Kleding sollicitatiegesprek - tips zijn welkom

Ik heb dus donderdag een sollicitatiegesprek bij een winkel, een beetje een mengeling tussen een Action en een Xenos, dus niet echt formeel.
Maar nu heb ik dus echt geen flauw idee wat ik aan moet naar dat gesprek.

Hebben jullie misschien tips? Of wat hebben jullie aan met sollicitatiegesprekken?

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik heb morgen toevallig een sollicitatiegesprek en ik doe denk ik een donkere spijkerbroek aan en dan een net colbertje erop. Omdat het bij mij waarschijnlijk niet zo formeel is!

Gewone kleding als het toch informeel is, zolang je maar geen lichaamsdelen gaat blootstellen! Zoals diepe decollete etc.
Toen ik sollicitatie had voor de kinderopvang droeg ik een zwarte broek met een gewoon shirtje en ballerina’s!

kleding waar je je fijn in voelt, en wat hierboven genoemd wordt inderdaad geen lichaamsdelen blootstellen!

Inderdaad geen blote dingen. En zorg ook het de kleding goed zit, dus niet dat je de hele tijd je broek op moet hijsen of dat je shirtje omhoog kruipt. Hou het verder gewoon simpel en draag iets dat je fijn vind.

Succes met je gesprek!

Ja, een colbertje is altijd goed, maar misschien wel iets te netjes voor zo’n winkel?
Gewoon een net (niet te laag) shirtje?

Iets aan doen waar jij je gemakkelijk invoelt. Alleen geen dikke inkijk en een minirok waar je tegen de spleet aankijkt wanneer je bukt. Zelf zou ik ook nooit een dikke laag make-up aanbrengen. Beetje neutraal blijven.

Thanks voor de tips :slightly_smiling_face:

Ik had vandaag naar de Albert Heijn XL een donkere skinny aan, met simpel topje en d.blauwe blazerjasje (open) met bloemetjes sjaal. BEN AANGENOMEN! btw, geen afgetrapte sneakers en vieze kleding. Dan doe je het al goed.
Belangrijker is; wees op tijd en ben jezelf!

Ohja en stap zelfverzekerd binnen, dan laat je vaak al een goede indruk achter :wink: