kleedgeld

Hoi iedereen!
Ik ben 14 jaar en ik krijg €20 kleedgeld per maand, ik moet hier alles van kopen behalve ondergoed, sportkleren, schoenen en jassen. Tenminste, dat was de afspraak. Vaak koop ik ook zelf schoenen en jassen omdat mijn vader dat niet doet. Zelfs al moest ik er geen schoenen en jassen van kopen dan was het al te krap, maar nu is het al helemaal erg. Zeker omdat mijn ouders gescheiden zijn en dus heb ik sowieso al meer kleren nodig… Ik koop dus bijna alles van mijn eigen geld en ik heb hierdoor nergens anders meer geld voor over. Soms moet ik in veel te koude kleren naar school omdat ik gewoon niks anders heb. Ik heb het al vaker gezegd tegen mijn vader (mijn moeder heeft nergens geld voor) maar hij luistert niet eens goed. Ik weet niet wat ik moet doen. Aub help me
(Ik weet dat sommige kinderen nog geen dak boven hun hoofd hebben en dat ik dus niet mag zeuren maar als je daar mee aankomt zeg dan maar gewoon niks)
Alvast bedankt :bowing_man:

Tsja, denk dat wij je hier niet mee kunnen helpen.
Als al je vriendinnen meer krijgen kan je dat misschien overleggen met je ouders? Ik vind het trouwens wel een verschil of je ouders het gewoon niet kúnnen betalen, of dat ze het je alleen niet willen geven.
Als ze niet veel te besteden hebben, vind ik dat je niet moet zeuren.

Heb je geen opa of oma die je zou kunnen benaderen om te vragen of je vader je een iets groter bedrag per maand wil geven?

Ik zou sowieso je ouders de volgende overheidsite laten zien:

http://www.nibud.nl/scholieren/inkomsten/geld-van-je-ouders/kleedgeld.html

Hier staat hoeveel jongeren gemiddeld per maand krijgen en er staan ook tips bij hoe je familie kan laten inzien waarom je meer nodig zou moeten hebben.

En als je goedkoop wil winkelen, breng vooral de laatste weken een bezoekje aan winkels. En bezoek is tweedehands winkels.

En zodra je 15 bent zou je een baantje kunnen nemen werken als vulploegmedewerker bij de lokale supermarkt.

Kijk in de uitverkoop bij b.v. de primark.
Maar waarom heb je sowieso meer kleren nodig omdat je ouders gescheiden zijn? Had ik namelijk niet. Ik nam gewoon kleren mee van het ene naar het andere huis.

^ Krantenwijkje kan nu ook al. Ik kreeg iets van 80 per maand voor mijn krantenwijk en deed ook altijd ‘invallen’, als iemand niet kon dan deed ik die wijk ook er bij voor 1 of 2 weken. En nu is de kerst net voorbij, maar dan kan je de deuren langs voor een fooitje die je zelf mag houden. Als je bij genoeg huizen 1 of 2 euro krijgt en je hebt vrij veel huizen… Nou dat loopt aardig op :slightly_smiling_face:

Dit mag in het volgende topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/hoeveel-kleedgeld-zakgeld-en-salaris-krijg-jij-2-229758.0.html