kledingpatronen

Nja, omdat er nog geen algemeen topic over was
post hier dingen die je met een patroon hebt gemaakt
of patronen van kleding

Heeft iemand misschien hier een patroon van of uitleg ?

http://media.frenchconnection.com/stormsites/fcuk/images/products/large/71AR4.jpg?lc=en-GB&lv=4

http://media.frenchconnection.com/stormsites/fcuk/images/products/large/71AR4_4.jpg

zijn dat geen pailleten?

Jep

uhuppppppppp

up

Sorry nee

Nee, zoek even op internet jurk patroon?

ze zijn helaas allemaal tegen betaling :’)

Volgens mij moet je eerst het jurkje van stof maken en dan de pailletten er met de hand aannaaien?

als er geen stof met pailleten erop zou bestaan wel ja…

Nouja, de pailletten, opzicht gaat de naaimachine daar wel doorheen, ik heb gewoon de vorm van het jurkje nodig omdat de stof niet rekbaar is en er een rits nodig is, dats wat lastiger

Geen idee maar misschien kan je het zelf tekenen dmv hulp op internet?

Mijn naai lerares zei een keerdat met pailletten werken echt een crisis werkje is, aangezien die pailletten alle kanten opspringen als je er met een naald overheen gaat…
Maarja, dat weet ik ook verder niet…
Ik heb ook geen patroon sorry.

Misschien kun je iets vinden dat er op lijkt, in de knip of burda ofzo…

Pailettestof is super lastig om te naaie hehe.
Maar goed OT , ik zou even in de burda kijken daar staan vaak wel patronen in … maar denk niet precies zoiets. Ik doe n mode opleiding en leer hoe ik patronen aan moet passen. En als je een simpel patroon pakt kun je dit heel makellijk er van maken. Maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe t moet. Kweet niet of je dit zelf kunt ? Of je moeder of iemand anders?
Als je niet zon heel boekje wilt kopen kun je ook na een naai winkel gaan daar hebbe ze vaak losse patronen die je dan kunt kopen.
Maar vaak staat er ook wel wat in de burda!

Btw lovely dresss :grinning:

Haha ja hij is ook geweldig!
Ik denk dat het idd niet zo’n succes is als ik hem ga naaien die pailleten springen al alle kanten op als ik hem knip
Ik zie overal jurkpatronen maar dan zonder mouwen helaas :pensive:

mijn naailerares wil me btw niet helpen :’)
ze is echt ouderwets

Gewoon de pailletten ‘aannaaien’ is niet te doen, behalve met de hand, maar dat isalsnog een hels werk, haha. Er bestaan wel rekbare stoffen met pailletten erop, maar dat is ook heel lastig werken, omdat je met het knippen soms de draadjes al kapot knipt van de pailletten die ietsje verder vastzitten. [Heel duidelijk]
Maar, als je gewoon een ruime zoom aanhoudt en er een voering in doet, heb je er weinig last van.

Qua model zou je inderdaad een basic jurkje kunnen zoeken [vooral qua ‘lijfje’] en de mouwen aanpssen voor de schoudervullingen. [Ik neem aan dat die er in zitten].

Mocht je trouwens toch een standaard patroon ergens vinden, kan je dat dan hier zetten? Ik wil namelijk een soortgelijke maken, met als inspiratie:

http://www.clothes-fashion.com/wp-content/uploads/2010/08/02/Balmain-Suede-buckled-V-neck-dress.jpg

:smiling_face_with_three_hearts: Geweldige jurk.

Ohja, op burdastyle.com staan ook gratis patronen, misschien kan je daar wat op vinden. :slightly_smiling_face:

Ik heb btw de stof al gekocht ! Met pailletten erop haha
Die jurk is btw ook echt geweldig !
Ik zal een posten als ik wat vind
en jij natuurlijk ook !