kleedgeld maar...

hoi allemaal,

ik heb een ‘probleempje’. ik zou graag kleedgeld willen, maar mijn moeder doet altijd een beetje ontwijkend als ik er naar vraag. Ik voel me sowieso al een beetje bezwaard omdat ik 4x per week op ballet zit en mijn zusje ook al iets van 3x wat niet erg goedkoop is… daarom durf ik niet zo goed door te blijven gaan over kleedgeld… mijn moeder zegt dat als ik iets nodig heb, dat we dat dan kopen, maar volgens haar heb ik pas wat nodig als er ergens een gat in zit ofzo…

iemand tips, alsjeblieft?

Hoe oud ben je?

gewoon een x doorvragen, niet meteen van; Ja, ik wil 100 euro kleedgeld… maar wel rustig… en dan bijvoorbeeld overleggen wat ze kan missen… en of dat redelijk is, en wat je dan echt allemaal moet kopen. succes. :slightly_smiling_face:

Waarom heb je kleedgeld nodig?
Je moeder koopt het voor je als je het nodig hebt en als je zelf vind dat je iets eerder nodig hebt ga je toch werken, kan je het zelf betalen.

Ik kreeg kleedgeld als straf…

Je bent 13, ik kreeg het pas toen ik 15 ben. Dat was ¤50. Nu ben ik 18, en ik krijg nog steeds ¤50, de rest verdien ik zelf bij.
Niet zeuren dus, ik vind je echt aan de jonge kant voor kleedgeld.

ik ben ook 13, kreeg vanaf dat ik 13 werd kleedgeld, 60 euro per maand.
maar ik werk zelf ook nog [folders lopen] dus dan is het iets anders.
vind ik dan.
want dan werk je dus ook nog, en krijg je kleedgeld, maar ehm ja.
ik vind 13 niet echt te jong hoor, voor kleedgeld, maar als je gewoon een baantje ofzo zoekt, is de kans denk ik juist groter dat je kleedgeld krijgt.

Haha! Kreeg ik maar zulke soort straffen :slightly_smiling_face:

ik kreeg kleedgeld toen ik 13 was (en dat is nu bijna driekwart jaar geleden, want ik ben over ander halve maand 14: yaaay!) en ik wilde het juist zelf, want ik vond het irritant dat m’n moeder altijd zei van: ‘nou, weetje, je hebt al genoeg shirtjes’. en dan dacht ik: ‘nee, helemaal niet, ik moet en zal dit shirtje gewoon hebben, want mam, die andere shirtjes zijn wel een beetje klein eigenlijk (:’. En dan uiteindelijk kreeg ik het soms toch niet, omdat ze dan zei dat we nog wel heel eventjes zouden wachten.

Gedver, ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben, want nu is het gewoon mijn geld, en ik kan zelf bepalen wat ik ermee doe (:

maar mijn mening is dus dat je niet te jong kunt zijn voor kleedgeld, want als je het gewoon zelf leuk vind en zo, dan moet je er vooral aan beginnen, en als je het nog niet wilt dan wacht je gewoon nog even (:

maar ik zou gewoon rustig tegen je moeder zeggen dat je het leuk lijkt om kleedgeld te hebben, en je leert er door goed met geld om te gaan en zo, en dat je het gewoon graag wil, maar wel op een rustige, aardige manier!

Dit! dan zeiden ze; deze maand krijg je maar 100 euro voor kleding, dat zal je leren voortaan beleefd te zijn tegen je ouders.

Maar ik denk wel dat je moeder genoeg voor je koopt toch? Als dat niet zo is, moet je het haar gewoon ‘normaal’ uitleggen.
Ook is je leeftijd belangrijk!
Geef op jonge leeftijd niet al teveel uit aan kleding! Dat komt later wel als je iets van 16 bent! Nu moet je gewoon lekker in je vel zitten, en dat kon ook met minder kleding!

1 ding dat je moet weten. Als je kleedgeld krijgt zal je veel minder kunnen kopen en je zal veel sneller door het geld heen zijn. Wees blij dat je moeder het nog voor je koopt! (: Zou ik ook willen hoor.

zoo vind 100 euro per maand echt veel, kreeg ik maar zon straf

Met kleedgeld heb je altijd een grens!
Als je moeder het koopt niet!
Dan is het 1x veel en een ander x weinig!
Ik ben heel blij dat ik geen kleedgeld krijg en het van me ouders krijg!
Als je nu niet met kleedgeld zeurt, betaalt je moeder misschien wel wat langer voor je!
Beter toch?

Maar 100euro? Ik kreeg 40 o_O

Nou je wilt mij niet zijn, want ik heb de meest bezorgde ouders die er zijn.
Met geld kan ik alleen shoppen ^^
Uitgaan doe ik in mijn dromen!

haha whoot, als straf 100 euro kleedgeld per maand zou ik ook wel willen (a)

ontopic:
ik denk dat je het gewoon even rustig met je ma moet overleggen dat je bijv. 50/60 euro de maand krijgt. zo zal ze heus niet duurder uit zijn dan als ze je geen kleedgeld geeft maar wel altijd je kleren betaald.

“De helft van de meisjes van 13 jaar oud met kleedgeld krijgt meer dan ¤ 50,- kleedgeld per maand en de andere helft minder.” → Nibud
Ik ben 16 en krijg 45. Vraag eerst gewoon iets van 30 euro, dan kan je later ook nog meer krijgen. En als je niet altijd iets koopt, kun je sparen voor iets duurders.

sorry maar 50 in de maand is redelijk. Dat krijgt
iedereen bijna wel …
& 13 jaar is wel een beetje jong inderdaaad