ik mag van mijn ouders geen kleedgeld maar ga om de 4 maanden met ze shoppen en dan mag ik tot de 200 euro uitgeven, verder krijg ik 3 euro per week,
ik vind dit echt heel weinig en zou graag kleedgeld krijgen… tips?
Hoe oud ben je?
http://forum.girlscene.nl…geld/list_messages/228553
Geef aan dat je zelf met geld wilt leren omgaan, en daarom een vast bedrag wil. Spreek ook af hoeveel je krijgt en waar je het aan uit moet geven.
Voorbeeld: Als je redelijk weinig krijgt, stel dan voor dat je ouders betalen voor cadeau’s, schoolspullen en dergelijken.
Andere tips kun je vinden in de link hierboven.
Volgens je profiel ben je 13 dus daar ga ik dan maar even van uit.
Ik geloof dat ik ongeveer deze leeftijd misschien iets ouder ook kleedgeld kreeg. Probeer je ouders te overtuigen met argumenten dat je erdoor leert met geld om te gaan en je ouders dan niet verplicht mee hoeven om kleren te kopen.
Probeer anders aan ze te vragen waarom het niet mag en wat hun argumenten daarvoor zijn. Misschien begrijp je ze dan ook beter.
Je moet je er wel om instellen dat als je kleedgeld krijgt, dat dat wss niet meer is dan wat je nu met je ouders mag uitgeven. Maar je kan altijd kijken of je geleidelijk aan meer kan krijgen als je jarig bent of ouder wordt? Je moet natuurlijk ook wel rekeing met je ouders houden als zij niet heel breed zitten of als voor hen bijvoorbeeld vakantie belangrijker is dan voor iedereen nieuwe kleren.
Wat jij zegt komt dus neer op ongeveer 50 euro per maand, wat volgens mij normaal/veel is voor iemand van 13.
Ik zit in 5VWO en heb geen kleedgeld, krijg wat ik nodig heb, af en toe wat meer als ik met mam ga winkelen en krijg gewoon zakgeld waarvan ik dingen kan kopen die mijn ouders niet betalen, vind ik veel fijner, kan je de ene maand ook meer uitgeven dan de andere.
3 euro zakgeld per week? Dat is meer dan ik en mn zusje samen krijgen, als je dat zo weinig vind ga je toch oppassen of klusjes doen ipv te klagen :")
Dan heb je het nog best goed! Ik ben bijna 15 en krijg zo’n 55 euro kleedgeld per maand + 20 euro zakgeld. En daar moet ik alles van kopen, alleen ovchip wordt door m’n ouders betaald. En toen ik 13 was kreeg ik 45 euro per maand kleedgeld. Dus je hebt het zo slecht nog niet (;
Volgens mij is het gewoon genoeg denk ik hoor. Om de 4 maanden is dus 3x per jaar 200 euro dus bij elkaar 600 euro… Dan is het volgens mij wel goedzo. En anders misschien klusjes? Want je kan nog niet werken. En 3 euro per maand, shirtjes kosten meestal rond de 15 euro dus in 5 weekjes kan je een shirt kopen? Als je niks anders kopt tenmiste.
En als je echtechtecht kleedgeld wilt zou ik er gewoon eens een keer over beginnen, en anders doe je het eens een maand en laat je zien dat je er mee om kan gaan of zo?
ik krijg 60 euro per maand voor ALLES. (telefoon kleren huidverzorgingsspullen feestjes cadeautjes)… ik vind het zelf een beetje weinig maar we hebben het niet heeel breed dus ik heb er wel vrede mee. moet maar gewoon gaan werken.
Vraag of ze jou die 200 euro verdeeld per maand kunnen geven.
Ik vind het veel, maar dat kan aan mij liggen.
Zoekfunctie! Erg veel topics zijn er al over kleedgeld! En verplaatst