Kledingbank

Eey,
ik ben benieuwd of jullie een kledingbank kennen. Ik wist hier vroeger ook niks van, een tijd geleden heb ik hierover gehoord en sinds vandaag werk ik er!
De laatste tijd zijn er steeds meer mensen die haast geen geld hebben, daarvoor is de kledingbank bedoeld. Je mag bij ons elk seizoen (1x in de 3 maanden) best veel kleding gratis meenemen. Ik las hierop gs wel dat er meiden zijn die meiden in de klas hebben die altijd hetzelfde aanhebben…Dat is dus helemaal niet nodig. Ze hebben er zelfs schoenen! En het gaat ook per persoon, dus als je een stapel kleding meeneemt, kan bijv. je moeder ook een stapel meenemen.
Vandaag was mijn eerste werkdag en de kleding is zo mooi!! Het is dat ik het gelukkig niet nodig heb, maar het ziet er zo ‘gewoon’ uit. Helemaal niet armoedig ofzo!

Hier kan je natuurlijk ook kleding naartoe brengen!!

Goed dat je het vertelt! Ik denk dat er nog te weinig mensen op de hoogte zijn van het bestaan van de kledingbank.

Moet je dan bewijzen dat je geen geld ofzo hebt of hoe moet ik me dat voorstellen?

@Necabor, ik denk dat ze vooral uitgaan van de goedheid van mensen, dat ze geen misbruik maken van zulke initiatieven voor mensen die het minder hebben. Ik vind het inderdaad een goeie zaak! Maar mijn kleding gaat meestal naar een weeshuis in Polen ipv in de buurt

Ja inderdaad. Lijkt me wel dat je daar alleen gebruik van gaat maken als je het echt nodig hebt.
Hebben ze zoiets in Amsterdam? Ik heb namelijk vorige week mijn kledingkast opgeruimd en wilde eigenlijk alles in de humanitas bak gooien maar dit is ook wel een goed initiatief.

Dankje!

Wat goed dat dat bestaat!
Had er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord

Ik wist niet dat er een kledingbank bestond. Wij hebben thuis nog een hoop kleding dat weg kan, dus ik denk dat ik dat binnenkort even daarheen breng.

Wauw! Goed zeg dat dit bestaat! Dat wist ik helemaal niet!

Maar heb je niet een doorverwijzing nodig? Net als bij de voedselbank? Daar mag je ook niet zomaar heen gaan

ik breng mijn kleding altijd naar het leger des heils, komt dat niet een beetje op het zelfde neer?

ik doe vooral kleding weg omdat ik het niet meer leuk vind :wink:
maar omdat mijn moeder afvalt en mijn broertje en zusje heel hard groeien, hebben we heel vaak gigantische zakken kleding…

maar misschien is het ook wel een idee om het naar de kledingbank te brengen.

Hahaha het was maar een vraag, maar ik zie het wel gebeuren, dat misbruik.

Ik verwacht dus iets als wat HEARTxCORE zei.

kennelijk heb je zelf niet erg goed op de site gekeken, er staat duidelijk dat je een doorverwijzing nodig hebt en maximaal 2 keer per jaar een bezoek kan brengen. Met legitimatie en de doorverwijzing.

De Stichting Kledingbank werkt met doorverwijzers. Deze organisaties en instanties leggen contact tussen klant en Kledingbank. De klant kan na een doorverwijzing telefonisch (06-14150248) een afspraak maken met de Kledingbank. Iedereen die daarvoor echt in aanmerking komt, kan twee keer per jaar een bezoek brengen aan de Kledingbank en kleding komen uitzoeken. Het gaat om drie sets kleding voor zowel volwassenen als kinderen. Het tonen van een schriftelijke doorverwijzing en legitimatie is voldoende.

kennelijk heb je zelf niet erg goed op de site gekeken, er staat duidelijk dat je een doorverwijzing nodig hebt en maximaal 2 keer per jaar een bezoek kan brengen. Met legitimatie en de doorverwijzing.

De Stichting Kledingbank werkt met doorverwijzers. Deze organisaties en instanties leggen contact tussen klant en Kledingbank. De klant kan na een doorverwijzing telefonisch (06-14150248) een afspraak maken met de Kledingbank. Iedereen die daarvoor echt in aanmerking komt, kan twee keer per jaar een bezoek brengen aan de Kledingbank en kleding komen uitzoeken. Het gaat om drie sets kleding voor zowel volwassenen als kinderen. Het tonen van een schriftelijke doorverwijzing en legitimatie is voldoende.

ik denk dat veel mensen die niet zo veel geld hebben zich schamen en niet zo snel zo’n doorverwijzing durven te vragen/regelen.
je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat de meeste mensen die geld hebben niet daarheen gaan…

Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om daar te gaan werken? Want het is vrijwilligerswerk neem ik aan?

Had er ook nog nooit van gehoord. Ik ken wel de weggeefwinkel in Leiden, maar dat is een onderdeel van de linkse kerk (Eurodusnie).

dubbel

Good to know! Maar ik kan gewoon (niet al te dure) kleding in de winkel kopen. Dit is bedoeld voor mensen die écht geen geld hebben voor kleding. Het zou jammer zijn als mensen hier misbruik van zouden maken.

Ik vind het ook goed dat jij je daarvoor inzet! Zonder vrijwilligers bestond het niet eens! Of kon het niet lang bestaan.

Goed dat het bestaat, voor de mensen die wat minder hebben. Zeker in tijden van deze crisis, waarbij veel mensen hun baan kwijt raken en vaak minder te besteden hebben.

Hier hadden we ooit een weggeefwinkel. Daar kon je gewoon naar binnen lopen en meenemen wat je nodig had. Het was opgericht door (anti-)krakers. Wilde er altijd eens gaan kijken, misschien wel geven, maar het is er nooit van gekomen. Het gebouw staat er nog steeds, volgens mij zitten er nog steeds krakers in. Maar verder… lang niets meer van gehoord of gezien.

goed dat je dit doet. respect.
gelukkig hoef ik er zelf niet heen.

Ik zou denken van wel. Bij de voedselbank moet dit immers ook, naar mijn weten.