Klein probleempje

Heeee !

Ik ga niet een lang verhaal houden maar het even samenvatten, :slightly_smiling_face:

Maar het komt er op neer, ik vind al heel lang iemand leuk, en hij heeft vandaag gezegt dat hij me ook leuk vind. Het is super awkward denk ik in de klas enzo, we vertellen het verder ook nog even aan niemand.

Maar ik ben vroeger aangerand en misbruikt, en vind alles echt heel eng. (Dit weet hij niet), ik krijg simpelweg al een paniekaanval wil iemand met me dansen in een discotheek…
Het is best wel heftig, daarbij ben ik ook gepest dus reuze onzeker. En dit is echt een kut combinatiee. :frowning_face:

Mwehh, we hebben nog niks, maar iemand tips??

Liefs!

Hmm lastig. Ik zou het hem nu nog niet vertellen, maar als jullie serieuzer worden en vaker afspreken zou ik hem wel vertellen. Niet meteen in alle details, maar wel dat je heel onzeker bent en wat er vroeger gebeurd is en daardoor bepaalde dingen heel eng vindt.

Allereerst ervoor zorgen dat je het voor jezelf een plekje hebt gegeven. Hiermee bedoel ik niet dat je superzelfverzekerd bent en je alles alweer vergeten bent, maar gewoon dat je accepteert dat je hier niets meer aan kunt veranderen, en dat het jou heeft gemaakt zoals je nu bent. Straks als jullie wat serieuzer zijn zou ik het hem sowiezo vertellen. Bovendien lucht het vaak op om je verhaal te doen, dus 2 vliegen in Ă©Ă©n klap! :grinning:

Komt wel goed. :sob::muscle:

Nee dankje, inderdaad. Het komt nu allemaal terug, ik begin er nu pas moeite mee te krijgen… echt vervelend. Ik probeer wel zoveel mogelijk dingen wél te doen, maar het is zo lastig.

Dankjewel, lieff :hugs:

Misschien kun je ook met iemand anders praten over wat er vroeger gebeurd is? (vertrouwenspersoon, psycholoog)? Ik denk dat je die nare ervaringen ook nog moet verwerken, en dat je dan pas verder kunt met je leven. Waarschijnlijk kan een deskundige je daarbij helpen!

Ondertussen zou ik het gewoon rustig aan doen met die jongen. Niks doen waar je je niet goed bij voelt. Desnoods alleen maar gezellig met hem kletsen en afspreken. En als je hem beter kent voorzichtig vertellen dat je dingen hebt meegemaakt waardoor je sommige dingen nogal moeilijk vindt (zoals fysiek contact). Hij zal het dan vast wel begrijpen!

Good luck :wink:

Ik denk dat pas als jullie een serieuze relatie hebben je het tegen hem moet vertellen.

Persoonlijk zou ik het wel vertellen als je het al hebt bij een knuffel of een zoen, want als je dan een voor hem onverwachte reactie geeft kan hem dat nogal afschrikken dus ik zou t wel zeggen. Niet met alle details natuurlijk maar gewoon subtiel vertellen dat er dingen zijn gebeurd en je daarom soms anders kan reageren maar dat 't zeker niet aan hem ligt.
Succes in ieder geval!

Leg het hem uit, ik snap dat het moeilijk is, maar het is wel beter. Zo kan hij er ook rekening mee houden.

Ik ken je verhaal, wat jij meegemaakt hebt hou je je hele leven bij je en je blijft je altijd vies voelen. Dit is iets wat niet meer weg gaat helaas, en die mensen die zoiets doen, moeten ze meteen het land uit zetten. Laat dit niet tussen jou en je -bijna- vriendje komen en ik zou het ook nog niet meteen vertellen. Dit pas als alles wat serieuzer is en jullie wat langer een relatie hebben. Blijf er in ieder geval niet mee lopen meid, praat er wel over! :sob::muscle:

Hier ben ik het niet mee eens, als jij echt misbruikt bent geweest is het nog té vroeg om alles te vertellen.

Ik ben een lotgenoot en kon om deze reden geen relaties aan gaan. Tot ik mijn vriend leerde kennen en hem echt helemaal geweldig vond. Ik heb toen besloten het hem te vertellen ookal waren we nog niet heel erg serieus. Dit heeft mij enorm geholpen omdat hij begreep dat ik soms om niks kon schrikken en dan helemaal gespannen was.
Ook heb ik 9 maanden intensieve therapie gehad waar ik geleerd heb mijzelf niet als een slachtoffer te zien. Ook al is het echt een vreselijke ervaring die geen enkele vrouw of man mag meemaken zorg ervoor dat het niet je hele leven gaat bepalen. Wanneer je behoefte hebt om met iemand te praten die hetzelfde heeft meegemaakt dan mag je mij altijd een berichtje sturen.

Heel veel sterkte en succes

Hier ook een lotgenoot.

Bij een vriend voelde ik mij niet goed om het te vertellen. Ik wilde het wel, maar ik dacht steeds dat het nog te vroeg was om daar over te praten. Met als gevolg dat ik er heel grote problemen mee had, telkens hij mij aanraakte. En hij begreep daar niks van. Het is uiteindelijk uit gegaan, om die reden. De verklaring die ik daar aan geef, is dat het tussen ons net niet goed genoeg zat, om hem zo iets te vertellen.

Bij mijn huidige vriend voelde alles heel goed van bij het begin. Ik kende hem ook al een tijdje voordat we een relatie kregen. Ik heb hem op dag 2 meteen alles verteld. Hij schrok ervan, maar ik wist dat hij wel genoeg van me hield om stand te houden. Het is geen gemakkelijk gesprek, voor allebei. Maar het heeft mij heel erg hard geholpen. Hij heeft me gesteund, we hebben vaak gepraat over hoe snel we gaan in de relatie, vooral met aanrakingen en uiteindelijk sex. We zijn er samen uitgekomen en hebben samen iets heel sterks opgebouwd. Nu is hij niet alleen mijn vriend, maar ook mijn 100% steun, soulmate enz.

Ik heb nu nog steeds soms last bij de sex, en het is intussen al 10 jaar geleden wat er gebeurd is. Maar mijn vriend begrijpt dat, en we maken er allebei geen probleem van.

Mijn advies is, vertel het hem als je je daar goed bij voelt. Je zal er geen spijt van hebben. En als het niet goed voelt, dan wacht je nog even af en zie je waar de relatie heen gaat.

Veel sterkte!

Je mag me ook noten als je wil.

Ik ga niet op elk bericht reageren, maar ik waardeer het allemaal echt heel erg! Eerst maar kijken of het Ă©cht wat word, zoja, dan vertel ik het hem. Ken hem al 4 jaar, dus het is wel een goede vriend. :slightly_smiling_face: