Klein gaatje in kies

Hey hey

Ik heb een klein gaatje in mijn kies en dat moet worden gevuld.
Aangezien het om een klein gaatje gaat twijfel ik of ik om verdoving moet vragen.
Zelf ben ik echt als de dood voor naalden (dus ja ook voor verdovingen en al helemaal in mijn mond)
Ik vroeg me af of iemand ooit een kies heeft laten vullen zonder verdoving en of dat heel erg veel pijn deed?

Zelf weet ik ook niet precies hoe een gaatje word gevuld. Ik weet wel dat de tandarts moet boren in meeste gevallen maar doen ze dat ook met kleine gaatjes?

Als het een klein gaatje is denk ik niet dat ze je verdoven. In principe wordt het gaatje iets verder uitgehold en vervolgens gevuld. Ik denk dat je het beste even tijdens je afspraak kan vragen hoe en wat, een tandarts weet het toch het beste. Ik laat altijd alles verdoven, maar ik ben dan ook heel bang voor de tandarts! :slightly_smiling_face:

Ik weet het niet, maar de keer dat ik het deed zonder verdoving heb ik daarna heel snel om een verdoving gevraagd bij de andere die gevuld moest worden…

Ik heb ooit een klein gaatje gehad in m’n kies, die is ook zonder verdoving gevuld. Viel wel mee, deed niet echt pijn ofzo. Was eerder een vervelend gevoel. Maar als je bang bent voor naalden (ik vind verdovingen helemaal niks, zeker niet in m’n mond) zou ik het zeker niet doen. Dat was het absoluut niet waard…

Bij kleine gaatjes vul ik ze zonder verdoving (zelf vind ik verdovingen helemaal niet erg). Bij een klein gaatje doet het geen pijn zonder verdoving :wink:
Als de tandarts vraagt of ik een verdoving wil vraag ik gewoon of het nodig is. Hij of zij kan het beste beoordelen hoe groot het gaatje is en of het verdoofd moet worden.

Dan ga ik het denk ik zonder verdoving doen aangezien meeste het vinden meevallen bij een klein gaatje. Hopelijk valt het ook werkelijk mee haha.

Mijn ervaring is dat een verdoving vervelender is dan een klein gaatje vullen. Verdoving werkt ook nog een paar uur na dus is je halve mond/wang/lip en als je pech hebt tong verdoofd. Ik zou het niet doen maar dat is aan jou, doet het alsnog pijn dan kun je altijd nog een verdoving vragen.

Ik vraag altijd een verdoving omdat mijn tanden en kiezen erg gevoelig zijn. De verdoving zelf vind ik niks voorstellen, het prikje in je gehemelte voel ik een heel klein beetje. Maar heb wel van velen gehoord dat die prik behoorlijk gemeen is, dus hou daar rekening mee. Ik zou gewoon je tandarts om advies vragen

Ik ben ook bang voor naalden maar de verdoving voor een kies vullen doet bij mij niet echt pijn. Een hele tijd geleden moest ik twee tanden laten trekken, de enige prik die echt pijn deed was aan de binnenkant, bij het gehemelte maar als het goed is krijg je voor een kies vullen hier geen prikje.

Omg ik heb dus een gaatje tussen twee kiezen in. Ben benieuwd of dat verdoofd moet worden.