kleedgeld, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het krijg?

Hallo!

Ik krijg weinig kleren, maar als ik ze krijg wel leuke. Mijn vriendinnen krijgen best wel vaak nieuwe kleren, en daar ben ik dan soms ook wel eens jaloers op!
Mijn ouders willen me wel tien euro per maand geven, maar dat vind ik eerlijk te weinig!!
Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat ik meer kleedgeld kan krijgen of zodat ik Vaker ga winkelen?

Liefs

Wow, ja. Das idd weinig.
Ik krijg zelf 10 euro per week van mijn vader. Verder werk ik zelf af en toe om wat geld te verdienen en als ik iets wil, kan ik het gewoon aan mijn vader vragen (ik krijg het meestal ook wel, behalve als het belachelijk duur is).
Want hoe oud ben je? Je zou kunnen werken. Zo heb je meer geld en heb je ook meer te zeggen over jouw eigen geld en kan je ermee doen wat je wilt.

Bedankt voor je reactie!
Zelf ben ik 13, nog best wel jong, dus echt werk zit er niet in!
Mijn zus heeft een folderwijk, een halfuurtje op zaterdag en per jaar wel meer dan 100 euro! Als zij echt gaat werken, hoop ik dat over te kunnen nemen…
Maar ik moet nog wel zeggen dat ik dan geen ondergoed, sokken, jassen, schoenen moet kopen, maar alsnog weinig dus!

Ja, ik ken dat. Ik koop zelf echt veel kleding. Als het aan mijn moeder lag, zou ik maar een paar broeken en een paar shirts in mijn kast hebben.
Wat je ook kan doen is oppassen. Meld je aan bij een oppasbureau - zo kan je nog af en toe wat geld verdienen zodat je nog wat kan kopen.
Wat je ook kan doen is met je ouders afspreken dat als je bijv. een goed cijfer haalt, dat je dan met je moeder/vader/beide naar stad gaat en dat je dan iets leuks kan uitkiezen.

ooww… dat is best wel kut, en met 10 eurie red je het echt niet…xD
ik had gewoon gezegt jullie krijgen toch kinderbijslag! nou geef daar gewoon geld van… en geeft dat aan mij :wink:
gewoon heeel lang blijven zeuren. :stuck_out_tongue:

nee geintjee ik weet het echt niett.

Ookal hoef je dat niet is het wel weinig. Niet lullig bedoelt, maar miss kunnen je ouders niet meer dan dat veroorloven?

Je bent pas 13, je ouders willen je niet veel kleedgeld geven omdat ze bang zijn dat je er nog niet mee om kan gaan.
Kleedgeld is ook niet alles, het is veel makkelijker als je ouders alles betalen hoor xD

Ik krijg ook geen kleedgeld, maar als ik wel eens ga shoppen met mijn moeder en ik zie iets leuks dan betaald zij soms wel eens iets voor me.

Misschien is het wel ‘weinig’ maar jullie weten toch helemaal niet wat die ouders kunnen betalen?

Spreek met je ouders af dat je elke maand eens samen kan gaan shoppen, en als je daar iets leuks ziet dat duurder is dan jouw budget, dat zij het kopen. Onder bv de voorwaarde dat je een goed rapport hebt of zo! Doe klusjes, en vraag er bijvoorbeeld vijftien euro extra voor. Je bent nog maar dertien, dus zeventig euro per maand ofzo is ook wel veel gevraagd n__n (vind ik)

10 euro per maand kan je geen kleding van kopen. Een simpel tshirtje van de H&M is al 15.

Ik krijg 120, en heb dat niet zomaar gekregen.
Zelf begon ik met 30 euro toen ik 13 was. toen ik 14 was kreeg ik 60 en nu krijg ik 120.
Ik heb gezegt als ik daarvan goed mee om kan gaan (En dus niet zo is dat ik na twee dagen geen geld meer heb) dat me moeder het om het jaar( En soms halfjaar verhoogd). Toevallig kan ik heel goed met geld omgaan en dat zie je wel.

Zo had ik het afgesproken met me moeder.

Maar als je 13 bent is het veel fijner als je ouder alles nog betalen. Maar ik begrijp ook wel dat je een stukje onafhankelijkheid wilt gaan opbouwen.

Want 10 euro redt je het niet mee in Nederland.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoef natuurlijk niet zo heel erg veel, maar idd heb ik liever wat meer …
Het probleem is dat we eigenlijik niet zovaak gaan shoppen, maar mijn ouders kunnen het zich wel veroorloven, ik krijg 20 euro zakgeld per maand (5 euro in de week ),
en zelf vind ik dit best wel veel … misschien kan ik hier dan ook wat af trekken. En mijn rapport kan dus ook een bijdrage leveren!

Ik heb het er met mijn moeder ook weer over gehad, en ze zei dat ze nog wel even zou uitrekenen hoeveel ik dan krijg …

Bedankt!

Met 13 kun je toch ook folders lopen?

Chelsead, je hebt het toch over per maand? Dat vind ik wel belachelijk veel, 120 aan kleedgeld, als je 15 bent. Als je straks gaat studeren heb je echt niet zoveel per maand om aan kleding uit te geven, dus dan moet je weer terug in je bedrag =\

Ik ben nu 17 en ik krijg vanaf mijn 15e kleedgeld, 50 euro per maand (ik heb al eens geprobeerd te zeggen dat ik er dus elk jaar qua koopkracht op achteruit ga), en sinds een jaar werk ik erbij wat tussen de 100 en 160 euro extra per maand oplevert. Heb nu sinds deze week een ander baantje, dus ik moet nog even afwachten hoeveel ik daar krijg.

Ik krijg geen kleedgeld, geen zakgeld én geen kleding. Ik werk dan wel maar door operatie aan m’n pols werk ik niet echt vaak…
Ik snap inderdaad wat je bedoelt ik heb geen tips ofzo, maar ik hoop voor je dat je meer gaat krijgen :grinning:
succes

Je kunt bijv. klusjes gaan doen thuis en daar voor betaald krijgen. Heb het zelf ook een tijdje gedaan. ;p

Hoezo krijg je geen kleding?

Kleedgeld + zakgeld. Moet er wel alles van betalen zoals abbonoment, cadeau’s, spullen voor school etc.
Maar het is niet niks. Maar ik werk er ook nog eens bij en doordat iets hier niet door is gegaan was het voor mij echt een tegenslach dus ten compensatie heb ik 120 p/m gekregen.

Wow dat vind ik echt extreem veel en snel omhoog gegaan.
Toen ik 13 was kreeg ik 45 euro per maand, bij 14 50 euro, 15 55, 16 nog steeds 55 en nu ik 17 ben 60. Ik kan trouwens ook prima met geld omgaan, mijn kleding is gevarieerd en ik geef nooit meer geld uit dan ik heb.

Naja , als je 30 erbij krijgt, kreeg je evenveel als ik toen ik 13 was.
Maar wat erbij is altijd fijn. :wink:

Het is ook veel, in mijn omgeving is het weer weinig.

Ik gebruik het geld niet, ik zet het nu allenmaal opzei voor een scooter.
Het geld waarvan ik heb gewerkt gebruik ik voor kleding en extra’s nu even.