klein zijn

heey meiden.
Ik heb een vraagje. Heeft iemand tips hoe je groter kunt lijken of je groter kunt voelen. Want ik ben best klein. Ik word hier een beetje onzeker van.
Kusjes.

Hoe klein ben je?

Je kunt schoenen met een platform of hak dragen. En er zijn veeel tips via google te vinden qua wat je kunt dragen om langer te ogen!

Ik ben 158. Alleen ik groei niet meer. haha. Goede tip ik zal wel ff gaan kijken thanks alvast.

Ik ben ook 1.58. Ja het is vaak kut, maar je zal het moeten leren accepteren

Hoge hakken dragen haha :’) Ik ben ongeveer net zo klein als jij, vroeger was dat een huge onzekerheid maar nu ben ik juist heel erg blij met mijn lengte!

Was ik maar wat kleiner… maar helaas :frowning_face:

Ik ben net zo klein, maar ik ben er wel blij mee. Vroeger wilde ik langer zijn, maar nu ben ik blij met mijn lengte. Ik word ook meestal wat jonger ingeschat daardoor, en dat vind ik helemaal niet erg.

Ik heb zelf deze schoenen van de hm http://www.hm.com/nl/product/35809?article=35809-A. Ze zijn wel 11 cm, maar zo voelt het echt niet! Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zou een optie kunnen zijn.

Je vind 1,58 klein? Ik ben 1,50… Dat voelt pas klein haha, maar idd hakken dragen is een optie, daarin voel je je ook wat langer
::slightly_smiling_face:

Bijvoorbeeld high waisted broeken, v-hals en verticale strepen laten je langer lijken, maar als je daadwerkelijk langer wilt zijn dan zijn hakken denk ik de beste optie haha.

Vermijd broeken met een lage taille en brede kragen. Je kan er voor kiezen om 1 kleur te dragen, zodat je een verticale lijn creëert, waardoor je er langer uitziet. En zoals hierboven al benoemd is: hakken en platform schoenen.

Vinden jullie hakken voor iemand van 15 kunnen of niet? Ik ben ook niet heel lang vergeleken met anderen en ik vind hakken wel heel mooi, maar ik vind mezelf er een beetje te jong voor.

Ligt eraan wat voor hakken het zijn. Als het pumps zijn die hele hoge hakken hebben vind ik dat eruit zien alsof je er ouder wilt uitzien en heb ik daar wel een oordeel over, maar als het een wat subtielere hak is vind ik dat prima al kunnen

Ja hoor, ik had mijn eerste paar hakken toen ik 13 was. Dat waren laarzen met blokhakken en dat kan prima voor een jong meisje denk ik.

Bepaald gebruik van laagjes met kleding wil ook nog wel eens helpen (zoals: geen t-shirt dragen (boven een broek) die beneden je heup komen).

Leuke enkellaarsjes met een hakje, lopen vaak ook prima! Ik ben zelf ook maar 1.55 en vroeger vond ik dit ook heel vervelend. Je moet het echt leren te waarderen want klein zijn heeft echt heel veel voordelen. En ik weet niet hoe oud je precies bent, maar misschien ben je nog niet eens volgroeid en moet je gewoon nog even afwachten en komt het vanzelf wel!

En aantal tips waardoor je langer lijkt:

Highwaisted jeans
Door de hoge band van de broek lijkt het alsof je langere benen hebt. In combinatie met een croptop staat het ook super leuk.
In de zomer kan een highwaisted shortje ook heel leuk zijn, die heb je bij de primark voor een redelijk goede prijs. Bij de H&M kun je highwaisted leuke broeken kopen voor 20,-.
Broeken met verticale strepen erop zijn ook een poosje erg in geweest, die geven je ook de ilusie dat je langer lijkt.

Schoenen
Vermijd alle schoenen met bandjes. Ik heb echt geen idee waarom maar op de één of andere manier lijk je kleiner met schoenen met bandjes.
Huidskleurige platform pumps maken je ook langer, dat is een trucje dat Ariana Grande in het verleden vaak heeft toegepast. Hoge hakken geven je over het algemeen gewoon lengte :slightly_smiling_face:
Nou snap ik dat als je een jaar of 13 bent en naar school gaat je geen hoge hakken aan gaat doen. Ik heb zelf ongeveer de hele zomer rondgelopen met een soort fake witte fake allstars. Een kleine platform waardoor ik echt een stuk langer leek en ze liepen nog heerlijk ook! Een echte aanrader dus. Nike en Nike airmax zijn ook verhogend.

Kort

Korte rokjes etc zorgen er ook voor dat het lijkt alsof je langere benen hebt.
Vermijd broeken met een lage boord.

Leg de focus op iets anders
Door je makeup en haar erg mooi te doen of een afgetraind lichaam te hebben leg je de focus op iets anders dan je lengte.
Je gaat je hierdoor ook zelfverzekerder voelen. Wist je dat in China bijna alle vrouwen tussen de 1.50 en 1.65 zijn? Nederland is immers één van de langste landen ter wereld.

Celebrities als Kylie Jenner, Ariana Grande, Anna Kendrick, Vanessa Hudgens etc zijn allemaal van dezelfde lengte als jou. Geen reden om je te schamen dus, it’s all in your head.
Hopelijk heb je hier wat aan. :slightly_smiling_face: