je kan roos hebben, of een droge hoofdhuid. Dat gaat allebei heel erg jeuken. En als je dan de hele tijd krabt, raakt je huid geïrriteerd en krijg je bultjes. Dat zou een optie zijn, maar ik ben nou eenmaal geen dokter :stuck_out_tongue: dus kan ik ook niet zeggen wat je er tegen moet doen als dat het geval is. Duss, mijn advies: ga naar de dokter :slightly_smiling_face:

Het zou ook kunnen als je net je haar hebt geverfd ofzo. Dat je allergisch bent voor kleurstoffen daarin. Dat heb ik heel erg ook van bijv henna.

Ik zou toch nog keertje kijken voor luizen. Ik ben er heel gevoelig voor, dus als ik er eentje heb verga ik al van de jeuk.

Zoiets heb ik ook gehad, toen ben ik naar de huisarts geweest en kreeg ik speciale shampoo. Daar moet je dan een paar weken mee wassen en toen was het weg. Dus gewoon een langs de huisarts gaan zou ik zeggen.

oh sorry had ik niet gezien. Heb het 3 x doorgelezen en toen zag ik het pas. chaotische ‘ik’.
Maar het kan zijn dat het neten zijn, die kun je haast niet vinden.
Ik heb ook een keer luizen gehad en ik kon de hele tijd geen luizen vinden. Maar ik heb toen voor de zekerheid toch een keer met luizenshampoo gewassen en toen was de jeuk weg.

Te veel van shampoo wisselen kan het ook mee te maken hebben. Je hoofdhuid/haar moet dan even wennen aan de nieuwe shampoo.

Ik heb daar ook last van en dan komen er ook allemaal schilfertjes los, het zou wel eens een schimmel kunnen zijn. Ga even langs de huisarts zou ik zeggen.

Hier heb ik ook last van! Precies hetzelfde.
Alleen heb ik geen flauw idee wat je er tegen kan doen, dus veel heb je niet aan mijn reactie :blush:

Die bultjes kunnen komen omdat je poriën verstopt raken met o.a. huidschilfertjes. Probeer eens antiroosshampoo, dat is heel zacht voor je hoofdhuid. Wel iets minder goed voor je haar, dus als ik jou was zou ik er een goede conditioner bij gebruiken die je niet bij je hoofdhuid aanbrengt.