Kleding voor lange meiden

Ik ben 1.80m en ik vind het vaak lastig om goede kleding te vinden die lang genoeg is voor mij.
Mooie bloesjes zijn te kort, jurkjes komen amper over me billen heen, en lengte maat 34 van broeken is er vaak niet bij een kleinere omvang (27).
Er zijn vast meer (nog langere!) meiden hier op het forum met hetzelfde probleem, of met oplossingen.

Dit leek me een goed topic om kledingtips, winkels en inspiratie te posten en lekker met elkaar kunnen praten hierover.

Hoe lang ben je?
Hoe sta jij hier tegenover?
Wat voor kleding draag je graag en waar haal je het vandaan?

Ik ben 1.78 en heb geen moeite met kleding vinden, ik sta hier neutraal tegenover. Ik koop kleding bij H&M, Bershka, Zipper, Episode, etc. Verder heb ik geen idee wat m’n maat is, meestal pas ik 36.

ik ben evenlang en ik koop mijn kleren gewoon bij de zara en topshop enz en ik snap niet hoe mensen hier problemen mee kunnen hebben gewoon bij mij valt echt zelden iets écht te kort?:face_with_raised_eyebrow:??// ja jurkjes komen net over mn kont heen vaak maar ik heb daar niet heel veel problemen mee zolang mn kont maar bedekt is
ik snap echt niet hoe dit kan ik bedoel ik ben 1.80 en ik kan niet kleiner zijn dan andere mensen van 1.80?? en t kan met dit probleem ook niet zo zijn dat mn romp veel langer is in vergelijking of mn benen langer zijn :S:S ik snap het gwn niet iemand leg me dit uit help

Ik ben ook 1.80 en moet ook echt oppassen met broeken kopen, ze zijn snel echt te kort.

@sleighbells het kan makkelijk, niet iedereen heeft dezelfde vergelijking met een lichaam de een heeft misschien wel langere benen en de ander een langer bovenlichaam

ik meld me hier ook met me 1.80 haha, broeken zijn meestal ook een ramp voor mij meestal haal ik ze bij de america today of de sting die zijn altijd wel lang genoeg en shirts pas ik altijd en jurkjes eigelijk ook wel :slightly_smiling_face:

Ik wil héél graag wat langere jurkjes hebben. ik draag het liefst wel hoge hakken erbij, en dan staan korte jurkjes bij mij nogal goedkoop.
Bij steps heb je veel leuke knielange jurkjes, maar die zijn zó duur. Weet iemand anders nog een goede winkel?

ja maar zij zegt dat én shirtjes te kort vallen én ze 34 lengte broek nodig heeft??? dat kan dat niet kloppen met verhoudingen dat is wat ik zeg

Ik ben 1.60 en ik pas broeken ook nooit :’)

Ze zijn altijd te wijd en te lang vanaf de knieën naar beneden.
Dan lijkt het net of ik dikke onderbenen heb en het staat bovendien erg slordig.

Daarom draag ik vaak panty’s/maillots, die rekken mee met je lichaam.
Misschien passen die jou ook beter?
En als je een rok koopt, kun je misschien een taillerok kopen in 1 of 2 maten groter en hem als heuprok dragen. Dan zal hij ook al wat langer vallen. Of een rok met knielengte. Misschien dat dat bij jou korter valt?

Ik heb geen andere tips helaas :confused: Het is voor iedereen soms wel lastig om goed passende kleding te vinden.

32 is gewoon net te kort en kruipt omhoog, dan moet ik wel 34 hebben. Shirtjes passen prima, alleen mooie bloesjes niet. Die zijn vaak ook wijder aan de onderkant, waardoor het ontzettend stom staat alstie net op je heupen komt.

Je vergeet nu dat niet elk lichaam hetzelfde is, jouw benen kunnen korter zijn dan die van iemand anders van dezelfde lengte…

Ik vind het wel een beetje sletterig als je jurkjes draagt die net over je kont gaan.

Ik ben ook 1.80 en m’n lange broeken haal ik meestal bij de only. Als ik dan korte broeken heb stop ik die in m’n laarzen in de winter

ja mss ga ik wel voor die look

Ik ben ook 1.80 en ik heb in verhouding een lange rug. Hierdoor komen jurkjes idd net tot over mijn kont, en bukken met een jurkje aan hoef ik dus niet te proberen. Ik los dit altijd op door er een onderrokje onder te doen (h en m 5 euro rokje, of die van de sting voor 7,50). Qua t shirts: ik heb altijd een hemdje onder mijn t-shirts aan, omdat anders mijn rug bloot is (=koud in de winter) als ik ga zitten.
Wat ik wel veel doe, is van die lange hemdjes van de Pieces dragen en daar dan een simpel vestje erover. Die hemdjes komen wel tot over de rand van mijn broek en dus geen blote rug :slightly_smiling_face:
Maar heel vaak draag ik gewoon een spijkerbroek met een t-shirt (en daaronder dus een hemdje) omdat dat altijd wel goed zit :wink:

Bij Vera Moda hebben ze broeken van de Only in lengtemaat 38. (:

Ik heb juist lange benen en broeken vinden is best lastig, ja.

Oeh dat van die rokjes er onder doen is echt slim! Dankje voor de tip hihi.

Hoe lang ben je?
1.77
Hoe sta jij hier tegenover?
Ik vind het vreselijk dat ze alleen maar aan de standaard maatjes denken. Maatje 36/38 en dan ook nog de normale, korte lengte :’) Over mijn lengte ben ik overigens wel tevreden hoor haha
Wat voor kleding draag je graag en waar haal je het vandaan?
Ik draag van alles. Van rokjes, jurkjes en tuniekjes. Ik haal het vooral bij de h&m en ook bij de Miss etam vandaan. Daar hebben ze speciale lengte kleding. Dat is zo ongelooflijk fijn. Ook is er van de kleinste tot de grootste maat wel iets te vinden. Dat is echt fijn. (:

Natuurlijk kan dat wel kloppen? :’’) Niet elk lichaam is hetzelfde hoor? Bij mij vallen shirtjes ook altijd te kort uit en ik moet een goede lengte broek hebben. Anders is die ook weer te kort. :’)

Succes ermee.