Kleding verfen!?

Ik hoorde van iemand dat ze een broek had geverfd…
Ik heb ook een hele leuke broek die heel lekker zit maar ik vind de kleur niet meer zo mooi! Maar weet iemand hoe je een broek kan verven en waar je dat spul kan kopen?
X

je kan het volgens mij gewoon bij de drogist halen, heb ik ook gedaan! en dan doe het in de wasmachine;)

Je kan het kopen bij de kruidvat. Je moet dan je broek in een teil zetten met die verf erin en water. Verder als je een gele broek gaat kleuren met rood wordt hij natuurlijk oranje! Hou daar rekening mee!

@ pat84ricia, zo werkt dat echt niet hoor :’) Het is hele agressieve verf die alles kleurt in de goede kleur, no matter what. Tenzij het te donker is (van zwart naar geel bijv)

enniewee, hebben ze bij de etos. Kleine soort van tabletjes, die je in de wasmachine moet gooien. Mijn moeder heeft er wel eens een vaal geworden zwarte broek weer mee gekleurd… Perfect gelukt!

Ja, Dylon heet dat (volgens mij). Is er in heel veel kleuren, ze hebben het zelfs bij de Etos hier om de hoek.

Dank allemaal :slightly_smiling_face:
Kost dat veel zo een tabletje?

Nee volgens mij is het helemaal niet zo duur. Rond de 3/4/5 euro dacht ik. Ik heb het deze week ook gedaan, en wit blouse/jurkje groen geverft in de wasmachine. Is heel leuk geworden! Het is btw verven… :stuck_out_tongue:

Oh ja =P
Ik zat al te twijfelen ! Haha Maar ik weet nu niet hoe je het moet veranderen :wink:

Kan ook niet meer volgens mij…
Ja dat heet Dylon, maar heb er nog nooit een broek mee proberen te verven, shirts lukt wel prima iig.

moede dan niet eerst die broek die broek wit verven en dan pas die kleur

Ja ik heb het ook gedaan, het is super simpel maar het wordt echt super mooi! Dus zeker een aanrader hoor… maar je moet na de tijd de wasmachine nog wel 2 a 3 keer zonder iets erin draaien want anders wordt al je jas bijv zwart (als je die kleur hebt genomen)

jas = was

Je hoeft hem niet eerst wit te verven denk ik toch? :open_mouth:
Zou best onlogisch zijn ^^

Ik heb x vaal zwarte broek weer zwart geverfd
Heel mooi gelukt
Maar moet binnekort weer want hij word weer grijzig
Maar heb hem wel een jaar geleden ofzoiets geverfd hoor… Niet dat het na 1 x wassen weer lichter wordt.

Misschien zijn er dan verschillende soorten textielverf, want ik heb het 6 jaar geleden ofzo een keer gedaan en toen werd het een andere kleur. Niet hetzelfde als op de verpakking en we hebben het toen in een teil met water gegooid.

Misschien handwas??? Ik weet het niet mijn tante (=is verzorger) heeft het toen voor me gedaan.

Oke ik ga het het weekend wel even proberen :wink:
Dank voor de reacties :slightly_smiling_face:

het is verven, met een v. niet met een f. sukkel