Kleding stelen van je zus

weg

Misschien eens haar kleren vies maken, pakken en verstoppen. Kijken hoe vervelend zij dat vind

Als er al zo vaak iets van gezegd wordt, dan moet er soms een spiegel worden voorgehouden.
Ik vind het namelijk ronduit belachelijk dat TS een slot op haar kamer moet alleen omdat haar zusje denkt dat ze zich dingen van andere kan toe-eigenen

Ik snap jouw denkwijze ook. Het is alleen dat ik mij afvraag hoe effectief een slot zal zijn. Als ze langer weggaat, zoals van huis weg, zal t best helpen maar ik denk niet dat TS elke keer als ze haar kamer uit gaat om beneden iets te pakken de deur op slot gaat doen. En juist op dat soort momenten (denk ik) zal haar zusje die kleren dan gaan pakken.
Als ze weigert zich aan te passen, zal ze echt niet ineens ophouden omdat er een slot op de deur zit.

Thanks voor de reacties!
Ik vind het opzich wel een slim idee om inderdaad haar kleding te verstoppen, zodat ze het zelf ook voelt.
Ik voel me hier veel te oud voor maar ja het gebeurt :’)

Maar hoe reageert ze als je het tegen haar zegt?

Dan wordt ze helemaal boos en meestal krijgen we dan ruzie. Ze is heel erg aan het puberen… Laatst heeft ze mij zelfs geschopt omdat ik mijn trui terug wilde hebben. Ze liep sneaky naar de voordeur en is toen weggeglipt.

Ik schaam me trouwens wel om dit helemaal te posten hier, aangezien het best persoonlijk is. Ik wilde alleen even weten wat anderen hiervan vinden.

Slot er zelf in monteren? Of misschien een handige neef/oom/buurman/buurjongen lief aan kijken en wil die het wel voor je doen?

Oef, puberteit.
Ik denk dat ze confrontatie moeilijk vindt en dat ze zich ‘betrapt’ voelt en daarom zo defensief/boos reageert. Ik denk dat je het al geprobeerd hebt, maar misschien kan je nog een keer rustig met haar zitten en uitleggen dat je het niet fijn vindt, maar dat je het begrijpt als ze kleding wil lenen. Proberen uit te leggen wat het met je doet, dat je je zelfs genoodzaakt voelt om een slot te doen op je deur omdat het zo’n inbreuk is. Als ze dan nog boos reageert, dan moet ze echt even goed nadenken waarom ze zo reageert. Mag je ook tegen haar zeggen, van: Waarom doe je zo opgefokt terwijl je een inbreuk doet op mijn privacy?

Je hoeft je niet te schamen, ik denk dat meer mensen dit probleem kennen en het is juist goed dat je om hulp vraagt.

Je hoeft je zeker niet te schamen! Ik heb een oudere zus en wij hebben deze fase ook gehad, zowel dat zij kleding van mij pakte als ik van haar.
Confronteren werkt het beste volgens mij. Als zij telkens jouw kleding draagt en er gebeurt niks, dan gaat ze er ook hoogstwaarschijnlijk gewoon mee door.
Misschien als je haar blijft confronteren wanneer jij jouw kleding vind in haar kamer of zij jouw kleding draagt zal zij na een tijdje ook wel beseffen dat het het geruzie niet waard is.

Ik heb hetzelfde, alles word gejat. Kleding, onderbroeken, sieraden, make up, schoenen, alles. Ik heb een slot op mijn kamer.

Hoeveel keer heb ik wel een topic hier voorbij zien gaan met hetzelfde probleem dat zusjes van elkaar lenen (of althans dat het maar langs 1 richting gaat)

en dus de kleren vies, vuil of zelfs verdwenen zijn.

:’) ik snap het eigenlijk nog altijd niet waarom ze zo doen.
nadat je een gesprek met haar hebt gehad, probeer haar regels mee te geven.

Bv. Alles proper terug geven,
1x in de week mag je X aantal stukken lenen en VRAAG je het ook of het mag.
JIJ hebt voorrang op je eigen kledij. Bv. met een feestje dat JIJ graag de mooie top wil en zij dus maar iets anders moet kiezen.
Ze heeft 1 Week de tijd om het te gebruiken, schoon te maken en mooi in te leveren ofzoiets :’).

Probeer een systeem op te bouwen zodat er wat meer vertrouwen terug komt.
Vertel je ouders ook over dit plan, zodat ze weten dat je zus zich hier ook aan moet houden.

Mijn ervaring met rebelse puberzusjes is dat er ab-so-luut niet mee te praten valt, al kan je nog zo veel gelijk hebben en in je recht staan.

[size=2]Mijn moeder zei in het begin nog dat ik me aanstelde, maar nadat ik een aantal keer had aangegeven dat ik dingen kwijt was, in haar kast had teruggevonden, of bijvoorbeeld tussen de vieze was terwijl ik het niet had gedragen, heeft mijn moeder er wel wat van gezegd. ooral omdat het maar 1 kant op ging, want mijn zusje is net iets kleiner dan ik. Dus shirtjes (en bh's ook) van mij kon zij wel dragen, die waren dan iets te groot, maar dat viel niet op. Maar in haar shirtjes kwam ik niet, of die leken wel croptop bij mij.[/font] [size=2]Waarom doen je ouders er niks aan dan?