Kleedgeld!

[i]Hé allemaal!
Ik ben een meisje van 12 jaar en weet ongeveer hoe ik met geld moet omgaan.
Binnenkort krijg ik kleedgeld maar ik kan wel wat hulp gebruiken van jullie!
Ik krijg 50 euro per maand, ben er heel blij mee! Noem me nou aub geen verwend kind want ik ben erg gelukkig met wat ik heb! :wink: Ik moet er al mijn kleren mee kopen. Kan er iemand wat tips geven? Hoe ik het moet uitgeven? Aan wat? Met wat moet ik voorzichtig zijn? Hoeveel krijgen jullie? Wat moet ik zeker in mijn kledingkast hebben voor de zomer? Nou ik weet ik ben nog maar 12 maar ik weet echt wat ik doe hoor :slightly_smiling_face:

Liefs!

Elisabeth.[/i]

ik maak altijd voor een lijst met dingen die ik echt nodig heb,
daarna rekken ik uit hoeveel het gaat kosten.
en meestal komt het ongeveer uit als dat niet het geval is laat ik wat weg voor de volgende maand

Moet je er ook ondergoed, jassen en schoenen van kopen?

Ik zou investeren in:

• 1 of 2 goede spijkerbroeken (bijv. een donkere en een lichte. Als je ze van de H&M koopt zijn ze niet duur en als je ze dan weinig en binnenstebuiten wast gaan ze heeeel lang mee.)
  • Goede sokken en goed ondergoed… dat allebei lang mee gaat… Bij voorkeur je bh’s met de hand wassen.
  • 1 winterjas en 1 zomerjas die lang mee gaan en waarvan je weet dat je ze volgend jaar ook nog mooi vind.
  • Hemdjes en t-shirts in basiskleuren die wederom lang mee gaan. (bijv. zwart en wit.)
  • Goede winter en zomer schoenen die je volgend jaar nog mooi vind en die lang mee gaan.

Dan kun je de rest van je geld besteden aan mode-items of aan goedkopere schoenen en sieraden. (Shop bijv. bij de Primark, de H&M of op de markt.)

Oké dankje heb al een lijstje gemaakt! :wink:

Nee, winterjassen niet. Ik koop alleen van die blazertjes die echtniet veel kosten voor in de zomer! Anders ook nog ballerinas en slippers van de H&M.
Dankje! Raad je het aan om ook al voor in de winter te kopen? Ik denk er aan om op zij te leggen voor de solden. :slightly_smiling_face:

geen dank. :heart:

he wat vind je hier van :blush: http://forum.girlscene.nl…eren/list_messages/193804

Moet je daar echt alles van doen?
Wat weinig, of ligt dat aan mij

Idd. lijstjes maken,
Veel basis dingen,
En al je wat koopt altijd bedenken of jet het echt nodig hebt.

Ik krijg precies het zelfde…

ik krijg ook maar 50 euro alleen ik ben pas 13 …

& Ik ben vijftien en moet er ook alles van kopen. Inclusief uitgaan -Af en toe, ja ik weet ben jong, ga ook naar cola-partys als ik uitga. Ik heb ook respect voor de oudere jongeren die niet gestoord willen worden door invasie van jonkies in leuke uitgaansgelegenheden. Ik wacht nog wel even. : Zo dat was voor het eventuele commentaar wat ik zou krijgen.

^
Wauw, wat fijn dat je respect hebt… maar als je je gewoon normaal gedraagt merkt niemand het hoor, denk ik… :stuck_out_tongue:

De Primark en de markt is trouwens echt geen optie voor kleding die lang mee moet… iig bij mij gaat alles daarvan heel snel kapot… na 1 jaar of zo. (Dat vind ik snel.) Ik kan bij de Primark sowieso nooit leuke kleding vinden, alleen tassen en accessoires. Al die kleding die mensen in het Primark topic posten kan ik nooit vinden. :’)

haha ik ben 15 en krijg ¤35, en daar moet ik óók schoenen, ondergoed en jassen enzo van betalen…

I know veel te weinig maargoed…

Oke, dan krijg ik dus echt asociaal veel :flushed:
Ik zet het hier maar niet neer

Mja als je ouders gewoon niet meer kunnen missen…

Ik krijg ook meer hoor, een vriendin van mij niet… zij krijgt iets van 35 euro of zo, omdat haar ouders niet meer hebben. (Maar goed, dan ga je zelf werken… als je ouder dan 15 bent…)
Toch ziet zij er altijd fantastisch uit.

Ja ik ben ook al sinds ik 15 ben opzoek naar werk :wink:

maargoed ben bijna 16 dus dan heb ik al meer kans op een baantje…

Overigens betaalt mn moeder nu wel mn bikini en 2 goede bh’s… omdat ik er niks aan kan doen dat ik dat gewoon duurder moet kopen (heb cup E)

Ik snap nog steeds niet hoe ik het van mijn 13e tot 15e heb gered met 70¤ per maand (werk nu) en dat ik het nu niet red. Maar, vooral in de sale je slag slaan, en de duurdere merken maar even links laten liggen, en alleen dingen kopen die je echt nodig heb.

Dan nog, wij zijn ook ‘arm’ (minima, of hoe noem je dat?)

Ik ben 14 (bijna 15)
En ik krijg 100 euro.

Daar hoef ik de volgende dingen niet van te kopen:
-Sportkleding
-Speciaal seizoenskleding (zomer/winter jas, bikini)
-Schoenen
-Ondergoed

En dit wel:
-Dagelijkse kleding (trui, t-shirt, korte broek, lange broek, jurkje, sokken, etc)

(Ik doe dit niet om verwend over te komen, want dat ben ik verder helemaal niet,
Abseluut niet)

^
Toch zijn er mensen die het echt niet kunnen missen, of die gewoon vinden dat je het maar met minder moet doen…
Dan kun je hier wel een heel relaas houden, maar dat heeft toch geen zin.

Ik krijg iets minder, ben 16 en moet er alles van kopen op ondergoed na.

Ik zou als ik jou was nog geen dure spijkerbroeken en andere kleren kopen, maar alles een beetje budget houden en misschien zelfs wat je overhoud bewaren voor later. Je bent namelijk nog in de groei en het zou zonde zijn als je goede lingerie en kleding hebt die je het jaar erna niet meer past. Dit zou ik pas doen als je een jaar of 15/16 bent en je maat wat stabieler is.