kleffer worden

hayy,

Ik heb al een poosje een vriendje, bijna 8 maanden om precies te zijn. Zien elkaar om de dag, op trainingen en zitten bij elkaar in het team. We vonden elkaar al heel lang leuk voordat we wat kregen, maar nu we wat hebben is het niet zo dat we kleffer zijn geworden. Alleen af en toe hand in hand of hij heeft zijn arm om mij heen geslagen, maar we zoenen alleen bij het afscheid. En dan is het ook alleen maar een kusje op de mond, verder niks. Ik wil wel graag wat kleffer worden. We hebben het er wel soms over, maar het gebeurt nooit. Zelf fantaseer ik over dat we kleffer zijn, dat lijkt me echt super. Hebben jullie tips hoe ik kan aangeven dat ik wel wat kleffer zou willen worden?? Btw we zijn allebei 13.
Xx manouk :smiling_face_with_three_hearts:

Uhm, jullie zijn 13. dan hoef je echt niet kleffer te worden hoor :’)

Gewoon een keer dicht tegen hem aan gaan zitten als je bijv. een film kijkt. En dan gewoon uit jezelf misschien is hem een knuffel of een kus geven ofzo? Misschien begrijptie de hint.

Wat is jouw definitie van klef? Volgens mij kan iedereen dat anders interpreteren.

Leuk voor je andere teamgenoten als je daar een potje klef staat te doen. Maar goed, als je graag kleffer wil worden moet je dat maar aangeven bij je lover. Niet subtiel hinten maar zeggen wat je wil.

Ik had met mijn ex dat hij erover begon. Weet je, je kan gewoon een keer opmerken: ik zou het wel leuk vinden als je bijvoorbeeld een keer een arm om me heen slaat. En ik bedoel, hij vindt dat vast niet erg, ik denk dat hij gewoon zelf iets te verlegen is :slightly_smiling_face: En als hij dat niet wilt: nou dan weet je dat ook weer! Maar vraag dan wat hij wel wil.

Waarom kleffer worden?

Stelletjes die klef zijn, vind ik om te kotsen :’)

^ precies die.
Ligt eraan eigenlijk wat je precies met klef bedoelt. Stelletjes die hand in hand lopen vind ik opzich wel schattig, maar mensen die midden op straat elkaars keelgat zitten te tongen, bleh.

Indd ik vind stelletjes die klef doen in het openbaar om te kotsen.

Maar als je alleen bent met z’n 2en dan nouja film kijken en dan komt het langzaam wel, en zelf het initiatief nemen is erg belangrijk vind ik.

Ik zou persoonlijk niet kiezen om kleffer te worden. Zo is het nog niet erg voor de mensen om je heen. Toen ik ongeveer jouw leeftijd had (ik was 14) kreeg ik wat met mijn huidige vriend en wilde toen ook wel kleffer zijn. Gelukkig zijn mijn vriend dat hij dat niet prettig vond, want achteraf weet ik dat hij helemaal gelijk heeft. Het is heel vervelend voor andere mensen als je steeds staat te zoenen of aan elkaar aan het plukken bent. Een kus of handen vasthouden vinden de meeste niet erg en lief, maar ga je verder wordt het al gauw irritant.

Wil je het toch écht, dan kan je er het beste met hem over praten en het gewoon aangeven.

Edit: Of bedoel je soms als jullie samen zijn? Dat kan natuurlijk ook maar dat haal ik er niet echt uit.

Waarschijnlijk vind hij het niet heel erg als je je wat kleffer gaat gedragen , doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt. Ik denk als je gewoon wat kleffer doet en hij vind het niet fijn dat hij dat vanzelf dan wel zegt .

Wat komen er hier toch vreemde vragen voorbij de laatste tijd…

Dat ja… nu je het zegt valt mij dat idd ook op

Ga alsjeblieft niet klef doen als er andere mensen (bijvoorbeeld je team) er bij zit, dat is zo irritant. Maar als jullie alleen zijn kun jij toch wel een beetje het initiatief nemen. Wat dichter bij hem gaan zitten, zelf beginnen met hem te zoenen…

Hoe bedoel je ?

Er is niets zo irritant dan twee mensen die ontzettend klef doen in het bijzijn van teamgenoten, klasgenoten, vrienden/vriendinnen, familie. Dat je klef doet wanneer je samen bent vind ik prima, maar voor mij hoeft uitgebreid zoenen niet in het bijzijn van anderen, vind dat andersom ook niet prettig.

Als je het toch echt wilt kun je er het beste met hem over praten.

Wat valt eraan uit te leggen? Mijn opmerking lijkt me vrij duidelijk.

Als jullie allebei ‘kleffer’ willen worden dan moet je er gewoon voor gaan. Bijvoorbeeld bij jullie afscheid dat jullie dan een kus op de mond geven kan je zelf ook het initiatief nemen! Go girl!