Kleding wegdoen

Hoi,
Ik open een topic omdat ik me afvraag hoe het bij jullie zit.
Ik mag mijn kleding meestal pas wegdoen als ze versleten zijn of als het te klein is.
Die kleding draag ik dus thuis maar het probleem is dat ik nu al 3 planken vol heb liggen met oude, niet leuke kleding.

Ik vraag me af hoe het bij jullie thuis zit, doen jullie kleding weg als het niet meer leuk is of moeten jullie het toch opverslijten?

Als ik het niet meer leuk vind doe ik het weg, neemt alleen maar ruimte in.

+ je kan er anderen blij mee maken

• Je kan het geven aan anderen: vriendinnen, familie e.d.
  • Je kan het verkopen.
  • Je kan het doneren aan van die instanties die kleding naar armere landen doen.

Geef het altijd aan het goede doel als ik het toch niet draag.

• geef het aan anderen
  • verkoop het
  • doe het in zon kledingcontainer/of naar een 2e handszaakje

Maar waarom mag je het niet eerder weg doen van je ouders?
Ik snap wel dat je niet zomaar alles weg kunt gooien maar als je het toch nooit meer draagt kun je er beter andere dingen mee doen toch

Meestal bewaar ik het omdat ik vaak merk dat het na een behoorlijke tijd weer in de mode komt. Maar dat is alleen kleding die best duur was en er nog wel mooi uitziet (niet verwassen oid). een shirtje van de H&M of Only doneer ik makkelijker in een kledingbak als ik hem niet leuk meer vind…

Ik doe het altijd in van die kledingbakken, zodat het naar een goed doel gaat.

Omdat ze vinden dat het helemaal is betaalt dat ik het dan ook moet opdragen tot het laatste gaatje

Up

Als ik iets niet meer leuk vind, geef ik het weg aan vriendinnetjes of aan mijn zus.

Ik had hier pas ook een topic over gemaakt, je kunt je kleding inleveren per tas bij de H&M en dan krijg je op 1 artikel bij H&M 15% korting. Mogen kleding zijn van alle merken, alle kwaliteiten etc. En anders, geef aan familie, ander goed doel of verkoopt het?

Als het nog gewoon goed is gaat het eerst naar mijn zusje, die kijkt wat ze er van wil houden en wat ze niet wil gooi ik in zo’n bak wat naar arme landen gaat.

Ik weet niet hoe oud je bent? Anders kun je om kleedgeld vragen, dan kun je ook zelf bepalen wat je met de kleding doet die je niet meer wilt dragen.

Aangezien ik mijn kleding allemaal zelf koop (mag ook wel als je 25 bent :wink:) bepaal ik ook zelf wanneer ik het weg doe. Nu kan ik moeilijk dingen weg doen, dus meestal ligt het er een jaar of 3 waarin ik het niet aantrek en dan denk ik: ach, heb het al 3 jaar niet aangedaan, misschien maar weg doen haha. Vorige week nog twee zakken vol kleding naar de Kledingbank gebracht en dat voelde eigenlijk wel goed :slightly_smiling_face:

Kapotte kleding gooi ik weg of dat worden poetslappen haha. Als de kleding nog goed is, geef ik het weg. Ofwel aan mn moeder, maar meestal aan het goede doel. Zonde om zomaar goede kleding weg te doen als een ander daar nog plezier van kan hebben.

Verkopen of doneren aan het goede doel.

Kapotte kleren gaan weg maar kleren die ik heb gekocht en alleen maar in mijn kast heb liggen geef ik aan het leger des heils, zo kan ik er andere mensen wel gelukkig mee maken! Je kan je kleding ook altijd aan een kledingbank geven. Daar zijn ze ook altijd blij met kleding!

Kapotte kleren die gooi ik ook weg, maar als kleding nog past en er ‘goed’ uitziet OOKAl vind ik de kleding helemaal niet meer leuk, dan moet ik ze toch dragen totdat ze kapot zijn. Als ik ze wil verkopen omdat ik de kleding niet (meer) leuk vind dan mag ik ze niet verkopen omdat mijn moeder vind dat ze de hele kleding betaalt heeft en dat je er nooit meer zoveel voor terugkrijgt als dat je ervoor betaalt hebt.
Is dat normaal? Ik ben nu 16 en over 2 maanden wordt ik 17.

Heeft jouw moeder al je kleding betaalt? Dan mag ze daar gerust wat zeggenschap in hebben.
Maar aan de andere kant moet ze wel beseffen dat je een tiener bent en je smaak alle kanten op kan gaan.

Je zou eventueel ook met vriendinnen nog goede kleding kunnen ruilen :slightly_smiling_face:

Helaas heb ik geen vriendinnen dus er valt ook niet zoveel te ruilen, ik krijg geen kleedgeld omdat mijn moeder alles wilt betalen voor me. Het is wel zo als ik dan samen met haar ga winkelen dat ze weer wat nieuwe kleding voor me koopt.