Kleine borsten

Ik ben zo ontzettend ontevreden over mijn borsten! ;(
Ok er zijn misschien ergere dingen in de wereld, maar heel mijn zelfvertrouwen is daardoor weg,
Iedereen van mij klas heeft normale borsten en ik heb dan weer kleine!
Ik heb al eens push up geprobeerd maar dat trekt op niets, het neemt rare vormen aan;(
kan iemand me helpen?
Ik ben 18jaar en heb een A70

Er is je gegeven wat bij je past. Dus ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen en je ermee gaat moeten dealen. Grote borsten heb je verder niet voor dingen nodig ofzo. Ik ben 15 en heb D85. Zo varieert het. Naar anderen kijken helpt niet

Jeetje, je bent 18 stel je niet zo aan.

laat maar xD

Ik snap je wel ik ben 16 en heb er ook zo goed als geen :confused: oke jij bent ouder maar toch. Ik ben er ook onzeker over… hopelijk geeft dit toch wat steun dat je niet de enige bent :wink:

Er is niks mis met kleine borsten.

Kijk hier heeft ze dus niet echt veel aan…

@TS Ze zeggen dat als je kinderen krijgt, je borsten groeien. Nu wil ik niet zeggen dat je zwanger moet worden ofzo, maar ze hoeven dus nog niet per se uitgegroeid te zijn. Als je er echt niet tevreden over bent, kun je altijd voor plastische chirurgie kiezen, maar ik snap het wel als je dat liever niet hebt.

Wat je kunt doen is wat voller worden door aan te komen. Push-up bh’s helpen wel, alleen is het heel moeilijk om de juiste te vinden. Je kunt het best naar een zaak als Livera gaan die zich richten op bh’s en dergelijke. Daar kunnen ze je advies geven over de push-up bh die goed bij jou past, zodat het er niet raar uit ziet.

Wat je draagt is natuurlijk ook wel belangrijk. Als je losse dingen draagt, dan verstop je alles en lijk je helemaal plat.

Ja het steunt wel wat, maar doe jij er iets of probeer je? zoja wat?

Heel lief dat je moeite doet om uitleg te geven, en ik moet mss inderdaad eens naar zo een winkel gaan ,
maar het probleem is ik draag graag losse dingen zodat het niet opvalt dat ik kleine borsten heb, zodat ze er niet naar kunnen kijken eigenlijk…

Het hoort bij jou. Kleine borsten zijn niet minder mooi dan grote borsten. Weetje hoeveel vrouwen kleine borsten hebben? Denk je dat die minder mooi zijn? Zal ik er een paar opnoemen: Keira Knightley, Natalie Portman, Kate Hudson, Gwen Stefani, Shakira. Moet ik nog even doorgaan? Zijn zijn minder mooi of succesvol? Nee.

Denk je dat je gelukkiger zal worden als je een borstvergroting doet? Ik zal je vertellen, dat word je niet. Want dan vind je wel weer iets anders waar je je onzeker over gaat voelen. Jij bent goed zoals je bent en je bent NIET minder waard dan iemand met grote borsten. Hoe moeilijk het ook is, leer het te accepteren. En je hoeft het niet meteen helemaal geaccepteerd te hebben, dat gaat in stapjes. Maar werk eraan.

Ik heb zelf ook 70A en het maakt me helemaal niks uit. Om precies te zijn ben ik er zelfs veel blijer mee. Het past veel beter bij mijn figuur, het zit niet zo in de weg, je hebt veel minder steun van een bh nodig om pijn te voorkomen… veel handiger. Alleen beetje jammer dat bh’s vinden wat moeilijk is want zelfs als mijn maat bestaat is de pasvorm vaak niet fijn dus ik draagt bh’s zonder beugel of voorgevormde cup.

Je hebt wel gelijk, is heel lief en ik zal het probere :confused:

[size=1em]En ik geloof niet dat je zelfvertrouwen vanwege je cupmaat daalt. Al doe je nu een operatie of iets, je vindt wel iets anders om onzeker over te zijn. Wat je moet veranderen is je beeld wat betreft dat soort dingen. Het voegt geeen waarde toe om grotere borsten te hebben. [size=1em]Sorry beetje onsamenhangende vage tekst, het lukt niet om het duidelijker te maken maar ik hoop dat je me ergens begrijpt.

Ja ik begrijp je, maar je word er tegenwoordig in de maatschappij zo vaak mee geconfronteerd, zoals op de reclames enz en sommige mensen op school maken er grapjes over zogezegd om te “lachen” maar het komt wel harder aan dan ze denken…

Ik weet wat je bedoelt, en het is ook veel makkelijker gezegd dan gedaan om je er niets van aan te trekken. Je staat toch (onbewust of bewust) onder een soort van druk omdat je aan die idealen wilt voldoen. En ik weet dat wat ik nu ga zeggen ook makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer alsjeblieft boven die mensen te staan. Dat ze commentaar leveren op jouw borsten zegt meer over henzelf dan over jou.

Ik vrees dat het een kwestie van zelfacceptatie is. In deze maatschappij wordt je overal mee geconfronteerd, helaas. Mensen met krullen willen stijl haar, en mensen met stijl haar willen krullen. Mensen met kleine borsten willen grote, en mensen met grote willen kleine. Je zult altijd wel wat vinden wat je niet mooi aan jezelf vindt of waar je je zorgen om maakt, maar je kunt er weinig aan veranderen. En elk mens heeft dat, en heeft het dus ook moeten accepteren. Zo heb ik weer lullige opmerkingen naar mijn hoofd gehad vanwege het feit dat ik júist wat grotere borsten had en de rest niet, omdat ik vroeg was met groeien. Mensen maakte bijvoorbeeld grappen dat ik er zogenaamd iets in stopte. Daardoor heb ik heel lang geweigerd naar een lingeriewinkel te gaan, omdat ik me schaamde voor alles wat met borsten te maken heeft. Pas later toen ik foto’s terugzag van mezelf zag ik hoe idioot het eruit zag dat ik gewoon in topjes rondliep, helaas.
Maar zoals mensen hier al zeggen, ga naar een lingeriezaak en leg uit hoe het zit. In het eerste opzicht klinkt dat een beetje awkward, maar deze mensen hebben dit als werk, doen het dagelijks en kunnen je perfect advies geven over welke bh’s goed voor je zijn en hoe je je dusdanig kunt kleden dat je je toch wat zekerder voelt. En wat jongens betreft; die vinden alles mooi, dus don’t you worry. :sob::muscle:

Je hebt gelijk ja, ik doe mijn best om er boven op te komen …

oh wauw, ik kan me heel erg in je vinden. ik ben ook 18 met cup a. ik kan er het ene moment ook heel onzeker over zijn, het andere moment kan het me niets schelen… wisselt heel vaak eigenlijk.
maar ik denk dat je maar moet denken, niemand is perfect (dat klinkt alsof kleine borsten je niet perfect maken; zo bedoel ik het niet, maar gaat om de gedachte erachter), iedereen heeft onzekerheden… en als jongens je erop afschrijven dan zijn ze je niet waard.
maar ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! en misschien vind jij dat ook fijn om te weten (:

Slotje, dit kan gewoon in het borsten topic: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/borsten-topic-122562.2000.html