Klein beetje bloed.

Hoi meiden.

Ik weet da het ranzig is maar nog… Ik heb de laatste dagen een klein beetje bloed. Maar echt weinig . Maar er is wel bloed op het toiletpapier. Ik weet niet zeker of ik ongesteld ben. En ik moet Quran gaan leren voor zaterdag ochtend. En ik mag niet leren als ik ongesteld ben. Dus weet ik niet wat ik moet doen. ik heb het aan myn moeder gevraagd en zij weet het ook niet. En ik ben vorige maand 22 september ongeveer ongesteld geworden. Wat moet ik doen ?

xxxx

Huh wat? Het is ransig dat je ongesteld bent bedoel je dat? (dat is normaal en niet ransig:’) )Wat is quran? Waarom mag je niet leren als je ongesteld bent? Ja sorry maar ik snap er helemaal niks van.

Volgens mij ben je ongesteld… er zit wel ongeveer een maand tussen, en niet iedereen is regelmatig ongesteld.

Huh, je mag niet leren als je ongesteld bent?

Ik denk dat je gewoon ongesteld gaat worden.

Ik ben moslim en Quran is onze heilige boek en je moet schoon zijn omdat te lezen.

Quran = Koran, lijkt me. Voor degene die zich dat afvragen.

Wauw. als je dat niet weet… Het heet ook wel de Koran, misschien dat je het dan snapt. Het heilige boek van de Islam.

Zij mag niet de Edele Koran ter hand nemen, vanwege Gods woord.

uit de boek van Khalid El Moumni imaam van de Nasr-Moskee Rotterdam waarin een stukje staat over de koraan en onreinheid (ongesteldheid) :
"Eveneens mag zij niet van de Koran reciteren, of het nu is uit een Koranexemplaar (mushaf) of uit een boek dat verzen uit de Koran bevat, dit op basis van de volgende uitspraak van de edele Profeet (vzmh): “De in staat van grote onreinheid verkerende of de ongestelde vrouw mag niets van de Koraan reciteren.”

“Dat het werkelijk een voortreffelijke Koran is in een goedbewaard boek dat slecht zij die rein gemaakt zijn zullen aanraken” [56:77-79]

Ik weet niet 100% zeker of dit klopt,

Waarom mag je dan niet leren? Je kan er toch niks aan doen als je ongesteld bent (:

Omdat dit een regel van de koran is?-___-
wat een domme vraag
ot; Waarvoor is het nodig dan? Kan je het niet oplossen? Misschien kan je je moeder om raad vragen

-________________________________________________-

Omdat je volgens het geloof onrein bent op dat moment.

Apart, eigenlijk. Tenminste, dat vind ik. Ik denk trouwens echt wel dat je ongesteld bent. Wat zou het anders zijn?

Hmm… dat is wel vervelend dan als je ongesteld bent en je mag dan niet de Koran lezen/leren. Maar kan je het niet uitleggen? Ik weet niet waarvoor je het moet leren, maar misschien begrijpen zij de situatie wel?

Lol, ja alsof iedereen zoveel verstand heeft van de Koran. Ik vind het namelijk ook niet echt logisch dat ze dan niet mag leren. Ik wist sowieso niet dat je moest ‘leren’ uit de Koran. Dus het is helemaal geen domme vraag.

Jawel hoor.
Ik heb 0 verstand van de koran. Ik wist ook niet dat je dat moet ‘leren’. Alles stond in dit topic beschreven.
Er staat al meerdere keren beschreven waarom ze dit niet mag leren.

Dat is wel rot…Vraag aan je moeder wat je nu moet doen!

Ik weet dat ik hier reacties op ga krijgen en mensen het niet vinden kunnen dat ik dit zeg, maar ik doe het toch:

Als jij graag uit de Koran wilt leren, terwijl je ongesteld bent, is dat toch juist een goed iets. Je wil graag leren, ondanks alles. Je godsdienst-leer vind je belangrijk. Vinden je ouders (en Allah) het dan niet goed? Ik vind het super goed van je dat je je geloof zo serieus neemt en je er van wilt leren.

Je bent niet rein, dus het kan niet. Ze heeft nog genoeg andere dagen om uit de Koran te leren. Geleerden op internet hebben verschillende meningen erover, maar er zijn veel geleerden die het niet goedkeuren dus als ik haar was zou ik wachten tot haar menstruatie voorbij is.

Nou sorry dat we allemaal niet zo slim zijn als jou!